12 januari 2013

Over 'vergeten' projecten en tijd die vliegt...


Ik heb verschillende mandjes met quiltprojecten. Elk mandje bevat een quilt-in wording, waar ik regelmatig aan probeer te werken.

I have several baskets with quilting projects. Each one of them contains a project-in-progress, which I try to work on regularly.


Maar soms blijft een van die projecten een tijdje onaangeroerd staan. Het lijkt misschien of ik het project ben vergeten, maar het tegenovergestelde is waar. Ik ben het niet vergeten, maar als ik terugdenk aan wanneer ik er voor het laatst aan heb gewerkt, blijkt dat de tijd gewoon voorbijgevlogen is. Wat voelt als een week was eigenlijk een maand, en wat een maand geleden lijkt, blijkt al 4 maanden terug te zijn geweest...

But sometimes, one of the projects remains untouched for quite some time. Eventhough it might appear as if I forgot about it, the opposite is true. I don't feel like I forgot about it at all, but when I think back of when I worked on it last time, time seemed to have flew by like crazy. What feels like last week actually was last month, and what feels like last month appears to be 4 months ago...


Herken je dat gevoel? Of heeft jouw dag altijd 24 uur en een week 7 dagen? Mijn week lijkt soms maar 3 of 4 dagen lang, en zal maar zwijgen over die verschrikkelijk korte dagen...

Do you recognize this feeling? Or does your day always have 24 hours, and a week 7 days? I feel like mine sometimes has only 3 or 4 days, and then I don't even mentions those really short days...


Eén van de quilts-in-wording-die-ik-niet-vergeten-ben is mijn Charm Pack quilt, waaraan ik voor het laatst werkte in... september! Oeps! Dit werkje heeft absoluut wat meer aandacht nodig, dus in plaats van netjes in de kast heeft het mandje nu een plekje gevonden naast de bank. Want deze mooie blokjes verdienen een mooie rand en prachtige quiltsteekjes, vind je ook niet?

Fijne dag!

One of those projects-in-progress-which-I-haven't-forgot-about is my Charm Pack quilt, which I last worked on in... September! Oops! This project definately needs some more attention, so instead of the closet, this basket will find a temporary new place right next to my couch. Because these cute blocks deserve a nice border and some nice quilting, don't you think?

Have a nice day!

17 opmerkingen:

GRANNY'S HOUSE zei

Ik herken het, er liggen hier quilts in wording die al jaren liggen ;-)

Groetjes
Ines

Guusje, zei

Je hebt helemaal gelijk maar ja zoals je zelf al zegt een week heeft maar 7 dagen, had hij er maar 14 en dan 7 voor onszelf wat zouden we dan veel afmaken.

katrien zei

Heel herkenbaar,ik kom ook uren tekort op een dag.

Judith zei

weken, dagen, uren vliegen voorbij ;) deze schattige quilt-in-wording is erg lief, Elly! die verdient het wel om een affo te worden :-)
quilt ze

Anoniem zei

Heel herkenbaar hoor.Er hangen hier al 2 quilts aan de deuren in de kamer mij verwijtend aan te kijken--wanneer ben ik aan de beurt???
Succes met je steekjes.
Al genoeg plannen voor jullie nieuwe huis?
goed weekend
groetjes,Truus uit Drenthe-zonnig en wit!

AnitaS zei

Ik heb het idee hoe ouder ik wordt hoe sneller de tijd gaat.Fijn weekend.

