21 februari 2012

Frummelen...


De afgelopen weken heb ik het gevoel dat ik veel aan mijn hoofd heb. Daarom heb ik besloten eerst een aantal quiltprojecten af te maken, want het aantal projecten waar ik aan bezig ben is groot en dat geeft me een onrustig gevoel. Zondag ben ik eraan gaan zitten, want terwijl de hagelstenen en sneeuw uit de lucht vielen, was het perfect quiltweer.

The last weeks I seem to have a lot on my mind. Therefore, I want to finish up some quilty things first, because the number of projects I'm working on, is making me feel nervous. Sunday, while hailstones and snow fell from the sky, it seemed a perfect day to start finishing the first project.


Ik begon met een project dat ik was gestart als 'tussendoortje', maar omdat ik niet zo handig ben met andere dingen dan quilts, wist ik niet goed hoe ik het speldenkussen in elkaar moest zetten en dus werd het opzij gelegd.

I picked up a project I wanted to make 'in between' the other projects, but because I'm not so handy with other things than quilts, I didn't know how to tackle assembling the pincushion and I layed the project aside.


Na flink wat gepuzzel (echt, het patroon is duidelijk, maar ik ben zo verschrikkelijk onhandig met dit soort dingen...) had ik eindelijk door hoe ik het moest spelden en vasthouden en zo lukte het toch om de 2 cirkels aan de zijkant te naaien.

After some puzzling (really, the pattern is clear, but I'm really clumsy making these things...) I quite got the hang of it, and I did manage to sew the circles to the sides.


Nu moet het speldenkussen enkel nog opgevuld worden en moet ik de opening dichtnaaien. Dan is het speldenkussen klaar voor gebruik!

Veel quiltplezier!

Now I only need to stuff it and close the opening, and then another project is finished and ready to use!

Happy stitching!

23 opmerkingen:

Annelies zei

Ja, het was inderdaad echt quiltweer. Leuk speldenkussen !

Irena zei

nou ga je niet uit met carnaval? ik zat ook te quilten of doorpiten,ga best snel,ik doe wel zonder ring,groetjes irena

Janet zei

leuk om af en toe iers anders te doen!. Hoop dat je snel kunt laten zien dat ie klaar is. Veel frummel-plezier :-)

GRANNY'S HOUSE zei

Wat ben je toch een heerlijke frummelkont en wat een lieverdje is het geworden.

Groetjes
Ines

GRANNY'S HOUSE zei

Wat ben je toch een heerlijke frummelkont en wat een lieverdje is het geworden.

Groetjes
Ines

Terray zei

Ach...wat een leuk "tussendoortje" zeg! Een hele echt voorjaarsspeldenkussen. Erg schattig weer gemaakt!!

Groetjes
Tertia

Wieke van Keulen zei

Wat een leuk klusje en wat heerlijk lente-achtig met de hagel die op de stoeltjes en tafeltjes buiten tikt. Ben benieuwd naar het resultaat.

Marga zei

Tja, ben ook lekker bezig geweest, soms geeft het weer je gewoon de ruimte daarvoor. Je spledenkussen ziet er leuk uit tot zo ver. Ben benieuwd naar het eind resultaat.

Groetjes,
Marga♥

AnitaS zei

Leuk speldenkussen. Soms is het voor de rust in je hoofd beter om wat af te maken.

Carin zei

Wat een leuk speldenkussen... krijgen we het eind resultaat ook nog te zien ?

Anne zei

Wat een schattig speldenkussen!
Het was inderdaad echt handwerk-weer.

Karen zei

The perfect day to make a pincushion and a very sweet one too!

jjthor zei

love the pattern!

Anoniem zei

Wat wordt ie leuk weet je dat ik door dat jij die leuke speldenkussen liet zien, me op gegeven heb bij Jacqueline ;o)
ben benieuwd met wat voor ik ga beginnen.......en afronden van werkjes maakt ook ruimte in je hoofd!
Veel plezier ......

