22 november 2014

Het nieuwe quiltje...


Een tijdje geleden begon ik aan een nieuwe quilt. Een kleintje, want hij wordt grotendeels gemaakt met een Mini Charm Pack (ook wel bekend als 'Moda Candy'). Ik had een beginnetje gemaakt, maar ik was niet helemaal zeker hoe ik de blokken aan elkaar moest zetten. Meestsal gebruik ik witte of ecru sashings, maar omdat er al zoveel ecru in de blokken zit, was dat niet echt een optie.

A little while ago, I started working on a new quilt. A small one, since it's based on a Mini Charm Pack (also known as a Moda Candy). I wasn't sure how to put the blocks together: I usually use white or ecru sashings, but because there's already a lot of ecru in the blocks, that wasn't an option.


Nadat ik Thijs had verplaatst naar 'zijn' quilt (je pootjes wassen is toch veel fijner als je op een stapel lapjes zit!), kon ik de zoektocht naar de juiste lapjes beginnen. Ik vond een blauwe fat quarter van dezelfde serie - die had ik een tijdje geleden gekocht met het idee dat dat blauw altijd wel eens van pas kon komen - en bijpassend rood voor de hoekblokken. Heel anders dan wat ik normaal zou kiezen, maar wel super schattig.

After moving Thijs (washing your paws is most comfortable while sitting on a pile of fabrics) to 'his' quilt again, I could start the search for the perfect fabrics. I found a blue fat quarter from the same series, that I bought a while ago, because I thought it would come in handy one day, and some matching red for the cornerstones. Quite different from what I usually would choose, but very lovely. 


Nu zijn alle blokken, tussenbanen, hoekblokken en zelfs de randen geknipt. Ik heb graag dat mijn quilts goed voorbereid zijn. Het maakt mijn hoofd leeg en tijdens de drukke week kan ik gewoon een projectmandje pakken, gaan zitten en meteen aan de slag gaan - met Thijs slapend op schoot natuurlijk ;o)

Fijn weekend!

Now all the blocks, sashings, cornerstones and even the borders are cut. I love to have my projects well prepared. It clears my thoughts and during the busy week, I can pick up a project basket, sit down, and immediately start to sew, with Thijs sleeping on my lap of course ;o)

Have a nice weekend!

11 opmerkingen:

Annelies zei

Mooie sashings !
Goed weekend !

Irena zei

Hallo Ellen,mooi quilt,ben al lang niet bij je geweest,ik heb erg druk,ben begonnen aan kunstacademie in Maasmechelen,wat ik al heel lang willen doen,veel liefs irena

Monica zei

Dit quiltje gaat er echt heel leuk uit zien, succes

monne-floor zei

Die word weer mooi.

Truus zei

Ook dit smaakt naar meer net als de jellyroll!
Weer een echte Ellenquilt.
goed wekend
groetjes,Truus uit Drenthe

Anoniem zei

Ik moet even wennen aan je nieuwe kleurkeuzes, want ik was erg verknocht aan jouw manier van heel serieus stofkleuren bij elkaar te zoeken. Dat was helemaal mijn smaak. Ik zal dit eens afwachten, want als jij het mooi vindt, zal het ook wel mooi zijn. Fijn weekend. Groetjes Wilma

conny's quilts en creaties zei

Dat ziet er weer veelbelovend uit. Die sashings heb je weer prachtig bij de rest gekozen. Ik moet trouwens altijd lachen om alle quiltkatten die je op blogs tegenkomt. Allemaal even eigenwijs zitten ze op lapjes, quilts, naaimachines en toetsenborden. Gelukkig heb ik een hond die niet kan klimmen....Veel plezier met dit leuke project.

Ellie's Quiltplace zei

@ Annelies, Monica, Monne: dankjewel!

@ Irena: dat is ook leuk! Gaat het goed?

@ Wilma: wees maar niet ongerust hoor, het wordt nog altijd zorgvuldig bij elkaar gezocht, maar soms moet je net iets minder binnen de lijntjes kijken om meer mogelijkheden te zien. Maar felgroen of knaloranje zal je er bij mij niet tussen vinden hoor ;o)

@ Conny: heerlijk he, die poezebeesten. Een niet-kimmende-hond is ook wel makkelijk, maar ik vind het toch wel gezellig, zo'n pluizebolletje op schoot :o)

Ellie's Quiltplace zei

@ Truus: :o)
Ik heb pas nog wat dingen weggegeven aan Jopie's Dromendekens. Dingen die niet-echt-Ellen waren. Die lagen al jaren stil. Hele leuke dingen hoor, daar niet van, maar als het toch niet echt je ding is, dan ben je minder geneigd het af te maken.
Zo heeft het toch nog een goede bestemming gekregen.

TL zei

Mooi! En af en toe buiten de lijntjes kleuren kan helemaal geen kwaad.

Ellie's Quiltplace zei

@ TL: dankjewel! Zo erg buiten de lijntjes is het nu ook weer niet, gewoon, buiten die van mij ;o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...