14 juli 2012

'n Beetje zonneschijn...


Terwijl buiten de regen weer in bakken uit de hemel komt gevallen en de zomer heel ver weg lijkt, bedacht ik mij dat ik jullie de laatste foto's van onze mini-vakantie in Frankrijk nog niet heb laten zien. Ik denk, dat iedereen met dit weer wel een beetje zonneschijn kan gebruiken. Geniet je mee?

While outside the rain is pooring down, and summer seems far away, I remembered I didn't show you the last pictures of my mini-vacation in France. I think, with weather like this, you could all use some extra sunshine, so I hope you'll enjoy.


Terwijl de mannen 'De Cannibale' fietsten, verliet ik Crestet en ging ik verder op pad, richting Vaison-la-Romaine. Hier waren we vorig jaar al geweest en ik heb er toen erg van genoeten. Nu was het er veel rustiger, want het hoogseizoen was nog niet begonnen, maar, het was even mooi en charmant als ik me herinnerde.

While the men were cycling 'The Cannibale', I left Crestet and went on to Vaison-la-Romaine. We had been there last year, and I enjoyed it very much then. Now, since the real tourist season hadn't started yet, everything was more calm, but, as charming as I remembered.


Eerst bezocht ik het oude deel van Vaison, gelegen op de top van een heuvel en bewaakt door het grote kasteel dat doorheen de jaren een ruïne is geworden, maar nog altijd erg indrukwekkend is. Het dorp sliep nog, dus zocht ik een bankje op en werkte ik wat aan mijn quilt.

First, I visited the old part of the village, which is on top of a hill, watched by a huge castle, which has, over the years, become a ruin, but is still quite impressive. Since the town was still asleep, I choose to sit down, and work on my quilt for a while.


Vanaf een klein plein, aan de rand van het dorp, had ik een prachtig uitzicht. En omdat het nog maar 8.30 uur 's morgens was heb ik daar een hele tijd ongestoord gezeten, met mijn quiltwerkje, een prachtig uitzicht op de Mont Ventoux en ondertussen bedenkend waar Philippe nu ongeveer zou zijn.

From a small place at the side of the old village, I had the most amazing view. And since it was only 8.30 in the morning, I sat undisturbed for quite some time, quilting, enjoying the view on the Mont Ventoux and guessing where Philippe would be by now.


In totaal maakte ik 15 blokken van mijn quilt. Ik zal ze later laten zien. Het systeem met de zakjes werkte prima. Ik moest alleen opletten dat geen van de stukjes stof waarmee ik bezig was, weg werd geblazen door de mistral. Gelukkig moest ik maar 1 keer een stofje achterna rennen ;o)

I made 15 blocks in total, which I will show you later. The system with the bags worked just fine. I just had to take care that none of the pieces of fabric I was working with was blown away by the mistral, but only once I had to chase a piece ;o)


's Middags heb ik wat gewinkeld in het lage, nieuwere deel van Vaison. Ik heb een hele voorraad Marseille zeep gekocht met honinggeur voor Mams (dat is echt verrukkelijke zeep!) en wat cadeautjes voor familie en vrienden.

In the afternoon I did a little shopping in the lower, newer part of the village. I bought mostly Marseille soap with a honey smell for Mams (these are the best!) and some small presents for family and friends.


Na het winkelen en een heerlijke salade met Parmezaanse kaas, ging ik terug richting Malaucene, om de mannen te zien finishen. Ze waren allemaal trots dat ze de tour hadden uitgereden, maar ook erg moe. Ik hoef vast niet vertellen dat ze 's nachts allemaal sliepen als roosjes ;o)

After the shopping, and a really tasty Parmezan salad for lunch, I went back to Malaucene, to see the men finish. They were all very proud to finish the tour, but were, of course, also very tired. They all slept well that night ;o)


De laatste dag hebben we heel rustig doorgebracht op een terras in Sault, met een prachtig uitzicht, natuurlijk, op de Mont Ventoux en de lavendelvelden, die al paars begonnen te kleuren. Ondanks dat ik blijvend van dit uitzicht zou kunnen genieten, was het tijd om weer naar huis te gaan. Ik vind het altijd jammer om de Provence (en het heerlijke klimaat!) weer te verlaten, maar ik weet zeker dat we nog wel eens terug zullen komen.

Fijne dag!

The last day, we spent easefully on  a terrace in Sault, with this wonderful view, again, on the Mont Ventoux and the lavender fields, which are starting to color purple. Eventhough I think I could enjoy that view forever, it was time to go home again. I always regret leaving the Provence (and it's lovely climate!) but, I'm sure we'll be visiting again one day.

