25 oktober 2015

Quiltdag in Helmond


Gisterochtend pakte ik de mand met quilts, de materialen voor de workshop en mijn nieuwe oude naaimachine in de auto en ging ik pad naar Helmond, waar 140 quiltsters bijeen zouden komen voor de jaarlijkse quiltdag.

Yesterday morning, I packed my basket with quilts, the materials for my workshop and my 'new' sewing machine and left for Helmond, where 140 ladies would gather for the yearly Quilt Day.


We begonnen met een Show & Tell, waar ik mijn nieuwe quilt Switch! en Jules liet zien en Mams haar Miss Emily, omdat veel mensen nieuwsgierig waren naar hoe die er in het echt uit zou zien.

We started with a Show & Tell. I showed my new quilt Switch!, Jules and Mams' Miss Emily, since I knew many people were curious to see that one in real life. 


Er was heel veel moois te zien, dit zijn maar een aantal foto's.
Inge liet haar Angel quiltjes zien. Ze heeft alle patroontjes gespaard en behalve onze laatste Angel Friends - waarvan ze gisteren het patroon van mij ontving - en nog twee waaraan ze bezig is, heeft ze ze allemaal klaar!

There were many beautiful quilts to see. This is just an impression.
Inge showed some of our Angel quilts. She has collected all patterns and except for our latest Angel Friends - of which she received the pattern yesterday - and two Angels she's working on, all are finished!


Tijdens de workshop (sorry, geen tijd gehad om foto's te maken), hebben 20 dames het beste in zichzelf naar boven gehaald op applicatievlak. Ze hebben prachtige blaadjes leren appliceren. Met een aantal handige tips en tricks is het helemaal niet zo moeilijk om die scherpe puntjes juist te krijgen. Verschillende dames zijn van plan om ineens verder te oefenen met het Switch! patroon. Ik ben heel benieuwd naar de verschillende quilts die er gemaakt zullen worden!

At the workshop (no time to take pictures, sorry), 20 ladies challenged their appliqué skills and made beautiful leaves. With just some simple tips and tricks, it's not that hard to make the perfect sharp points. Several of these ladies were planning to put their skills into practice with our Switch! pattern. I'm curious to see their different quilts!


Het was leuk om 'oude' bekenden tegen te komen (bedankt Inge en Marleen voor de foto's) en om nieuwe mensen te ontmoeten, waarmee ik al vaak gemaild had of die onze patronen hebben gekocht en gemaakt. Op zulke dagen gaat de tijd zo snel en voor we het wisten was het alweer tijd om naar huis te gaan. Natuurlijk niet met lege handen (een aantal aankopen en een mooi pakketje dat ik heb gewonnen bij de quiltbingo) en met mijn naaimachine, die door Niels is nagekeken en nu weer perfect werkt (maar daarover later meer).

It was so nice to see 'old' friends (thank you Inge and Marleen for the pictures!) and meet new people, many of whom I have been e-mailing with, or have bought and made our patterns. At these events time flies by and before we knew it, it was time to go home again. Of course not empty-handed (some new purchases and a fabric bundle won at the quilt bingo) and with my sewing machine checked by Niels (more on that later).


Mijn complimenten en dank voor Sabine, Henry en de kinderen, om alweer zo'n super gezellige dag te organiseren! Ik denk dat iedereen het enorm naar haar zin heeft gehad en ik kijk in elk geval al uit naar volgend jaar!

I want to compliment and thank Sabine, Henry and the kids for organising this wonderful day! You did a great job and I'm already looking forward to next year!

5 opmerkingen:

Dientje zei

Pfff, wat een grote groep. Moest je die allemaal leren blaadjes/puntjes maken? Gr. Dientje

Truus zei

Gezellig zo'n dag en leuk om de verschillende quilts te zien die gemaakt worden.
Ja met goede tips dan lukken de puntjes wel en fijn dat ze het daar nu ook kunnen doen.
Dus nu kun je metertjes weg naaien op je mooie machine? Ben benieuwd!!!
Je sneeuwmannetje is ook weer zo leuk geworden en mooi de kleurtjes die je gebruikt.
Gezellige zondag
groetjes,Truus uit Drenthe

10 zei

Hallo Ellen,

het was precies een erg gezellige en succesvolle dag! Wat een mooie stofjes ben je al weer rijker!!! Groetjes, Martine

10ekequilt zei

Wat een heerlijk gezellig verhaal en wat mooi om te zien hoeveel mensen genieten van onze hobby!
Groetjes 10eke

Ellie's Quiltplace zei

@ Dini: ja het was een flinke groep! Maar het is goed gelukt en iedereen leek de smaak te pakken te hebben!

@ Truus: dankjewel! Mijn sneeuwmannetje is intussen helemaal klaar, foto's volgen. En het kussen schiet ook al op met mijn machine. Doorquilten ga ik wel weer met de hand doen :o)

@ Martine: erg he, ik heb al zoveel, maar ik zie altijd wel weer iets dat ik nog niet heb en vast wel kan gebruiken!

@ 10eke: het was fijn om zoveel mensen samen te zien genieten van deze fijne dag. Sabine had het super georganiseerd!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...