Anoniem zei

Hij wordt prachtig Ellie en nu met je a.s.nieuwe huis, zul je nog meer tijd tekort komen. Fijn weekend. Groetjes Wilma

Anoniem zei

Liebe Ellie,
dieser Quilt sieht jetzt schon wunderschön aus !! Obwohl man zur Zeit im Garten nichts arbeiten kann, fliegen die Stunden nur so dahin.
Ich wünsche dir und deinen Lieben ein gemütliches Wochenende. Ich werde morgen mit den süßen Stickbildern zu deinem Although My House-Quilt beginnen und freue mich schon sehr darauf.
Herzliche Grüße aus dem Saarland, Renate

Ineke zei

Ja hoor, ik herken het ook, hier is hetzelfde. Maar het komt allemaal goed. Succes met dit prachtige project. Fijn weekend

Ieke78 zei

Te weinig dagen met te weinig uren. Tja, ook ik heb daar last van. Wel een mooie quilt die je aan het maken bent

marga zei

Heel veel succes met al die mooie dingen waar je mee bezig bent. En de tijd!. Als er een winkel was die tijd verkocht ging die nooit dicht want dan waren quiltsters denk ik de grootste klant.
Fijne zondag.
Marga

ria vogelzang zei

Ja hoor, hier hetzelfde.... ;)
Hopelijk hebben we dit jaar meer quilttijd! (alhoewel de tijd natuurlijk net zo snel voorbijvliegt...)
Maar je hebt helemaal gelijk! Je blokjes zijn veel te mooi om te blijven liggen!
Fijn weekend met veel quilttijd!

quiltlodge gerda zei

Nou, dat vind ik zeker!

Ellie's Quiltplace zei

@ Ines, Katrien, AnitaS, Ineke, Ieke, Gerda: ik ben blij dat ik niet de enige ben met dat probleem!

@ Guusje: dat zou ik wel wat vinden hoor: 7 dagen werken en 7 dagen thuis, en dat allemaal in 1 week ;o) Stel je voor wat een stapel quilts we dan in huis hadden...!

@ Judith: ik wil hem ook graag afmaken en het was ook helemaal niet de bedoeling dat hij zo lang weer stil zou liggen. Nu neem ik hem extra onder de aandacht. Het zou leuk zijn als hij voor de zomer af zou zijn.

@ Truus: ooo, een witte wereld bij jullie! Prachtig! Hier was het gewoon zonnig, ook heerlijk!
Plannen zijn er genoeg, we huppelen van de ene naar de andere winkel en nu we de afmetingen hebben kunnen er ook concrete plannen gemaakt worden. We waren even bang dat we ons budget te krap hadden genomen, maar als we de eerste offertes zo zien, lijkt het gelukkig toch nog wel mee te vallen. Nou ja, we zullen niet te vroeg juichen en de conclusies misschien pas trekken als alles er effectief in zit, maar het begint zo langzaamaan allemaal vorm te krijgen.

@ Wilma: nu heb ik inderdaad tijd tekort! Ik heb gisteren nog wat quiltwerkjes voorbereid, zodat ik als ik tijd heb wel meteen iets kan oppakken. Tussen al het geregel met de bank en bezoeken van de winkels door heb ik wel wat ontspanning nodig!

@ Renate: ich wünsche Ihnen viel Spass mit 'Although My House...' und einen schöne Sontag!

@ Marga: zolang we dan maar niet te lang in de rij moeten staan voor een emmertje tijd... ;o)

@ Ria: dat is een goed voornemen, maar ik denk inderdaad dat we daar zelf weinig aan kunnen doen. Sommige dagen zijn gewoon voorbij voor je met je ogen hebt kunnen knipperen. Laten we daarom maar extra genieten van de rustige momenten, dat we even alles kunnen vergeten en wat steekjes kunnen doen.

Anja zei

ja, dat is zeker een mooie quilt. Die verdient het om een AFFO te worden!

Ellie's Quiltplace zei

@ Anja: dankjewel! Soms blijven werkjes liggen zonder dat er echt een reden voor is. In elk geval hoop ik hem nu toch binnenkort te kunnen afmaken!

Ann zei

Ach wie kent dat niet? Ik heb hier zoveel verschillende projecten liggen (borduren, quilten, haken, ...) die allemaal om het hardst schreeuwen. En als je dan denkt hoelang het geleden is dat je ze hebt aangeraakt ... ahem! ;-)
Ik blijf dit een mooie quilt vinden met dito blokjes en stofjes!
Groetjes,
Ann

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...