Anoniem zei

Soms is het ook best lastig om handige handjes op een andere manier handig te laten zijn.
Het is goed gelukt en ziet er vrolijk uit.

Jasmijn zei

Het is je toch maar mooi gelukt!!
groetjes van ons aleemaal

Ellie's Quiltplace zei

@ Annelies, Marga: even verderop in ons dorp was de laatste wedstrijd van het veldrijden aan de gang. Wij hebben lekker op tv gekeken, ik had liever een werkje op schoot dan in de hagel en sneeuw te staan ;o)

@ Irena: ik heb eerlijk gezegd helemaal niks met carnaval. Ik denk dat dat komt omdat ik er niet mee opgegroeid ben, ik kom eigenlijk uit Zeeland waar dat niet zoveel gevierd wordt. We hebben wel heerlijk wat steekjes geprikt. Ik werk altijd met de ring, zo blijft mijn quilt mooi strak zitten. Voor mij werkt dat goed, maar het is wel even wennen hoor!

@ Janet, Ines, Tertia, Wieke, Carin, Anne, Jasmijn: inmiddels is hij klaar, ik zal hem binnenkort laten zien :o)

@ AnitaS: het speldenkussen is nu klaar en de mini quilt voor maart ook. Ik heb meteen in de grote verhuisdoos naar een nieuw project gezocht dat eindelijk maar eens afgemaakt moet worden. Het geeft al iets meer rust, al liggen er nog heeeeel wat UFO's!

@ Karen, Jennifer: thank you. I finished the pincushion yesterday, and I will show the final result soon.

@ Marjolein: leuk! Het zijn elke keer hele leuke pakketjes. Ondanks dat ik hier niet zo handig in ben, het ik er wel met plezier aan gewerkt. Ik heb mezelf ook wel een aantal keer uitgelachen hoor, dat ik zo handig ben met stofjes, maar dat ik hier toch echt af en toe mee zat te sukkelen. Ik wist vooral niet goed hoe ik het het best kon vasthouden, op zo'n manier dat ik geen handen tekort kwam. Maar na wat gepuzzel lukt het eigenlijk prima. Weer wat geleerd voor een volgende keer!

@ Josee: dankjewel! Ik geef eerlijk gezegd toch de voorkeur aan 'platte' werkjes, dat gaat me beter af ;o)

Guusje, zei

Wat ziet dit er leuk uit, en wat goed dat je hem eerst afmaakt. Ben zelf ook met een grote afmaakronde bezig.

Francien zei

Oh dat ziet er enig uit zeg Ellie...lekker vrolijk en ook leuk om gewoon zo maar neer te zetten....speldenkussens kun je nooit teveel hebben...leuk ook als presentje!!...deze wordt heel mooi in iedergeval! groetjes Francien.

Gert zei

Die onrust herken ik wel: ik heb ook regelmatig van die periodes dat ik met van alles en nog wat tegelijk bezig ben, en dan toch een ontevreden gevoel erover heb. Je speldenkussen wordt erg schattig.

Ellie's Quiltplace zei

@ Petra: dat geeft een gerust gevoel he, dat projecten (die er soms al lange tijd liggen) nu afgeraken.

@ Francien: deze hou ik lekker zelf ;o) Hij is echt wel heel groot, een echte blikvanger, maar het staat wel heel gezellig.

@ Gert: dan lijkt het net of je nergens tevreden mee kunt zijn en met geen enkel werkje ontspanning kunt vinden. Ik ben blij dat er weer wat af is. Zo kijk ik weer vooruit naar andere dingen die ik af ga maken en zo keert de rust in mijn hoofd weer terug.

@ Tandvleesontsteking: dankjewel!

inge zei

wat een leuk speldenkussentje in wording!

Ellie's Quiltplace zei

@ Inge: inmiddels heb ik hem afgemaakt, ik zal snel een foto laten zien!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...