9 oktober 2012

Toscane...


Ga je met me mee op reis naar Toscane? Het is al meer dan een maand geleden dat we daar waren, maar omdat het hier maar grijzig en zelfs zo nu en dan wat regenachtig is, dacht ik dat we allemaal wel wat zonneschijn konden gebruiken. Dus kom gezellig met me mee op een klein uitstapje...

Are you joining me on a trip to Tuscany? It's been over a month since we've been there, but since the weather over here is grey and even a bit rainy every now and then, I thought we all could use some sunshine. So hop on, lets go on a small trip...


We verbleven in een prachtig, sfeervol hotel met een schitterend uitzicht over het oude stadscentrum van Siena. Een ontbijtje op het terras was de perfecte manier om de dag te beginnen!

We stayed in the most lovely hotel, with a great view on the old village of Siena. A breakfast on the terrace, what a great way to start the day!


Ik was nog nooit eerder in Italïe geweest en is was verrast door het Toscaanse landschap: op sommige plaatsen vind je veel bossen, andere delen zijn 'kaal', gewoon droge aarde, net een maanlandschap. Het was een groot contrast, maar beide erg charmant.

I had never been to Italy before and I was surprised by the Tuscan landscape which in some parts is covered in woodland, and in other parts it's just plain earth, like a moon landscape. It was a big contrast, but both very charming.


Ik heb al vaker verteld dat wij niet het bij-het-zwembad-liggende type zijn. In plaats daarvan bezochten we vele dorpjes, het een nog mooier dan het ander,...

As I told you before, we're not the kind of people to hang around the swimming pool doing nothing. Instead, we visited many villages, one even lovelier then the other,...





... we maakten een ritje door het prachtige Toscaanse landschap en langs de Monte Amiata vulkaan,...

... we took a tour to discover the Tuscan landscape and the Monte Amiata vulcano,...



... en natuurlijk stopten we zo nu en dan voor een hapje en drankje in gezellige restaurantjes en bars.

... and of course every now and then we stopped for refreshments in lovely bars and restuarants.




In Siena konden we de feesten na de Palio bijwonen. Een bewoner van de stad vertelde ons dat tijdens deze optochten de winnende wijk of 'contrada' de verliezende wijken voor gek zet. Maar, aangezien ook die verliezende wijken vrolijk meeliepen denk ik dat het met de kwade gevoelens nogal meeviel.

In Siena we enjoyed the Palio after parties. A local man told us that during these parades the winning district or 'contrada' made fun of the Sienese districts who lost the Palio. But, since everyone joined the parades and parties, I don't think there were any hard feelings.




Aan alle goede dingen komt een einde, en dus moesten we Toscane gedag zeggen en weer richting huis gaan. Ik weet niet of het volgend jaar al zal zijn, maar ik weet wel dat we ooit nog wel eens zullen teruggaan naar deze prachtige streek. Voor nu herinner ik onze vakantie in mijn nieuwste quiltje, maar daarover later meer...

All good things come to an end, and so we had to say goodbye to Tuscany and head home again. I'm not sure if it will be next year, but I do know one time we will visit this lovely region again. For now, I remember our holiday in my latest quilt, but more about that later...

12 opmerkingen:

GRANNY'S HOUSE zei

Je krijgt gelijk zin om er naar toe te gaan, het is bij mij alweer bijna 50 jaar geleden dat ik er was.....oeps...ik word oud ;-))

Groetjes
Ines

quiltingmieke zei

piep bedankt vr je mooie verslagje, het is er wondermooi, wij hebben er ook erg van genoten

knuf mieke

Annelies zei

Wat zal het genieten zijn geweest.

Terray zei

Ohhh krijg spontaan zin in een Italiaans zonnetje. Ooit, nu 8 jaar geleden hebben wij ook een vakantie in Italië gehad. Weliswaar een andere streek waar jij zat, maar het was de mooiste vakantie "ever" Daar kan de vakantie van Kreta en Maleisië niet tegenop.
Prachtige foto's laat je ons zien!!

Groetjes
Tertia

Atelier Ullizee zei

Mooie foto's en een leuke tekst...
Toscane stond al op mijn verlanglijstje als vakantiebestemming en nu helemaal!
We waren deze zomer aan het Gardameer, met kindjes kan je al wat minder bekijken maar wel genieten van de sfeer, het mooie weer en de lekkere pasta!

Anoniem zei

Wow.. pracht hotelletje hoor!

Ellie's Quiltplace zei

@ Ines: :o)

@ Mieke: Toscane staat bekend als een prachtige streek, en ik kan me daar, net als jullie, alleen maar bij aansluiten!

@ Annelies: ik ben aan het twijfelen of ik liever naar Toscane ga of naar de Provence, maar ik denk niet dat ik kan kiezen ;o)

@ Tertia: we zouden ook graag de rest van Italië verkennen, maar dat zal voor een andere vakantie zijn. Er is zoveel moois te zien, en hier hebben we alvast van genoten.

@ Natascha: ik ben nog niet bij het Gardameer geweest, maar volgens Philippe is dat ook heel mooi. Ik moet eerlijk zeggen dat ik na een week geen pasta meer kon zien, haha!

@ Monique: het was een prachtig hotel. Last minute geboekt, maar we hebben er echt heel veel geluk mee gehad.

Irena zei

wauw,prachtig omgeving, en wat heb je dat mooi weergeven compliment,veel liefs irena

monne-floor zei

Wat een mooie reis is dat geweest
ik zou ook wel zo'n reis willen
maken ,maar ik geniet mee door je mooie foto's
Groetjes
Simonne

Anoniem zei

Ja, wanneer je die foto's ziet, vergeet je de regen even, alhoewel het vandaag toch mooi zonnig herfstweer is. Maar ik ben het helemaal met je eens: Heerlijk land Italië. Groetjes Wilma

AnitaS zei

Hierbij denk ik an mijn eigen vakanties in Toscane. Ik vind dit een van de mooiste streken.

Ellie's Quiltplace zei

@ Irena: dankjewel! Maar ik denk dat de pracht van de omgeving eigenlijk niet goed in woorden te bevatten is. Het is er werkelijk schitterend!

@ Simonne: Kijken op internet en in fotoboeken is vaak al een 'mini vakantie'. Op en top genieten van het vele moois zonder dat je de deur uit moet!

@ Wilma: hier was het vandaag ook zonnig, maar ik moest werken en heb er dus niet van kunnen genieten. Eenmaal thuis is het alweer tijd voor kaarsjes... ook leuk!

@ AnitaS: dat ben ik helemaal met je eens. Net als de Provence, zo charmant!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...