2 mei 2012

'n Lentewandeling...


Mijn schoonouders hebben onlangs een appartement aan de zee gekocht en gsiteren gingen we op bezoek. We hebben een wandeling gemaakt in het binnenland, op de Kemmelberg.

Recently my parents-in-law have bought an appartment near the sea and yesterday, we went for a visit. We went for a walk in the inland, on the Kemmelberg.


Tussen de bomen op de top van de heuvel bloeiden duizenden hyacinthen. Het was een schitterend zicht...

Between the trees on the hilltop thousands of hyacinths were in bloom. It was an amazing sight...


... net zoals de uitzichten vanaf de heuvel. De gele velden zijn eigenlijk weides, vol met felgele paardebloemen.
... as well as the view from the hill. The yellow fields are actually meadows, filled with lots of dandelions.


De druiven aan de zuidkant van de heuvel moeten nog flink groeien, maar ik weet zeker dat daar later een heerlijke wijn van gemaakt zal worden!

The grapes on the southside of the hill still have to start growing yet, but I'm sure they'll make a delicious wine later!


He hadden een heerlijke dag. Jammer dat het nu weer grijs en regenachtig is, maar we hebben toch maar mooi van deze zonnige lentedag kunnen genieten!

We had a lovely day. Too bad the weather is all rainy again, but we did enjoy this Spring day off in the sun!

16 opmerkingen:

inge zei

Ellen, je was op zowat 10 km van mijn deur! volgende keer eens binnenspringen hé!

Sabine.v zei

hé, je was in de mij welbekende streek op een klein uurke afstand van bij ons. Tof om ginder te wandelen en een streekbierke te drinken.

Karen zei

So beautiful!

Ann zei

Wat is het daar inderdaad een mooie streek! Jammer dat de zon de komende dagen/week niet meer van de partij is!
Veel plezier op de OEQC morgen (vrijdag)!
Groetjes,
Ann

Ellie's Quiltplace zei

@ Inge: ik zal je een seintje geven als ik nog eens in de buurt ben!

@ Sabine: voor het streekbier hadden we helaas geen tijd meer... Volgende keer beter ;o)

@ Karen: I think this was the perfect day for a walk!

@ Ann: op de OEQC hebben we gelukkig geen zon nodig ;o)

GRANNY'S HOUSE zei

Wat een rus en ruimte, zo zou eigenlijk iedereen moeten wonen, zou een heel andere mensheid opleveren denk ik.

Groetjes
Ines

AnitaS zei

Je schoonouders hebben een prachtig plekje uitgezocht. Geen straf dus om op visite te gaan.

Gonny zei

Iedereen heeft het al gezegd: prachtig. Om er te wonen of te wandelen!!!

Anoniem zei

Ellie, misschien een beetje fout van mij, maar je had het over de hyacintenvelden en ik zag allemaal blauwe bloemetjes. Ik dacht dat hyacinten geel waren ??????
Prachtig ziet het er trouwens uit.
Groetjes van WilmaO

Anoniem zei

Wat een pracht plaatje heerlijk om daar rond te wandelen, en zo mooi om te wonen.......mooie serre uitkijken over de velden en dan maar quilten ;o)

Ineke zei

Wat een prachtige omgeving, daar zal je vast vele uurtjes kunnen doorbrengen en misschien inspiratie opdoen? ;-)
Groetjes, Ineke

Ellie's Quiltplace zei

@ Ines: ik denk dat we allemaal super rustig en tevreden zouden zijn dan. Wat een natuurpracht he!

@ Anita: zij zitten iets verderop, aan de zee, met uitzicht over de duinen en het water. Ik ben niet zo'n strandmens, ik zit liever tussen wat meer groen. Maar dat is daar ook genoeg te vinden. Echt genieten!

@ Gonny: moest ik niet zo graag in de Kempen wonen, zou dat zeker een goed alternatief zijn!

@ Wilma: hyacinthen heb je in verschillende kleuren: blauw, roze, wit, geel. Misschien verwar je ze met narcissen? Dit zijn overigens boshyacinthen, die hebben iets minder bloemetjes dan de 'huis'hyacinth, maar het ziet er nietemin prachtig uit!

@ Marjolein: ik zal eerlijk zeggen dat we tijdens de wandeling best een klein beetje jaloers waren op de mensen die daar zo mooi woonden!

@ Ineke: inspiratie niet direct, maar wel goede, frisse energie. Inspiratie komt daar dan vanzelf wel uit voort ;o)

Anoniem zei

dag ellen,

de kemmelberg ligt maar op 5 km van mijn deur en als je nog eens deze streek uitkomt, geef je vooraf maar een seintje!
heel deze omgeving gaat trouwens de komende jaren nog dikwijls in de kijker komen, met de herdenking van de oorlog 14-18 en waar nu nog altijd sporen van terug te vinden zijn;

groetjes,
lieve

Guusje, zei

Dat ziet er geweldig mooi uit wat een prachtige omgeving.

Hubertine zei

Ziet er prachtig uit. Even wat lente opsnuiven!! Dat is wel even nodig.....vanaf een koud, grijs Zeeland!!

Ellie's Quiltplace zei

@ Lieve: het zal zeker de komende jaren onder de aandacht gebracht worden. En het is goed om daar bij stil te staan!
Ik vind het zo'n groot contrast tussen die prachtige natuur en de gruwelen dat er hebben plaatsgevonden...

@ Petra: moest ik het nu niet zo naar mijn zin hebben in de Kempen, wist ik wel waar ik op zoek zou gaan naar een huisje ;o)

@ Hubertine: afgelopen vrijdag was het ook heerlijk, maar toen waren we binnen, inspiratie aan het opdoen op de OEQC ;o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...