21 oktober 2015

Mini-Masterclass appliceren: scherpe puntjes


Onlangs nodigde Sabine me uit voor de Quiltdag in Helmond, die zij al enkele jaren organiseert.

Sabine invited me to the Quilt Day in Helmond, which she has been organising for the past several years now.


Ik zal er een Mini-Masterclass appliceren geven, meer specifiek 'scherpe puntjes'.

I'll be teaching a Mini-Masterclass appliqué, more specific 'sharp points'.


Die scherpe puntjes zijn niet gemakkelijk en komen in veel quilts voor - vaak in bloemblaadjes of orange peels. De Mini-Masterclass is een mooie kans om je techniek nog wat te oefenen!

These sharp points are difficult to get right and since they're used in many quilts - often in flower leaves and orange peels - this Mini-Masterclass is a great opportunity to finetune your technique!


Helaas zijn alle 135 stoelen die dag al gereserveerd, dus inschrijven is niet langer mogelijk. Heb je zin om een volgende keer mee te doen, neem dan even contact op met Sabine (zie flyer).

Unfortunately, all 135 seats that day are taken, so it's no longer possible to subscribe. If you like to join next year, please contact Sabine for more info.


En aan iedereen die zaterdag aanwezig zal zijn, wil ik nog even laten weten dat onze patronen te vinden zullen zijn bij Jacqueline van The Log Cabin. Als je interesse hebt in een patroon of pakket, kun je het me ook op voorhand laten weten, dan neem ik dat zeker voor je mee!

Tot zaterdag!

Everyone who joins us next Saturday has received all info, but it's good to know Jacqueline from The Log Cabin will be also there, selling our patterns. If there's anything specific you would like to buy from Ellie's Quiltplace (pattern, kit,...) please let me know. I'll make sure to bring it!

See you on Saturday!


3 opmerkingen:

Truus zei

Wat leuk dat je deze workshop gaat geven.
Jammer dat het zo ver weg is voor mij. Misschien komt er ooit een keer dat je het hier in de buurt komt geven. De ene keer lukken de puntjes heel goed en een volgende keer mislukt het steeds weer.
Je Angels zijn mooi!
Gezellige dag
groetjes, Truus uit Drenthe

Dientje zei

Leuk zo'n masterclass. Ik dacht nog aan de tips tijdens de workshop Switch bij Lohuis-Tijhuis. Moet gauw eens oefenen, anders weet ik het vast niet meer. Veel plezier in ieder geval. Gr. Dini / Dientje

Ellie's Quiltplace zei

@ Truus: wie weet kom ik nog eens richting noorden! ;o) De puntjes zijn inderdaad vaak het lastigst. Er is ook geen wonder-methode voor hoor, zodat het altijd lukt. Het is ook een kwestie van vaak doen en oefenen.

@ Dini: deze workshop is veel beknopter dan die in Oldenzaal, want ik heb maar 3 kwartier tijd om iedereen op weg te helpen :o)
Het is inderdaad een kwestie van oefenen, maar daarvoor zitten er genoeg blaadjes in de rand ;o)
Ik zag trouwens je eerste blokjes voorbij komen op je blog, leuk!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...