8 maart 2013

Quilten...


Tussendoor het verbouwen, ben ik bezig aan mijn Shades of Summer quilt. Die ziet er momenteel niet uit, helemaal blauw van de uitwasbare stift... Brrr... Ik vind het er niet uitzien, dat blauw, maar het is wel een heel handige manier om de quiltpatronen duidelijk op de top over te brengen.

In between renovating our house, I'm working on my Shades of Summer quilt, which looks so ugly right now, all covered in blue marker... Brrr... I don't like the sight of the marker, but it sure is a good way to draw the quilting patterns on.


Ik ga twee harten in elk van de blokken quilten en een veer-achtig motief in de rand. Normaal kies ik makkelijke quilt-as-you-go patronen, waarbij je gewoon door kunt quilten en niet elke keer moet aan- en afhechten. Maar ik vond de hartjes zo leuk dat ik daarvoor een uitzondering heb gemaakt. Welk soort patronen quilt jij het liefst?

Fijne dag!

I'm going to quilt two hearts in each of the blocks and some feathery thing in the border. Normally I try to choose an easy quilt-as-you-go pattern, in which I don't need to secure my threads too many times, but I loved the hearts, so I made an exception on this quilt. Which kind of quilting patterns do you prefer?

Have a nice day!



23 opmerkingen:

Terray zei

Jeetje Ellen, dat je tussen alle verbouwing werkzaamheden ook nog tijd hebt om te quilten!! Hoewel, ik kan me voorstellen dat het ook wel een fijne ontspanning kan zijn.
Leuk patronenhartje heb je gemaakt. Ik ga het onthouden....Tot nu toe heb ik eigenlijk alleen maar recht-toe-recht-aan doorgequilt. Ben nog in de oefenfase ;-)

Succes met alles
Groetjes
Tertia

Unknown zei

Wat en prachtige quilt en dat tussen een verbouwing maar wat is die leuk en dat harteje is wel mooi om te gaan te gaan borduren heel mooi

Gr Nellie

Anoniem zei

Gorgeous work Ellie, seems there are hearts everywhere on blogs.

Monica zei

Gelukkig dat jij je nog een beetje kunt ontspannen tijdens de verbouwing. Mooi en leuk wordt deze quilt.
I.p.v. uitwasbare stift gebruik ik tegenwoordig de uitstrijkbare stift van Pilot, remove by friction, dan hoef je de stof nier meer te wassen, strijkijzer er over en weg is de lijn

Annelies zei

Ziet er mooi uit ! Succes met het quilten.

GRANNY'S HOUSE zei

Die gaat heel mooi en lief worden.

Groetjes
Ines

Anoniem zei

Fijne duidelijke uitleg hoe jij de patronen op de quilt aanbrengt. Dit moet ik allemaal nog leren. Groetjes Wilma

Anoniem zei

Hartjes maak ik ook graag in een quilt,al is het maar aan de achterkant.Het liefst quilt ik wat ronde lijnen als contrast van de rechte naden.Het hangt een beetje af van de quilt zelf.
Succes met quilten/verbouwen.EENS komt het allemaal af-echt waar(lol).
groetjes,Truus uit Drenthe

AnitaS zei

J hebt het maar druk, verbouwen en quilten. Leuk die hartjes motieven. Ik vind het helemaal aan de quilt liggen hoe je quilt.

Pepa (Lamica) zei

Que colcha tan preciosa!! y el patron de los corazones me gusta mucho
besos

Tania zei

Dit is echt een prachtige quilt! Die hartjes vind ik heel leuk. Hoe groot zijn de blokken eigenlijk?

Judy zei

Lovely soft colors in your quilt! I think the hearts are a nice touch.
Hello from Idaho,
Judy

Sil zei

It is absolutely beautiful!

Ineke zei

Prachtig Ellen, ik heb ook eens harten ge-quilt, heel leuk om te doen. Maar ik vind het knap dat je ondanks de verbouwing nog tijd hebt om te quilten. Gaat het nu goed met de verbouwing?
Veel succes en een fijn weekend

Guusje, zei

Wat mooi om hier harten in te quilten. Dat wordt straks erg mooi.

Régine zei

Dag Ellen, het is een hele mooie quilt. Schitterde kleuren.
Ik quilt naast lange lijnen ook kleinere patroontjes. Hiervoor hoef ik niet persé elke keer de draad af te hechten. Ik steek de draad met de naad in de stof houdend om en om door de stof naar de nieuwe te quilten lijn. Veel ontspanning gewenst met het quilten tijdens de verbouwing :)!
Groetjes, Régine.

Marga (MarPie) zei

Heel leuk quiltpatroon voor deze quilt.
Weet het moet nog even wachten voordat het patroon hiervan uitkomt.
Ga het goed met jullie nieuwe huis?

