Posts tonen met het label Pins And Needles - Winter Edition. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Pins And Needles - Winter Edition. Alle posts tonen
31 december 2016
De allerlaatste quiltsteekjes van 2016...
De allerlaatste quiltsteekjes van 2016...
The final stitches of 2016...
... die worden gezet aan de Carousel.
... are made on my Carousel quilt.
Eén blok is even groot als mijn salontafel, en zou best als tafelkleedje kunnen dienen ;o)
One block is as large as my living room table, and it could make a nice table topper ;o)
Maar er worden nog meer blokken gemaakt, zodat het een lekker warme quilt wordt, waar fijn onder gezeten of gelegen kan worden.
But more blocks are in the making, so it will become a nice warm quilt to snuggle under.
Maar dat is voor in 2017...!
Fijne jaarwisseling! :o)
But that's for 2017...!
Happy New Year's Eve! :o)
Categorieën
Carousel,
Patchwork,
Pins And Needles - Winter Edition
8 december 2016
'Schoorsteenpost'...?
Hij is er weer! De nieuwsbrief van december!
Niet door de schoorsteen, dat zou me nogal een entree zijn, en ook niet onder de kerstboom, want dan moet je nog te lang wachten om hem te lezen. Dan maar gewoon via de mailbox ;o)
Veel leesplezier!
Wil je ook onze gratis nieuwsbrief ontvangen? Meld je dan hier aan!
Here it is again! Our newsletter!
Not through the chimney, that would be an entry, and not under the Christmas tree either, because you would have to wait too long to read it. Via the mailbox is probably the best option ;o)
Enjoy reading!
Do you want to receive our free newsletter? Click here to subscribe!
11 september 2016
Verwennerij bij De Potterije...
Na een aantal reisjes naar Nederland, stond er dit keer een Belgisch weekend op het programma.
After a couple of trips to the Netherlands, this weekend was going to be a Belgian one.
Gisteren ging de rit westwaarts, over de Ring van Antwerpen - waar er voor een keer helemaal nergens file stond! - verder over de E17, naar De Potterije in Lokeren. Op de parking botste ik (gelukkig niet letterlijk) al meteen op Blanche Vandebroek, een fijn weerzien!
Yesterday I drove westwards, passing the Antwerp ring road - this time without traffic jams! - and the E17 to De Potterije in Lokeren. On the parking I bumped (luckily not litteraly) into Blance Vandebroek, a happy reunion.
Mand uit de auto, rekjes heb ik ook altijd mee en een hele stapel patronen. Oh, en de grote oude koffer, die moeten we niet vergeten, want daar zitten ook nog quilts in!
I brought a laundry basket full of quilts, some quilt stands and a pile of patterns. Oh, and the large old trunk of course, I can't forget that one, because it contains some quilts too!
Na een fijne ontvangst door Marleen en Dirk (om het op z'n Komen Eten's te zeggen: voor sfeer en gezelligheid een welverdiende 10!) heb ik me snel geïnstalleerd. Er kwam namelijk een gezellige groep dames om alles te leren over de Switch!
After a warm welcome by Marleen and Dirk, I installed my quilts and patterns, because a little while later, a group of lovely ladies was waiting to learn all about the Switch!
Je vraagt je soms af waar de quiltsters allemaal vandaan komen, want het was een drukte van belang! (kijkje in de winkel - op m'n tenen - vanuit de lesruimte) Sommigen kwamen van dichtbij en konden te voet, anderen kwamen helemaal uit West-Vlaanderen of Antwerpen en hadden toch wel wat tijd (al dan niet quiltend) doorgebracht in de auto, bus of trein.
I sometimes wondered where all these quilters came from, because the shop was really crowded! (glimpse of the shop - standing on the tip of my toes - from the classroom) Some lived nearby, and walked to the shop, others came from West-Vlaanderen or Antwerp and had spend quite some time (quilting maybe?) in the car, bus or train.
Het was dan ook echt een dagje uit, want behalve de stoffen in de winkel, waar je vingers echt direct van gaan kriebelen want Marleen heeft een prachtige smaak, was er nog veel meer te zien.
It really was a day out, because besides the beautiful fabrics in the shop, from which it's really difficult to chose because Marleen had a great taste of fabrics and you would want to buy them all, there was much more to see.
