26 oktober 2012

Winter In Blogland - Blok 5


Nadat de quilt was opgespannen kon het quiltplezier beginnen! Toen ik nog maar pas quiltte, had ik echt een enorme hekel aan doorquilten. Ik kreeg mijn steekjes niet gelijk en ze stonden geregeld niet in de juiste richting. Het leek ook nooit echt op te schieten...

After layering the quilt, the quilting fun could begin! When I just started quilting, I really hated that part. I had problems getting my stitches even and in the right direction, and I never seemed to make a lot of progress...


Maar een paar jaar geleden had ik ineens de slag te pakken. Ik vind het quilten nu zelfs zo leuk, dat al mijn quilts intensief doorgequilt worden.

But a few years ago, all of a sudden I got the hang of it. I even like it so much that since then, all my quilts are quilted thoroughly.


Zo ook de Winter In Blogland. Ik koos ervoor om de midden- en hoekblokken juist binnen de rand door te quilten. Ruiten in de rode sashings, een prachtige kabel in de blauwe rand (die komt echt heel mooi uit in de quilt!) en wat 'servies-figuurtjes' in de flying geese randen.

As for the Winter In Blogland, I choose to quilt just around the inside of the centre and corner blocks. Diamonds in the sashings, a lovely wreath in the blue border (I love how this turned out!) and some 'dinnerware designs' in the flying geese borders.



Normaal laat ik de rijgdraden zitten tijdens het quilten, maar omdat ik deze keer met de latten-methode had opgespannen en het dus anders was doorgeregen, heb ik de draden voor het doorquilten stukje bij beetje weggeknipt. Ik moet zeggen dat dat prima werkt, al heb ik er ook geen problemen mee als de rijgdraden er tijdens het quilten nog in zitten.

I usually don't remove the basting threads while quilting, but since I basted differently this time (using the method with the wooden laths), I decided to try cutting away the threads before quilting and I must say it worked out just fine, although I don't mind leaving the threads untill I finished quilting either.


Deze week is het tijd voor het eerste van de vier hoekblokken. Els heeft een schattige mini kerstboom ontworpen. Je kunt het blok downloaden van de Bobbin blog.

Let op: de link op de blog van Els blijkt niet bij iedereen goed te werken. Klik hier voor het patroon van blok 5.

Veel quiltplezier!

This week it's time for the first of four corner blocks. Els did a great job, designing this lovely mini Christmas tree. You can download this week's pattern from the Bobbin blog.

Attention: somehow there are problems downloading the pattern from Els' blog. Click here to download the pattern of block 5.

Happy stitching!

13 opmerkingen:

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Prachtig gequilt, mooi voorbeeld voor mij. Ik word steeds blijer dat ik ermee begonnen ben. kan niet wachten.........

groetjes

Wietske

quiltingmieke zei

piep

mooi blok alweer...
lleen bij Els nog geen blok 5 te zien
nog even geduld...

knuf mieke

GRANNY'S HOUSE zei

Wat heb je dat weer mooi gedaan.
Het blok is niet te downloaden bij Els, zal wel een foutje zijn bij haar.

Groetjes
Ines

AnitaS zei

Prachtig zoals je hem doorgequilt hebt. Het gaat er zo veel mooier uitzien.

Monica zei

Leuk is de nieuwe blok bij Els, mogelijk kunnen wij hem later ergens downloaden? Tot op heden heb ik alles alleen nog maar geprint, hoop binnenkort echt te kunnen beginnen :-)

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Ellen, plaats jij anders ook even een link?
is misschien wel handig.
Ach arme Els, en ze doet echt zooo haar best. Snap het wel hoor, het valt ook niet mee.

groetjes

Wietske

Anoniem zei

Heb net het patroon gedownload bij Els.Helemaal zonder problemen!
Succes allemaal met de Winterquilt!
Ellen je Winterquilt wordt mooi.Was ik ook maar zover!Nog steeds alleen blok 1.
groetjes,Truus uit Drenthe

Anneke zei

prachtig, quiltwerk is wat inspanning, maar het voegt echt wat toe. de moeite waard!

Anoniem zei

Helaas de nieuwe link werkt ook niet

Ineke zei

Ik heb het maar bij jou ge-download, want bij Els deed de link het niet. Dank jullie wel voor dit leuke sticherie-tje, ben er blij mee en zodra ik een beetje klaar ben met mijn UFO's dan begin ik er ook aan. Jou quiltje is zo mooi en je hebt het al zo mooi doorgequilt.
Fijn weekend, Ineke

Anoniem zei

Fijn dat ik op jouw blog zo duidelijk kan zien hoe het gemaakt en vooral doorgequilt is. Dank je wel Ellie. Fijn weekend (brrrrr... koud) en groetjes Wilma

Yvonne aka sommeke zei

Een warm prachtige quilt Ellen!
Dank voor de patronen en goe weekend!

Ellie's Quiltplace zei

@ Wietske: veel plezier ermee! ;o)

@ AnitaS, Anneke: dankjewel. Een mooi quiltpatroon voegt, vind ik, altijd veel toe!

@ Monica: het loopt niet weg. Gewoon beginnen wanneer je er tijd en zin voor hebt. Hij moet niet per se dit jaar al klaar zijn: volgend jaar is het ook weer winter ;o)

@ Truus: Ik heb er dan ook langer aan kunnen werken ;o) Gewoon lekker op je eigen tempo doorgaan!

@ Anoniem: de link in de rode tekst gaat normaal gezien direct naar het patroon. Moest het downloaden toch niet lukken, stuur me dan even een mail, dan stuur ik je zo het patroon toe (elliesquiltplace@hotmail.com)

@ Ineke: ik weet niet waarom de links bij Els het niet doen. Op de een of andere manier komt er daar een code voor de link te staan waardoor het blokkeert. Gelukkig lukt het zo wel! Bedankt voor de complimenten :o)

@ Wilma: ik heb vanmorgen de verwarming meteen aan gedaan. Brrrr... Maar wel lekker quiltweer ;o)

@ Sommeke: Goe weekend!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...