18 september 2011

Het blok...

Ondanks mijn waarschuwing voor deze ontzettend besmettelijke piramideblokjes, kwamen er de laatste dagen veel vragen over binnen. Elk blok heeft een basis van 10 cm breed en het is ook 10 cm hoog. Voor het patroon teken je eerst een vierkant van 10 x 10 cm en vervolgens teken je vanuit de onderste hoeken 2 lijnen, precies naar het midden van de bovenste lijn.

Despite the fact that I warned you for the contagiousness of these pyramid blocks, I received many questions about the blocks these last few days. Each block has a 10 cm wide base and measures also 10 cm in height. To draw the pattern, start with a 10 cm x 10 cm square and draw 2 lines, 1 from each of the bottom corners, right up to the exact middle of the top line.


Mijn piramides hebben elk 5 lagen herinneringen, elk 2 cm hoog, maar je kunt ook voor meer of minder lagen kiezen, afhankelijk van de afmeting van je restjes stof.

My pyramids contain 5 layers of memories, each 2 cm high, but you can also opt for more or less layers, depending on the size of your scraps.


Ik maak mijn mallen van schuurpapier, maar natuurlijk kun je ook paterno of iets anders gebruiken. Ik geef de voorkeur aan schuurpapier, omdat de mal zo een goede grip heeft op de stof en niet wegglibbert als je hem omtrekt. Elk van de blokken is, net als al mijn quilts, volledig met de hand gemaakt. Als je liever met de naaimachine werkt, is het misschien een goed idee om de blokken te paperpiecen.

I use sandpaper to make my templates, but of course you can also use paterno,... I prefer the sandpaper, because it stays firmly on the fabric while drawing. Each of the blocks is, like all of my quilts, entirely made by hand. If you prefer to machine piece, paper piecing the blocks would be a great option.


Nu ben ik heel benieuwd: heb jij het piramidevirus al te pakken?
Veel plezier!

Now I'm curious: are you already addicted by the 'pyramid virus'?
Happy stitching!

14 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat heerlijk je blog gevonden te hebben. Ik kwam je tegen bij de reacties op een ander blog. Van je "oude" blog was ik een stille maar fanatieke volgster. Ben benieuwd wat het totale patroon van de piramides gaat worden. Heel veel succes gewenst en hartelijke groeten, Nellie

AnitaS zei

Ik ben er nog niet mee begonnen, maar et begint te komen. Bedankt voor de uitleg.

Carin zei

Nee ik heb het virus nog niet te pakken maar volg het jouwe op de voet :-)

inge zei

ik moet heel erg op mijn handen zitten, want ik vind het superleuk! maar ben met te veel bezig momenteel! dank je wel voor de uitleg!

Inge zei

Ook ik heb het virus (nog) net te pakken, maar moet, net als mijn naamgenootje hierboven, erg op mijn handen gaan zitten omdat ik met zó veel dingen bezig ben. Maar op een dag....... dan begin ik gewoon LOL Bedankt voor de duidelijke uitleg, helemaal op z'n Ellens!

Fijne zondag,
Inge

Inge zei

Ik bedoel natuurlijk NIET i.p.v. NET, typefoutje......

Groetjes nogmaals,
Inge

veerle zei

Ik heb een ander virus te pakken ... ik was in sainte marie aux mines!!!
Heb daar kennis gemaakt met de poolse edyta sitar. Wat een toffe dame met prachtige quilts. Heb dus weeral wat projecten waar ik nog niet kan aan beginnen (moet eerst wat andere dingen afwerken), maar het quiltvirus heb ik weer goed te pakken. Ze moeten mij vandaag ALLEMAAL gerust laten :)

Simone zei

Met de machine is er wellicht een veel makkelijkere methode; eerst stroken aan elkaar stikken en hier de pyramides uit snijden!
Bij mij is het quiltvirus momenteel ver naar de achtergrond verdrongen door het borduurvirus. Maar er liggen hier nog wel wat projecten die ooit eens af moeten....

Ellie's Quiltplace zei

@ Nellie: leuk van je te horen! Ik ben altijd benieuwd wie de stille lezers zijn.

@ Inge & Inge: ik ben ook met veel te veel dingen bezig... Nu ook met het 'opruimen' van mijn restjes ;o)

@ Veerle: je hebt groot gelijk: vandaag lekker quilt-dag!

@ Simone: als je met lange stroken kunt werken is dat inderdaad een heel snelle manier! Mijn piramides zijn echt van restjes gemaakt, waar ook stukjes van 4 x 4 cm bij.

Jytte R zei

The pyramids are a great idea, but please tell me, when you sew it all by hand, which kind of seam do you use.
It would be a great work for the long winter evenings to come.
Jytte R
lynghoej@fiberpost.dk

Ellen zei

Hoi Ellen
Wat ziet dit er leuk uit en misschien ook wel handig om als beginner aan te werken, alleen de vele lapjes ontbreken bij mij nog haha nog even wachten dan maar.
Gr, Ellen

Ellie's Quiltplace zei

@ Ellen: hallo naamgenoot :o)
Het is een heerlijk werkje, ook heel eenvoudig voor beginners. En restjes, die heb je snel genoeg, een restje van 3 x 3 cm is al groot genoeg voor het puntje.
Het moet niet per se met restjes gemaakt worden, een paar mooie lapjes afwisselend gebruiken geeft ook een heel leuk resultaat.

Karen zei

I'm a little slow, but I see you have started a new blog, excellent! Love the pyramids!!!!

Karen zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...