Doorheen het prachtige oude huis, met hoge plafonds, statige deuren en kleine trappetjes, hingen maar liefst 70 quilts!
All through the lovely old house, with high ceilings, stately doors and small staircases, there were 70! quilts displayed!
En als het je even teveel werd, al die inspiratie, dan kon je heerlijk bijkomen in de gezellige stadstuin, onder het genot van koffie, een glas fruitwater of cava (Dirk was vooral het laatste druk aan het inschenken voor iedereen ;o) )...
And if your head was full of inspiration, you could catch a breath in the lovely walled garden, enjoying a cup of coffee, a glas of fresh fruit water or champagne (Dirk was making sure everyone had enough, especially of the last ;o) )...
...en overheerlijke koekjes en bokkepootjes van Confiserie Marleen. Dagvers en zonder bewaarmiddelen.
... and delicious cookies from Confiserie Marleen. Freshly baked and without preservatives.
Het was absoluut een dag met een gouden randje. Het was heerlijk weer, de sfeer zat er bij iedereen goed in en Dirk en Marleen hebben zich werkelijk overtroffen, ik denk dat iedereen het daarover eens was!
It was, as we say in Dutch, a day with a golden touch. Beautiful weather, a lot of ambiance and Dirk and Marleen really exceeded expectations, I think everyone agreed on that!
16 september 2015
Deze week...
Terwijl regen en zonneschijn zich afwisselen vind ik het heerlijk weer om te quilten, of om een uitstapje te doen (bij voorkeur naar 'iets quilterigs' ;o) )
En als je dan op zoek bent naar onze patronen, dan kun je, naast de bekende verkooppunten en onze webwinkel, zeker hier terecht:
While sunshine and rain succeed eachother, I think it's a perfect time to quilt or to go on an outing (preferably to a quilt shop or event ;o) )
And if you're looking for our patterns, you can find them - besides of course the quilt shops listed on our website and in our web shop - here:
Open Dag bij Atelier Fat Quarters in Culemborg - zaterdag 19 september, 10 - 16 u.
Willeke en Stien hebben een aantal prachtige voorbeelden gemaakt met onze patronen, waaronder de Shades of Summer en Sparkle. In de winkel is een speciale plaats ingericht waar je hun quilts en natuurlijk ook onze patronen kunt vinden. Maar buiten dat is er nog veel meer te zien. Hier (klik) vind je alle info.
Open Door Day at Atelier Fat Quarters in Culemborg - Saturday September 19, 10 - 16 h.
Willeke and Stien have made beautiful quilts and projects from our patterns, among which Shades of Summer and Sparkle. They will create a special place in the shop where you can find both their quilts as well as of course our patterns. Of course there's much more to be seen. You can find all info here (click).
The Log Cabin - stand D18 - Ste Marie aux Mines
Jacqueline heeft onze patronen meegenomen, samen met enkele van onze quilts en natuurlijk veel mooie stoffen. Als je op zoek bent naar ons nieuwste patroon Switch! dan kun je ook bij haar terecht. Ze verkoopt er ook mooie stofpakketjes bij, met lapjes van 15 cm breed die je kunt ruilen met je vriendinnen en waarmee je vervolgens zelf aan de slag kunt gaan voor jouw Switch!
The Log Cabin - Booth D18 - Ste Marie aux Mines
Jacqueline has brought our patterns, some of our quilts and of course lots of fabrics. If you're looking for our Switch! pattern, you might ask her, because she has brought some, along with lovely fabric bundles, 15 cm wide, to swap with your friends and get started on your Switch!
Atelier Salgarollo - Stand F42 - Ste Marie aux Mines
Mieke en Kristel zijn helemaal klaar voor de winter, met Kristel's nieuwe stoffenserie 'Il Nostro Natale' en ons bijpassende patroon 'Jules'. Heb je liever een kleiner werkje? Dan vind je ook 'Rupert' en de 'Pins & Needles - Winter Edition' daar.
Veel plezier!
Atelier Salgarollo - Booth F42 - Ste Marie aux Mines
Mieke and Kristel are all ready for Winter, with Kristel's new fabric line 'Il Nostro Natale' and our matching pattern 'Jules'. If you prefer a smaller project, you can also find our 'Rupert' pattern as well as our 'Pins & Needles - Winter Edition' there.
Enjoy!