Groetjes,
Marga♥

Carin zei

Wat zijn die hartjes enig op die quilt. Ik quilt met van alles, maar mijn favoritet vind ik rasterwerk.

Ellie's Quiltplace zei

@ Tertia: dat komt vanzelf wel! Ik quiltte vroeger alleen in de naden en omdat het moest. Vond er niks aan. Ineens heb ik dan de klik gemaakt en nu vind ik het heerlijk om te doen. Rechte lijnen zijn altijd mooi, maar het is ook leuk om eens met verschillende motieven te spelen. Geeft ook een mooi effect!

@ Nellie: dankjewel. Het is heerlijk om tussendoor de verbouwing wat steekjes te zetten.

@ Ann: thank you! I'm not really a 'heart person' (too commercialized by Valentine's Day) but in this case I did make an exception. I love the pattern. Hope it turns out fine once quilted :o)

@ Monica: die kende ik nog niet. Nu vind ik het wassen niet zo erg, want tijdens het maken zit je er zoveel met je handen aan en ligt het dan hier, dan daar, dat hij als hij af was een opfrisbeurt krijgt. Dan is de stift ook meteen verdwenen. En hij ruikt daarna zo lekker naar baby shampoo ;o)

@ Annelies, Ines: dankjewel!

@ Wilma: dat komt allemaal vanzelf wel. Er zijn verschillende manieren om de quiltpatronen over te brengen, maar deze vind ik altijd erg fijn werken.

@ Truus, AnitaS: Ik hou er ook wel van om wat af te wisselen qua quiltpatronen. Het hangt inderdaad van de quilt af hoe je hem doorquilt. Sommige vragen een intensief patroon, bij andere is het mooi om 'gewoon' langs de lijnen te quilten.

@ Pepa: gracias!

@ Tania: dankjewel! De blokken zijn gemaakt van een Charm Pack. Niet te groot dus, maar precies groot genoeg voor een mooi formaat muurquilt.

@ Judy: thank you! I bought the fabrics several years ago, but I still love them!

@ Silvana: thank you!

@ Ineke: de verbouwing gaat goed vooruit. De mannen komen allemaal netjes op tijd en we moeten nooit lang wachten voor ze kunnen komen werken. Maar we hebben ons eigen deel (qua tijd) wat onderschat. We hadden misschien beter nog wat extra tijd genomen om behang te verwijderen en andere dingen te doen. Maar ja, dat moet dan nu maar tussendoor de andere dingen ;o)

@ Guusje: dankjewel!

@ Régine: ik steek de draad ook wel door, maar voor de harten (van blok naar blok) vind ik hiervoor de afstand te groot. Ik ben echt een luie aan- en afhechter, dat doe ik echt niet graag, haha!

@ Marga: nog even geduld ja ;o) Het patroon komt uit als de quilt klaar is. Zo zijn we zeker dat alles wat we schrijven ook juist is!

@ Carin: rasteren vind ik ook altijd mooi, en het komt dan ook al in verschillende van mijn quilts terug. Het is eenvoudig, maar geeft altijd een mooie uitstraling.

Ann zei

Hoi Ellen,
Gelukkig kan je tussen al die verbouwingswerkzaamheden nog voldoende tijd vinden om af en toe een steekje te prikken!
Ik vind dat je een mooi quiltpatroontje hebt gekozen om je quilt af te werken!
Ben benieuwd naar het eindresultaat!
Groetjes,
Ann

Ellie's Quiltplace zei

@ Ann: ik had gehoopt om al wat steekjes gedaan te hebben, maar dat is er nog niet van gekomen. Ik ben nu 's avonds 'gedachteloos' wat blokjes voor m'n nieuwe werkje aan het maken. Dat is eenvoudig en wel fijn om na een drukke dag te doen. Aankomende zaterdag kunnen we niet veel doen omdat de chape moet drogen. Dan hoop ik weer met deze verder te kunnen gaan. Eenmaal dat het eerste motiefje gequilt is ben ik daar ook weer mee vertrokken.

Unknown zei

Hoi Ellen,
Als je aan het verbouwen bent, is even lekker ontspannen met een quiltwerkje gewoon heerlijk en goed voor de geest. Ik heb 1 quilt onderhanden (al een paar jaar) die ik met de hand doorquilt in een overall patroon. Het zijn slingers en hartjes waarbij je de ring steeds moet draaien. Ik doe dat dus nooit meer. Nu quilt ik zoals het uitkomt. Mijn huisjes heb ik in de naat langs de sashings gequilt met in de rand een vierkant op zijn punt. Als hij helemaal klaar is kun je hem bewonderen op mij blog.

Groeten Annet

Ellie's Quiltplace zei

@ Annet: ik ben heel erg benieuwd! Zo'n overall patroon met de hand is een crime... Het is heel mooi, maar inderdaad ongelofelijk veel werk en vaak ook niet gemakkelijk. Als je quilt klaar is kun je er wel extra trots op zijn!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...