Have a nice day!

19 opmerkingen:

Gonny zei

Dat was weer genieten. Jij met je vakantie en wij met de MOOIE foto's.
Prettig weekend.

Erica zei

Ik krijg zin in de ZON van deze foto's!

Annelies zei

Ja, dit is een heel bekende plek ! Goed weekend.

GRANNY'S HOUSE zei

Wat is Frankrijk toch mooi.

Groetjes
Ines

Nicky zei

zalige foto's zijn het , ik geniet er van
fijne weekend, dikke knuff
vero

Margreet zei

Mooie vakantiefoto's ! Het zonnetje mag zich idd wel wat vaker laten zien....het lijkt wel herfst hier.....

Ineke zei

Wat een prachtige foto's, het was genieten voor jou, wij genieten mee met de foto's te bekijken. Gaat het weer een beetje of heb je nog veel pijn?
Fijn weekend

Elizabeth zei

Mooie foto's en leuk om even mee te genieten. Ik ben daar jaren geleden ook geweest.
Je zou zo terugverlangen naar het prachtige weer daar...

Groetjes, Elizabeth

Carin zei

Wat een mooie foto's weer !!
hopenlijk is de pijn al iets minder aan het worden bij je rib.

Ann zei

Ach Ellie,
Door jouw foto's krijg ik zin om terug te keren (hoewel we zelf nog maar een week terug zijn van de Provence). Daar was het weer tenminste echt zomerweer!
Hopelijk voel je jou ondertussen wat beter = met minder pijn aan de ribben?!
'k Ben ook benieuwd om foto's te zien van je nieuwe quiltwerk -).
Groetjes,
Ann

Anoniem zei

Mooie foto's van Frankrijk.
Gelukkig hier vandaag ook de zon gezien!
Doe je rustig aan met je rib?
Ben blij,dat je ermee naar de dokter bent gegaan.
Loop zelf na 35 jaar nog steeds met een verkeerd gegroeide rib na een ongeluk.Gelukkig voor jou werd er beter opgelet.
goed weekend.
groetjes,Truus uit Drenthe

Fien. zei

Leuk verhaal met mooie foto`s, zucht werd het hier ook maar wat beter weer, daarnet werkelijk een wolkbreuk gehad hier.
Groetjes Fien.

Ellie's Quiltplace zei

@ Gonny, Vero, Margreet: dankjewel!

@ Erica: ik ook... Het leek wel herfst gisteren...

@ Annelies: jullie zullen de streek wel door en door kennen ;o)

@ Ines, Elizabeth: ik kan er ook geen genoeg van krijgen!

@ Ineke, Carin, Ann: ik ben gestopt met de pijnstillers, enkel 's avonds voor het slapen neem ik er nog één. Het gaat al beter, ik heb niet meer veel pijn tijdens de 'gewone' dingen zoals ademhalen. Maar rekken, lachen en niezen gaan nog steeds moeilijk. Hopelijk betert dat ook snel!

@ Truus: achteraf was ik beter ineens naar de dokter gegaan. Ik heb een week rondgelopen met 'spierpijn', tenminste, dat dacht ik. Dus: niet aanstellen en gewoon blijven bewegen, want daar gaat spierpijn immers van over. Misschien was dat toch niet het beste idee ;o) Gelukkig is het nu, met veel rust, aan de beterende hand.

@ Fien: zo erg was het hier gelukkig niet, maar wel flinke buien. Je kon eigenlijk niks gaan doen, want het was net niet lang genoeg droog tussendoor...

Guusje, zei

Wat een mooie foto's fijn te lezen dat je van deze vakantie zo genoten hebt.

Ellie's Quiltplace zei

@ Guusje: dankjewel! Het is alweer een paar weken geleden, maar ik kan nog altijd nagenieten.

Anoniem zei

Lieve Ellie, daar ik niet thuis achter mijn pc zit, krijg ik niet jouw berichtjes binnen, maar nu lees ik dat je gevallen bent. Meid toch.....Heel veel beterschap en doe wat de dokter zegt, die weet het beter, dus kalm aan.
Lieve groeten van Wilma Oud

Ellie's Quiltplace zei

@ Wilma: dankjewel! Het rustig aan doen begint me wat te lang te duren, maar dat zullen we maar beschouwen als een goed teken van beter worden! ;o)

Marga (MarPie) zei

Dank je wel voor het mee genieten.

Groetjes,
Marga♥

Ellie's Quiltplace zei

@ Marga: hier is het nu ook heerlijk weer, maar anders zou ik zo terug willen ;o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...