14 maart 2015
Op naar... het Hobby Salon!
Het laatste weekend van februari (ja, de tijd vliegt!) ging ik met een aantal quilts, een stapel patronen en een project om aan te werken op weg naar Antwerpen. 's Morgens vroeg is dat maar een half uurtje met de auto, dus prima te doen.
Ik was door Lisette van Calico House uitgenodigd om in haar stand op het Hobby Salon mijn quilts te laten zien, patronen te verkopen en het quilten te demonstreren aan iedereen die nieuwsgierig was naar 'het getover met lapjes' ;o)
The last weekend of February (yes, time flies!) I packed some of my quilts, a pile of patterns and a project to work on, and went on my way to Antwerp. Early in the morning that's just about 30 minutes by car, so really not that far from here.
I was invited by Lisette from Calico House, to display my quilts in her booth at the Hobby Salon, to sell my patterns and to demonstrate quilting to all who were curious about the 'fabric magic' we did ;o)
Hier is mijn 'stand'. Ik had besloten om onder meer Mams haar Dresden Star mee te nemen, vanwege de mooie antieke uitstraling van die quilt. Het is een quilt waar we samen aan gewerkt hebben. Nou ja, ik heb het blok ontworpen en Mams heeft alle rest gedaan ;o) Het is één van die quilts die ik ooit zelf ook nog eens wil maken.
De quilts in het midden en rechts op de foto zijn van Mary en Muriel en zijn gemaakt tijdens de Open Ateliers bij Calico House. Zijn ze niet prachtig?
Here's my 'booth'. I decided to bring Mams' Dresden Star quilt to hang, because I love the antique look. It's a quilt we worked on together. Well, I designed the blocks, and Mams did everything else ;o) It's one of those quilts I would love to make myself one day too.
The quilts in the middle and on the right are made by Mary and Muriel during the Open Ateliers at Calico House. Aren't they beautiful?
Ik kreeg gezelschap van een aantal dames die deelnamen aan de Open Ateliers. Het was een eerste kennismaking, maar met een gemeenschappelijk hobby heb je altijd wel iets om over te babbelen. Het was fijn hen te leren kennen.
I got accompanied by some lovely ladies who joined the Open Ateliers. I hadn't met them before, but with a shared passion, there's always something to talk about, and it was really nice to get to know them all.
De dames waren allemaal aan andere projecten bezig. Ik vind het altijd leuk om te zien hoe ieder op zijn manier de kleuren en stoffen kiest, hoe iedereen weer een andere manier heeft om te spelden en naaien,... Je bent nooit te oud om te leren en je haalt overal weer ideeën en inspiratie uit!
They were all working on different projects. I love to see how everyone has her own way of choosing colors and fabrics, of sewing an pinning the fabrics together,... One is never too old to learn and I always get inspired!
Naast heel veel babbelen, hebben we ook best nog wat steekjes gemaakt.
Besides of course a lot of chatting, many stitches were made by all.
Het was leuk dat er best wat mensen, die nog niet eerder gequilt hadden, het quiltavontuur wilden aangaan en een eerste project wilden starten. Sommigen startten met iets kleins, zoals het Pins & Needles speldenkussen, anderen gingen meteen voor een grotere uitdaging: de Dresden Star.
Ons nieuwe patroon 'Sparkle' viel eveneens goed in de smaak.
It was nice to see that quite a few people who were new to quilting, decided to join the quilting adventure and start their first project. Some started with a small project, like the Pins & Needles pincushion, others immediately went for a more challenging project: the Dresden Star.
Our new pattern 'Sparkle' was also very popular.
En een leuke verrassing op maandag: vrienden stuurden me dit artikel uit Gazet van Antwerpen!
And big surprise on Monday, when my friends send me this newspaper article from Gazet van Antwerpen!
Bedankt Lisette, voor de uitnodiging en twee hele leuke dagen. We moeten dit zeker nog eens doen!
Thank you Lisette, for inviting me. I had a great time and we surely must do this again!
Oh, misschien heb je de vissenblokjes op sommige van de foto's opgemerkt. Hierover later meer!
Fijn weekend!
Oh, you might have noticed the fish blocks in some of the pictures. I'll tell you more about that later!
Have a nice weekend!
