22 april 2017

Angel update...


Terwijl ik de levering van de materialen voor de Angelina pakketjes afwacht (in de loop van volgende week wordt het hier bezorgd), heb ik nog wat foto's van jullie van Angelina-in-de-maak.

While I'm waiting for the materials for the Angelina kits to be delivered so I can start making the kits for you (delivery of the materials is expected next week), I thought it would be nice to show you some pictures of Angelina-in-progress.


Het idee kwam van Philippe. Een tijdje geleden, toen ik aan een van de Angel mini quiltjes bezig was, vroeg hij me waarom ik niet eens een 'echte' Angel maakte. Ik heb wel eens een pop gemaakt, maar om nu te zeggen dat ik daar veel ervaring in had... In plaats van een lieve engel, zag ik de mijne al voor me als een soort 'Klokkeluider van de Notre Dame', met een scheef hoofd, veel te lange armen en ongelijke benen!

The idea actually came from Philippe. A while ago, when I was working on one of the Angel mini quilts, he suggested to make an Angel doll as well. Besides some occasional ones, I'm not really experienced in doll making and instead of a cute little angel, a kind of 'Hunchback of the Notre Dame' with a crooked face, uneven legs and huge arms came to mind! 


Dus besloot ik eerst maar een proefje te maken :o)
En die bleek eigenlijk zo slecht nog niet te zijn. Na een paar kleine aanpassingen aan de armen en het hoofd, was de paarse engel een prima prototype. En met een grote bos krullen zag ze er best schattig uit :o)

So I decided on making a try out first :o)
It turned out not to be that bad after all. After a few small adjustments to the arms and head, the purple angel was a perfect prototype. With the curly hair, she started to look really cute :o)


En toen was het tijd voor het echte werk!

Then it was time for the real work!


En het resultaat? Dat ken je al: onze schattige, altijd vrolijke, nieuwe vriendin Angelina!

And the final result? You already know her: our cute, always smiling, new friend Angelina!


Fijn weekend!

Have a great weekend!


5 opmerkingen:

Ineke zei

Zo schattig, vraag me alleen af hoe je die bos krullen maakt.
Fijn weekend

Truus zei

Ze ziet er zo lief uit met haar krullen!
Goed weekend
groetjes, Truus uit Drenthe

monne-floor zei

De overschrijving is gebeurd en nu vol spanning wachten om er aan te beginnen.

Dientje zei

Een echte Angel. Fijn weekend. Dientje

Ellie's Quiltplace zei

@ Ineke: bij de paarse engel heb ik gewoon een dotje poppenhaar gepakt en het op haar hoofd vastgehouden, om te zien hoe ze er met haar zou uitzien ;o) Voor de staartjes van de echte Angelina staat alles beschreven in het patroon. Lijkt moeilijker dan het is hoor.

@ Truus: :o)

@ Simonne: de materialen zijn naar hier onderweg, normaal kan ik komend weekend de pakketjes samenstellen en dan gaan ze meteen op de post.

@ Dini: fijne maandag :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...