4 oktober 2011

Spelletjes spelen...


Toen ik klein was, was ik dol op spelletjes spelen. Ik verveelde me niet snel. Als er even geen spelletjes of kleurpotloden in de buurt waren, bedacht ik zelf spelletjes. Ik weet nog dat Mams, als ik ziek was, een bedje maakte voor me, op de bank. Onze bank had een heleboel kleuren en prints en ik zocht naar patronen die zich herhaalden, naar grappige afbeeldingen (ik weet nog dat ik een soort Maya-figuurtje had gevonden, al denk ik dat de makers van de stof dat niet zo bedoeld hadden), en veel meer.

As a little girl I loved playing games. I didn't get bored easily. If there were no games or drawing pencils around, I thought of games to play. I remember when I was ill, my mother layed me on our multicolored couch to rest. I looked at the colors and designs, trying to find a repeating pattern, a funny design (I discoverd one pattern looking a lot like a Maya figure, though I don't think it was intended to look like that), and much more.


Terwijl ik aan mijn piramidequilt werk, komen veel van deze herinneringen naar boven. Ik weet zeker dat, als ik nog klein zou zijn en ik zou onder deze quilt liggen, dat ik op zoek zou gaan naar de mooiste en de lelijkste piramide, naar stoffen die verschillende keren voorkomen en misschien zou ik zelfs tellen hoeveel verschillende stoffen er in de quilt gebruikt zijn.

Working on my pyramid quilt brings back many memories like that. I'm sure that, if I was still a little girl, and I would lay under this quilt, I would look for the loveliest and the ugliest pyramid, for repeating prints, maybe even count the different fabrics that are used in this quilt.


Ik denk dat deze quilt niet alleen een quilt is van herinneringen, maar ook een quilt van de toekomst. Want wie weet is er ooit iemand die met deze quilt speelt: die op zijn of haar beurt de mooiste piramide kiest, die voorzichtig met zijn of haar vinger de quiltlijnen volgt en probeert de 'route' niet kwijt te raken, die de heks van Debbie Mumm zoekt, en dat mij doet terugdenken aan toen ik nog een klein meisje was...

So I guess instead of just a quilt of memories, this also is a quilt of the future. Because who knows, maybe one day someone will play with this quilt: choosing his or her favorite colored pyramid, chasing quilting patterns with his or her finger, trying not to loose track, looking for the Debbie Mumm witch and reminding me of myself, when I was a little girl...

12 opmerkingen:

Supergoof zei

Echt Ellen, jouw verhaaltje doet me (bijna) hollen naar m'n lapjes om te zoeken naar van alles dat in m'n piramide quilt zou kunnen,...
Bijna,...
;o)

GRANNY'S HOUSE zei

Wat zijn wij quiltsters toch bofkonten.

Groetjes
Ines

Anoniem zei

What a lovely post Ellen and such a cute photo of you as a little girl.

Sunnysandra zei

Wat zat je daar schattig op het stoeltje zeg. Leuke en herkenbare herinneringen. Toen zat het spelen met kleur en patronen er blijkbaar al in. Mooie gedachten ook voor de toekomst, ik hoop dat ze uit gaan komen, ooit....
Sandra

AnitaS zei

Dit wordt een heel bijzondere quilt. Je gedachten dwalen alle kanten op bij het maken.

Roos zei

Heerlijk die herinneringen, en die komen zomaar als je zit rommelen met je lapjes, wat zijn wij quiltsters toch bevoorrecht...
Groetjes Roos

Terray zei

Wat een lief klein schattig meisje ;-)

De pyramides groeien met elk blogberichtje. Leuk om te zien.
Welke zijn nou de mooiste en de lelijkste??? :-)

Groetjes
Tertia

Ellie's Quiltplace zei

@ Ingrid: wie weet, als de vingerhoedjes klaar zijn... ;o)
Het is zo leuk!

@ Ines & Roos: dat zijn we zeker! Heerlijk om al die herinneringen op te halen, maar, naast het vastleggen in de quilt, is het ook zeker zo fijn om ze met jullie te mogen delen.

@ Ann: thank you :o)

@ Sandra: ooit misschien, maar voorlopig nog niet hoor ;o)

@ AnitaS: heerlijk om je gedachten gewoon zowat te laten dwarrelen.

@ Tertia: er zijn verschillende mooie bij, maar ook echt lelijke. Blokken waarvan ik de stoffen normaal nooit zo bij elkaar zou hebben gekozen. Maar dat maakt het nu juist zo leuk!

inge zei

ik vind het echt een schitterend patroon, leuk door zijn eenvoud!

Fien zei

Wat een leuk verhaaltje weer. En de pyramides groeien maar door, mooi hoor.
Knuffel voor Thijs op deze dierendag.
groetjes Fien.

Guusje, zei

Wat een mooi verhaal en wat zijn ze leuk die piramides. 't Is dat ik al zoveel omhanden heb en nog andere plannen heb anders......

Ellie's Quiltplace zei

@ Inge: dat ben ik helemaal met je eens. Een mooie quilt hoeft helemaal niet moeilijk te zijn!

@ Fien: een dikke knuffel terug van Thijs!
De piramidestapel groeit nu flink. Binnenkort maar eens wat blokken aan elkaar gaan zetten!

@ Guusje: wie weet, als je ooit eens 'niets' te doen hebt... ;o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...