25 april 2012

Herinneringen...


Afgelopen weekend was druk, maar leuk. Ik had 2 reunies, de eerste met een oud-collega, de tweede met mijn vrienden van kot (studentenhuis). Ik vond het vooral leuk om mijn kot-vrienden weer te zien. Ik had sommigen al 6 jaar niet meer gezien, maar het leek wel alsof het gisteren was dat we elkaar voor het laatst zagen, zo bekend leek alles nog. We babbelden over dingen die we gedaan hadden en wat we ons allemaal herinnerden. Het was fijn om iedereen terug te zien en te zien wat we allemaal nog onthouden hadden. Samen vormen die verhalen immers onze kot-geschiedenis. Grote dingen, maar ook heel veel kleine dingen maken onze vriendschap zo speciaal.

Last weekend was busy, but nice. I had 2 reunion parties, the first one with a former colleague, the second one with my friends from 'kot' (kot is the Flemish word for a student lodge). I especially loved seeing my old kot-friends again. I hadn't seen some of them in over 6 years, but it felt like not a day has passed since we had last seen each other. We talked about things we had done and things we remembered. It's nice to see how everyone has kept his or her own memories and how they all make our kot-history. Some big things, but mostly small things that made our memories and our friendship so special.


We woonden met 8 mensen in één huis, vaak met 5 of 6 verschillende nationaliteiten en talen bijeen. We spraken meestel Engels, maar natuurlijk wilden de andere studenten ook Nederlands leren. We hadden een systeem bedacht met briefjes, die we door heel het kot hingen, en waarop het Nederlandse woord voor dat voorwerp of die ruimte stond geschreven. De volgende dag had iemand overal de Engelse vertaling toegevoegd, en al snel volgde ook het Frans,... Het keuken-briefje zag er al snel zo uit:

I remember how we lived with 8 people in 1 house, often with 5 or 6 different nationalities and languages. We spoke English most of the time, but of course, the other students had to learn Dutch as well. Therefore, we'd put small notes all around the house, telling them the Dutch word of the item the notes were stuck on. But the next day, someone had added the English word, and then someone the French, ... The kitchen-note soon looked like this:

keuken
kitchen
cuisine
cucina
(en het Arabische woord voor keuken, wat niemand van ons kon lezen...)
(and the Arabic word for kitchen, which none of us could read...)


Het keuken-briefje bleek goed te werken, maar sommige andere briefjes waren minder nuttig:

The kitchen-note was quite usefull, but I think some other notes were less informative:

radio
radio
radio
radio
(en opnieuw iets in het Arabisch, LOL)
(and again something in Arabic, LOL )


Het zijn deze kleine dingen die we allemaal onthouden hebben en het was fijn om iedereen terug te zien. Terug thuis heb ik een aantal piramides aan de 6e rij genaaid. Blokjes met stoffen uit quilts waar ik op mijn zolderkamer op kot aan werkte en waarmee ik 2 vriendinnen heb leren quilten. Ik weet zeker dat die mooie herinneringen nooit vergeten zullen worden.

It are these small things we all captured and it was good to see my friends again. Back home, I sew some pyramids to the 6th row. Blocks, containing fabrics I used in quilts that I made while I lived in the room in the attic of our kot, teaching 2 of my friends how to quilt. I'm sure those lovely memories will never fade.


De piramidequilt is een heel speciale quilt, vol herinneringen. Meer verhaaltjes over deze restjesquilt vind je hier. Voor het gratis patroon klik je hier en een handige uitleg vind je hier en hier.

The pyramid quilt is a very special quilt, full of memories. You can read more about this scrap quilt here. For the free pattern click here . You'll find some useful tips and tricks here and here.

12 opmerkingen:

Anoniem zei

Hihi, radio, radio, radio...
Zulke herinneringen zijn kostbaar, die draag je een leven lang mee.

Annelie zei

heerlijk die herinneringen ophalen.
(en deze dag wordt nu natuurlijk ook weer een fijne herinnering;))

Je piramide's zien er weer prachtig uit, mooi met al die verschillende stofjes.

fijne dag,
Annelie

Nardy zei

Leuk zo'n reunie, heerlijk een dagje herinneringen ophalen! Wat wordt je pyramidequilt mooi! Fijne dag, groetjes Nardy

Guusje, zei

Wat leuk die reunies die brengen prachtige herinneringen met zich mee net als je piramidequilt. Die wordt steeds mooier.

Ellie's Quiltplace zei

@ Soyee: het zijn vaak de herinneringen aan de kleine dingen die het zo bijzonder maken!

@ Annelie: daar heb je gelijk in. Het was ontzettend fijn om iedereen na zo lang weer terug te zien!

@ Nardy, Petra: ik dacht dat ik veel onthouden had, maar zo samen kwamen er toch heel veel 'vergeten' herinneringen terug.

Fien zei

Een verhaal wat goed past bij de piramide quilt.

Groetjes Fien,.

Anoniem zei

Wat heerlijk om je vrienden van voorgaande jaren weer eens te zien en te spreken. Je piramide quilt wordt geweldig mooi, hoe groot wil je het maken? 1 of 2 persoons?
Groetjes, Ineke

Ellie's Quiltplace zei

@ Fien: de quilt beslaat inmiddels al heel wat jaren herinneringen, veel meer ook dan alleen die van mijn lapjes. Leuk wel, om zo alles weer eens op te halen!

@ Ineke: 2 persoons. Het middendeel wordt 180 x 180 cm en dan komt er nog een mooie rode rand rond. Geen restje, maar wel een mooie stof of wat rust in de quilt te brengen.

Ann zei

Ik vond het een superleuke blogpost om te lezen. Ik heb nooit op kot gezeten en mis dit nu wel een beetje : samen herinneringen ophalen zoals je zelf schrijft, weg van huis en zelf je eigen ding doen ... en toen ook al quilten ;-)!
'k Wens je alvast veel plezier op de OEQC ... denk dat ik vooral ga kijken om nog wat stofjes bij te kopen of een Jelly Roll en of ik het Dear Jane (en misschien Farmer's Wife) boek kan vinden (niet om direct aan te beginnen hoor, maar om al n's te kijken wat en hoe :-)

Yvonne aka sommeke zei

Altijd super zo'n reunies! Leuke taallessen hadden jullie op kot zeg!

Ellie's Quiltplace zei

@ Ann: ik heb maar 2 jaar van mijn studie op kot gezeten, maar het was super. Ik had het voor geen goud willen missen. Je leert heel veel over jezelf, over anderen,... En je verzamelt een heleboel mooie herinneringen.
Ik ga proberen me een beetje in te houden in Veldhoven... ik weet niet of dat gaat lukken ;o)

@ Yvonne: tsja, ik kan niet echt zeggen dat ik er veel van opgestoken heb ;o)

Anoniem zei

hallo ellie ik heb net de 300 piramide,s gemaakt en ben benieuwd naar de quilts van anderen ook over welke tussen kleur zij gebruikt hebben heb jij daar meer informatie over door bijvoorbeeld dat je weet waar foto,s staan van deze quilt
en nog een leuke toegift mijn vriendin is er ook helemaal gek van en heeft ook al meer dan 100 blokjes gemaakt lenie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...