Ik was door Lisette van Calico House uitgenodigd om in haar stand op het Hobby Salon mijn quilts te laten zien, patronen te verkopen en het quilten te demonstreren aan iedereen die nieuwsgierig was naar 'het getover met lapjes' ;o)
The last weekend of February (yes, time flies!) I packed some of my quilts, a pile of patterns and a project to work on, and went on my way to Antwerp. Early in the morning that's just about 30 minutes by car, so really not that far from here.
I was invited by Lisette from Calico House, to display my quilts in her booth at the Hobby Salon, to sell my patterns and to demonstrate quilting to all who were curious about the 'fabric magic' we did ;o)
Hier is mijn 'stand'. Ik had besloten om onder meer Mams haar Dresden Star mee te nemen, vanwege de mooie antieke uitstraling van die quilt. Het is een quilt waar we samen aan gewerkt hebben. Nou ja, ik heb het blok ontworpen en Mams heeft alle rest gedaan ;o) Het is één van die quilts die ik ooit zelf ook nog eens wil maken.
De quilts in het midden en rechts op de foto zijn van Mary en Muriel en zijn gemaakt tijdens de Open Ateliers bij Calico House. Zijn ze niet prachtig?
Here's my 'booth'. I decided to bring Mams' Dresden Star quilt to hang, because I love the antique look. It's a quilt we worked on together. Well, I designed the blocks, and Mams did everything else ;o) It's one of those quilts I would love to make myself one day too.
The quilts in the middle and on the right are made by Mary and Muriel during the Open Ateliers at Calico House. Aren't they beautiful?
Ik kreeg gezelschap van een aantal dames die deelnamen aan de Open Ateliers. Het was een eerste kennismaking, maar met een gemeenschappelijk hobby heb je altijd wel iets om over te babbelen. Het was fijn hen te leren kennen.
I got accompanied by some lovely ladies who joined the Open Ateliers. I hadn't met them before, but with a shared passion, there's always something to talk about, and it was really nice to get to know them all.
De dames waren allemaal aan andere projecten bezig. Ik vind het altijd leuk om te zien hoe ieder op zijn manier de kleuren en stoffen kiest, hoe iedereen weer een andere manier heeft om te spelden en naaien,... Je bent nooit te oud om te leren en je haalt overal weer ideeën en inspiratie uit!
They were all working on different projects. I love to see how everyone has her own way of choosing colors and fabrics, of sewing an pinning the fabrics together,... One is never too old to learn and I always get inspired!
Naast heel veel babbelen, hebben we ook best nog wat steekjes gemaakt.
Besides of course a lot of chatting, many stitches were made by all.
Het was leuk dat er best wat mensen, die nog niet eerder gequilt hadden, het quiltavontuur wilden aangaan en een eerste project wilden starten. Sommigen startten met iets kleins, zoals het Pins & Needles speldenkussen, anderen gingen meteen voor een grotere uitdaging: de Dresden Star.
Ons nieuwe patroon 'Sparkle' viel eveneens goed in de smaak.
It was nice to see that quite a few people who were new to quilting, decided to join the quilting adventure and start their first project. Some started with a small project, like the Pins & Needles pincushion, others immediately went for a more challenging project: the Dresden Star.
Our new pattern 'Sparkle' was also very popular.
En een leuke verrassing op maandag: vrienden stuurden me dit artikel uit Gazet van Antwerpen!
And big surprise on Monday, when my friends send me this newspaper article from Gazet van Antwerpen!
Bedankt Lisette, voor de uitnodiging en twee hele leuke dagen. We moeten dit zeker nog eens doen!
Thank you Lisette, for inviting me. I had a great time and we surely must do this again!
Oh, misschien heb je de vissenblokjes op sommige van de foto's opgemerkt. Hierover later meer!
Fijn weekend!
Oh, you might have noticed the fish blocks in some of the pictures. I'll tell you more about that later!
Have a nice weekend!
29 december 2014
1.000... en een give away!
Wat begon als een Goed Idee om mijn spelden en naalden veilig mee te nemen naar Mams, als ik met de trein naar haar toe ging, bleek een revolutionair idee: sinds de release van het patroon in mei 2012 zijn er namelijk al honderden patronen verkocht van mijn Pins & Needles en mijn Pins & Needles - Winter Edition. Al 999 om precies te zijn. En het speldenkussen-en-naaldenmapje-in-één vertrok niet alleen naar creatievelingen in België en Nederland, nee, ze gingen - en gaan nog steeds naar quilt(st)ers over heel de wereld, zoals Australië, Venezuela, de Verenigde Staten, Brazilië, Noorwegen en Mozambique,...
