8 mei 2015

Nog iets nieuws...


'Switch!' is niet de enige quilt waar ik de laatste tijd mee bezig ben geweest. Ik maakte ook een begin aan een quilt die gemaakt wordt met een Charm Pack.

'Switch!' isn't the only quilt I've been working on lately. I've also started a new quilt, made from a Charm Pack. 



Toen ik deze stoffen voor het eerst zag was ik meteen verliefd op de mooie, zachte kleuren. Maar toen ik effectief aan de quilt wilde beginnen en ik de lapjes neerlegde, vond ik het totaal toch een beetje 'flets'. Er miste een iets krachtigere kleur. Dus voegde ik een warme rood toe voor de bloemen en een iets fellere groen voor de stelen.

When I first saw these fabrics, I immediately fell in love with the soft colors. But, once laying out the fabrics for the quilt, I did miss a 'stronger' color to make the quilt a little more vibrant, so I added a warm red for the flowers and a brighter green for the stems.



Ik denk nog na over wat er in het midden moet komen, maar dat komt nog wel. Eerst moeten er nog wat bloemen geappliceerd worden en zoals Mams altijd zegt als ik weer eens teveel tegelijk wil doen: doe de dingen één voor één ;o)

Fijne dag!

I'm still figuring out what to add in the middle, but I'm sure I'll think of something nice. First I have to appliqué some more flowers, and like Mams always says: take one step at a time ;o)

Have a nice day!

2 opmerkingen:

Ineke zei

Leuke bloemen applicatie, benieuwd hoe het in z'n geheel er uit gaat zien.
Liefs, Ineke

Ellie's Quiltplace zei

@ Ineke: de top is al bijna klaar dus binnenkort is er meer te zien. Ik ga hem met mooie figuren doorquilten. Kijk er al naar uit!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...