12 februari 2012

Smullen...


Een quiltles is niet compleet zonder iets lekkers erbij. Daarom ging ik gisteren aan de slag en maakte ik 3 soorten cakejes. Heel snel, heel makkelijk en - dat is het belangrijkste - heel lekker! De kaneelcakejes waren een probeersel, maar die bleken ook erg lekker te zijn.

A quilt class isn't complete without something tasty. Therefor, yesterday, I made 3 sorts of cupcakes. Really fast, really easy, and - most important - very delicious! The cinamon cupcakes were an experiment, but they turned out quite well.


Voor iedereen die van bakken houdt, is hier het recept:

Meng 200 gr gesmolten boter met 4 eieren, 200 gram witte suiker en 200 gram zelfrijzend bakmeel. Verdeel het deeg in drie delen. Voor de vanillecakjes neem je 1 deel deeg en mix het met 1 zakje vanillesuiker. Voor de amandelcakejes neem je opnieuw 1 deel deeg en mix dit met 1 zakje vanillesuiker en wat gehakte amandelen. Voor de kaneelcakejes tot slot mix je 1 deel deeg met 2 theelepels kaneelpoeder.
Doe het deeg in de cakevormpjes (ik heb hele kleine gebruikt, ze zijn maar 3 cm doorsnee en zien er super schattig uit!) en bak ze 16 minuten in een voorverwarmde oven op 160 graden. Als je grotere vormpjes gebruikt moeten ze wellicht een beetje langer in de oven staan.

Eet smakelijk!

So here's the recipe, for all you bakers out there:

Mix 200 grams of melted butter with 4 eggs, 200 grams of white sugar and 200 grams of self-raising flour. Split the dough in 3 parts. For the vanilla cupcakes: take 1 part dough and mix it with 8 grams vanilla sugar. For the almond cupcakes: mix 1 part dough with 8 grams vanilla sugar and some chopped almonds. For the cinamon cupcakes: mix 1 part dough with 2 teaspoons of cinamon (powder).
Put the dough in the paper cases (I used really small ones, their diameter is only 3 cm and they're so cute!) and bake them 16 minutes in a 160 degrees Celsius pre-heated oven. If you make larger cupcakes, you might have to bake them a bit longer.

Bon apetit!


O, en zoals je kunt zien bewaar ik mijn cakejes kat-veilig ;o)

Oh, as you can see, I stored my cupcakes cat-proof ;o)

18 opmerkingen:

Irena zei

mhm lekker,kreeg ik ook zin in iets lekkers,

Annelies zei

Mjammie, nu weet ik waarom de stolp er overheen staat.

Erica zei

Ja, ze waren erg lekker en dan vooral die kaneelcakejes!

AnitaS zei

Die zien er heel erg leker uit.

Francien zei

Heb net pannekoeken gebakken Ellie....maar je cakejes zien er geweldig uit en bedankt voor het recept....dat kan zelfs ik denk ik maar....ga het zeker proberen...leuk die foto`s zeker met de poes....groetjes Francien.

Jasmijn zei

Arme thijs!! Heeft hij niet één klein cakeje gehad??
Gelukkig dat wij met z'n zevenen zijn.....kan er altijd ééntje ons mams een beetje afleiden hihi
groetjes van ons allemaal

Guusje, zei

Hmmm dat ziet er lekker uit en heel verleidelijk aan Thijs te zien.

Ellie's Quiltplace zei

@ Francien: het is super makkelijk. Ik ben ook absoluut geen topkok, maar dit kan iedereen maken ;o)

@ Jasmijn: Thijs heeft zeker wel een stukje gehad, maar een hapje van elk cakeje is niet nodig ;o)

Terray zei

Tja zelf bakken gaat nu wel met het lekkere recept erbij, maar bij je op quiltles komen en dan van die lekkere cakejes eten is natuurlijk een feestje op zich ;-)

Wat een super gastvrouw!
En Thijs vind dat ook zo te zien :-)

Groetjes
Tertia

Gerd zei

Hey Ellen, ik heb net van het weekend een appelcake gebakken (in hartvorm !) Je koekjes zien er om van te snoepen uit ! Merciekes voor het recept ! Als ik de vormpjes vind ga ik ze bakken ! Groetjes Gerd

Anoniem zei

Wat een leuke cakeschaal heb je , hier smult onze Sokje er ook graag van haha, kan het niet zomaar neer zetten en dank je voor het recept ;o)
fijne dag.....

Anoniem zei

Bedankt voor het recept, ga het zeker uitproberen!

Christel zei

Ik ga ze zeker proberen, bedankt voor het recept.

Sieneke zei

tja thijs,hihi het vrouwetje heeft het goed voorbereid,wel ruiken en niet proeven hihi
dankje wel voor het recept.
gr sieneke

marion zei

dank je wel, klinkt als een goed recept, ga ik zeker eens proberen........

Ellie's Quiltplace zei

@ Tertia: je bent altijd welkom ;o)

@ Gerd: dat klinkt ook heerlijk! De vormpjes heb ik bij Dille en Kamille gekocht. Kost bijna niks, maar het ziet er wel super leuk uit, die mini cakejes.

@ Marjolein: ik moet de cake hier altijd goed opbergen. Onderlaatst was Thijs met mijn koek weg, dat vond hij kennelijk ook lekker, haha! De schaal kocht ik bij Dille en Kamille. Ik heb lang gezocht naar een mooie, eenvoudige schaal en deze is precies wat ik wilde.

@ Marjo, Christel, Marion: smakelijk!

@ Sieneke: hij krijgt wel cake hoor, maar dan in zijn bakje. Hij mag bij mij niet van tafel snoepen, want dan is mijn bord straks nooit meer veilig ;o)

Marga zei

Leuk ze zo katproef op te bergen en het staat ook nog eens ontzettend leuk. Misschien dat ik ze volgende week ga uitproberen.
De kapster komt dan, zal je laten weten of het gelukt is of niet.

Groetjes,
Marga♥

Ellie's Quiltplace zei

@ Marga: succes en smakelijk alvast! Ik vind zelf de kaneelcakejes het lekkerste, maar ik kan eigenlijk van geen van de smaken afblijven!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...