What started out as a Good Idea to bring my pins and needles along safely as I travelled to Mams by train, became quite a revolutionary idea: since May 2012 hundreds of copies of the Pins & Needles pincushion pattern as well as the Winter Edition have been sold. 999 to be exactly. Shipped not only to Belgium and the Netherlands, this pincushion-and-needle-case-in-one travels to countries 'at the other side of the world', like Australia, Venezuela, the United States, Brazil, Norway and Mozambique,...
Om deze gelegenheid te vieren geven we het 1.000e bestelde Pins & Needles patroon gratis. Daar bovenop geven we 3 patronen (de originele Pins & Needles of de Winter Edition, je mag zelf kiezen) weg op onze Facebookpagina (klik).
Winnaars worden daar op 5 januari 2015 bekend gemaakt.
To celebrate this occasion, we offer the 1.000st ordered copy of this pattern for free. On top of that, we give away 3 patterns (the original or the Winter edition, as you prefer) on our Facebook page (click). Winners will be announced there January 5, 2015.
What started out as a Good Idea to bring my pins and needles along safely as I travelled to Mams by train, became quite a revolutionary idea: since May 2012 hundreds of copies of the Pins & Needles pincushion pattern as well as the Winter Edition have been sold. 999 to be exactly. Shipped not only to Belgium and the Netherlands, this pincushion-and-needle-case-in-one travels to countries 'at the other side of the world', like Australia, Venezuela, the United States, Brazil, Norway and Mozambique,...
Om deze gelegenheid te vieren geven we het 1.000e bestelde Pins & Needles patroon gratis. Daar bovenop geven we 3 patronen (de originele Pins & Needles of de Winter Edition, je mag zelf kiezen) weg op onze Facebookpagina (klik).
Winnaars worden daar op 5 januari 2015 bekend gemaakt.
To celebrate this occasion, we offer the 1.000st ordered copy of this pattern for free. On top of that, we give away 3 patterns (the original or the Winter edition, as you prefer) on our Facebook page (click). Winners will be announced there January 5, 2015.
15 december 2014
Vorige week...
Vorige week was een drukke, maar gezellige week. Eerst bracht ik een bezoekje aan mijn geboortedorp om wat papierwerk in orde te brengen. Ik heb 19 jaar in Zeeland gewoond, voor ik naar België verhuisde. Daar in Zeeland was er vlakbij een leuk quiltwinkeltje, waar ik vaak op mijn brommer naartoe ging voor lapjes en inspiratie. De winkel heeft nu een nieuwe eigenares, Bianca, maar het is nog even fijn en gezellig als altijd.
Dus toen al het papierwerk afgehandeld was, stapte ik in de auto en reed ik naar De Quilterie in Heinkenszand. En kijk eens wat voor leuks ik daar zag:
Last week, was a busy, but a nice week. First, I visited my birthplace for some paperwork. I lived in Zeeland for 19 years, before I moved to Belgium. We were happy to have a quilt shop nearby. I often went there for inspiration and fabrics. The shop now has a new owner, Bianca, but it's as cute and welcoming as it has always been.
So after all the paperwork was done, I drove to De Quilterie in Heinkenszand. And look what I found there:
Bianca had ons winters speldenkussen Pins & Needles gemaakt! Ze had hele mooie bruine stoffen gebruikt. De patronen en stoffen zijn te vinden de winkel en de webwinkel.
Bianca made a lovely version of our Pins & Needles Winter pincushion! She used lovely brown fabrics. She has the patterns and fabrics for sale in her shop and web shop.
Boven is de lesruimte, waar de mystery quilts hingen. Heel mooi, zo diezelfde quilts naast elkaar maar toch weer anders door kleurgebruik en opbouw.
Upstairs is the class room, where the mystery quilts were on display. Lovely to see the same quilt in different colors and versions.
En kijk, ons 'Flower Market' quiltje gemaakt door Ans. Mooi, zo in de Kansas Troubles herfstkleuren.
Na een kop thee en een gezellige babbel met Bianca was het tijd om weer verder te gaan. Maar, natuurlijk niet zonder lapjes ;o)
And look, here's our 'Flower Market' quilt, made by Ans. Doesn't it look lovely in Kansas Troubles colors?
After a cup of tea and a nice chat with Bianca it was time to go. But, of course, not without some new fabrics ;o)
Zaterdag zijn Mams en ik naar de Kerstmarkt bij The Log Cabin geweest. Jacqueline en team hadden het allemaal weer prachtig aangekleed, met mooie stoffen en quilts en gezellige decoraties.
On Saturday, I went with Mams to the Christmas Market at The Log Cabin. Jacqueline and the whole team always know how to decorate the shop perfectly, with fabrics, quilts, decorations and much more.
Er waren ook tafels van lokale mensen die juwelen, allerhande breiwerk en veel meer verkochten, maar ik was te druk met babbelen en ben vergeten foto's te maken.
Jacqueline had ook 2 van mijn quilts opgehangen, zie je ze? Falling Leaves, van de Kansas Troubles stoffen en Nocturne, natuurlijk van de Vin du Jour serie.
There were also local crafts people, who sold jewelry, knitwear and much more, but I was too busy chatting and I forgot to take pictures.
Jacqueline displayed two of my quilts: Falling Leaves, from the Kansas Troubles fabrics and Nocturne, of course from the Vin du Jour series.
Zondag tot slot hebben we Sinterklaas gevierd. Wij zijn al ver voorbij de 'gelovige leeftijd', maar het blijft elke keer weer leuk om surprises en gedichten te maken! Ik had met de lootjes Mams haar naam getrokken. Niet moeilijk om voor haar iets te bedenken...!
On Sunday then, we celebrated Sinterklaas. We're way passed the believing-age, but the surprises and poems are so much fun! I had to make a surprise for Mams. It wasn't difficult to think of something...!
Deze grote scrap bag was gevuld met... ja... restjes! Ik had zoveel plezier met het maken, want al mijn afgeknipte naadtoeslagjes verdwenen in de zak. Nou ja, dat was het plan... Maar omdat ik mijn Round And Round quilt aan het quilten was, had ik niet veel meer om erin te steken dan een paar donkerbruine quiltdraadjes.
Maar dat probleem was snel opgelost, want ik moest immers ook nog blokken maken voor mijn piramidequilt. Een goed excuus dus om hier weer eens wat steekjes aan te zetten, met als resultaat een stapel nieuwe blokken en een grote bruine papieren zak vol restjes.
This large scrap bag was filled with,.... yes... scraps! I had much fun making it, since all the seam allowances I cut, went into the bag. At least, that was the plan... But since I was quilting my Round And Round quilt, I didn't have much scraps, only a few dark brown quilting threads.
But making the surprise was a good reason to pick up my pyramid quilt again. I have sewn quite some new blocks, resulting in enough scraps to fill the large brown paper bag.
Mijn plan om niet aan een nieuwe quilt te beginnen voor andere dingen klaar zijn, was bijna opzij gezet bij het zien van Mams' prachtige pineapple blok. Maar nee, echt, ik kan niet nog iets nieuws starten. Ik heb mezelf nogmaals streng toegesproken dat er eerst dingen moeten worden afgemaakt, anders komen er weer dingen op de UFO stapel te liggen en die is al groot genoeg. Maar het is een moeilijke beslissing, dat wel... ;o)
Fijne dag!
My plan to not start anything new before other things are finished was almost put aside when I saw the beautiful pineapple block Mams was working on. But no, really, I can't start a new project. I do force myself to finish some things first, just to make sure things won't end up as UFO's. But it's a hard decision, it really is... ;o)
Have a nice day!
Categorieën
Falling Leaves,
Mams,
Nocturne,
Pins And Needles - Winter Edition,
Uitstapjes
7 maart 2014
Rommel?
Wat is dat voor rommel, vraag je je misschien af.
What's that mess, you might wonder.
Het is geen rommel, het zijn aan elkaar gespeldde lapjes voor een heleboel nieuwe piramides. Er zijn immers nog 5 hele rijen te gaan voor de rand om de quilt kan.
Fijne dag!
It's not a mess, it's a pile of pinned fabrics, for quite a few new pyramids. There are 5 more rows of pyramids to go before I can add the borders.
Have a nice day!
Categorieën
Patchwork,
Pins And Needles - Winter Edition,
Piramidequilt
22 december 2013
Kerstkoekjes en 'n nieuwe stitchery...
On the table is my favorite cookie jar, filled with cinnamon cookies! Yes, the cookies I wrote about before turned out fine. I decorated them with sugar and almonds and it looks quite festive.
Omdat Mams weet dat ik wel van dit soort 'ouderwetse' dingen houd, kreeg ik vorig jaar van haar een pot cadeau. Ik was er heel erg blij mee en hij kreeg een mooi plaatsje op het aanrecht, gevuld met kleurrijke snoepjes, dat stond zo leuk. Maar ik had pech... want hoewel ik normaal nooit iets breek, barstte de pot ineens in 100 stukken uiteen. Ik denk dat er teveel druk op het glas stond, want ik had hem gewoon in mijn handen om hem te verzetten. Daar lag mijn favoriete koekjespot ineens verspreid over de keukenvloer :o(
Because Mams knows this kind of 'old fashioned' jars is just what I love, she bought me one as a gift last year. I was very happy with it and I placed it on my kitchen counter filled with colorful candy, which looked really nice. But I had bad luck... Normally I never break anything, but while moving the jar one day, it just bursted into a hundred pieces. I think there was too much pressure on the glass and it just broke while in my hands. There was my favorite cookie jar, scattered over the kitchen floor :o(
Maar als we het spreekwoord moeten geloven, ligt er voor mij, gezien het aantal scherven, nog heel wat geluk in het verschiet! Ik vond al snel een gelijkaardige koekjespot in een winkel niet ver van mijn werk en die staat nu op tafel, gevuld met de zelfgebakken koekjes. En dat ziet er niet alleen super gezellig uit, maar ze smaken ook nog eens heerlijk :o)
There's a Dutch saying, that says 'splinters bring luck', and if that's true, there's a lot of luck in store for me! I found a new, similar cookie jar in a shop near my work and now it's filled with home baked cookies. I love the sight and I love the taste :o)
En als je je afvraagt wat ik vandaag ga doen, naast het smullen van de kerstkoekjes: ik ga aan de slag met de vierde stitchery van mijn lange-termijn-tussendoortje. Want de winter is gisteren begonnen dus is het hoog tijd om deze sneeuwman te borduren!
Fijne zondag!
And if you're wondering what I'll be doing today (besides eating Christmas cookies of course): I'll be working on the 4th stitchery of my long-term-in-between-project. Winter has started yesterday so it's time to get this cute snowman stitched!
Have a nice Sunday!
16 december 2013
Holliedollie-nieuws...
Het is alweer een tijdje geleden, maar vandaag weer wat 'Holliedollie-nieuws'.
It's been a while, but today, a 'Holliedollie update'.
Ik was begonnen aan de 'restjes-randen', maar dat ging niet zoals ik verwachtte. Het leek maar niet vooruit te gaan en ik was helemaal niet zeker dat al die kleurrijke lapjes wel mooi uit zouden komen als ze zo tegen elkaar zouden zitten...
Making the scrappy borders didn't go the way I wanted. It felt like I didn't make any progress and I wasn't sure these colorful fabrics would match well once placed right next to each other...
Dus legde ik de quilt even opzij, want soms is het beter om het even weg te leggen dan er telkens maar weer over te piekeren. Maar gisteren bedacht ik me ineens dat mijn piramidequilt vol onlogische lapjescombinaties zit en dat dat er ook heel leuk uitziet, dus kwam de Holliedolliequilt weer boven.
So I put the project aside, because sometimes it's better to just lay it aside for a while then to keep on doubting about it. But yesterday I reminded myself that my scrappy pyramid quilt is full of illogic fabric combinations and that turns out well too, so I picked up the Holliedollie quilt again.
En voor ik het wist had ik 3 restjesranden genaaid en aan de top gezet. Hier is een klein voorproefje. Vind je ook niet dat het ontzettend leuk wordt? Ik in elk geval wel!
Fijne dag!
And so it came that 3 scrappy borders were sewn and attached to the top. Here's a little sneak peek. Don't you just love how it turns out? I definitely do!
Have a nice day!
Abonneren op:
Posts (Atom)

















































