3 december 2016

'n Gewone zaterdag...


Heerlijk, zo'n gewone zaterdag! Buiten ziet alles wit van de vorst. De koeien staan nog in de wei te koekeloeren naar wat ik doe. Ze zullen wel snel naar hun stal gebracht worden, want die vorst is het maar koud aan de pootjes.

Just a regular Saturday. Outside everything looks white from frost. The cows are still in the field, but I guess they will be brought to their stables soon. They'll probably have cold feet. 


Bob, aan de overkant van de straat, staat regelmatig in zijn stalletje verscholen, maar als de zon doorkomt is hij buiten te vinden. Zijn oude botten (hij is 27 en al flink grijs!) genieten van de warmte en als hij de buurman ziet aankomen met een kruiwagen vol lekkers, dan springt hij in het rond alsof hij nog een veulen is :o)

Bob, at the other side of the street, likes to stay in his little stable, but if the sun is shining, he's outside. His old bones (he's 27 and looking grey!) like the warmth of the sun and when Bob sees our neighbour approaching with a barrow filled with food, he jumps around like he's a foal again ;o) 


Philippe is gaan fietsen. Hij heeft zich warm ingepakt en gaat een flinke ronde doen. Hij liever dan ik! Brrrrr! In plaats van wat beweging, heeft Thijsje ervoor gekozen lekker een middagdutje te doen op zijn schapevelletje. Lekker warm en zacht, wat wil een snurkende kat nog meer?

Philippe has gone cycling. Dressed warmly, he's ready for a long tour. Brrrr, I'm glad I get to stay inside! Thijs has found himself a spot on the sofa, on his sheep skin, where he's ready for his afternoon nap. Warm and soft, what else does a snoring cat need?


En ik? Ik heb eerst mijn autobanden laten wisselen, wat inkopen gedaan zodat er weer nieuwe patronen gemaakt en verstuurd kunnen worden en zo dadelijk ga ik verder aan mijn antieke sterren. Nou ja, niet aan de sterren zelf, want zoals ik al schreef, zijn die veel te teer om nog verwerkt te worden in een quilt. Misschien hebben ze in de kringloopwinkel in de buurt nog wel een mooie lijst. Ik herinner me altijd wat een oudere dame ooit tegen me zei toen ik daar als trotse eigenaar van een antieke wasmand naar buiten ging: "wat leuk dat de jeugd zo creatief is met onze oude rommel!" Wie weet kan ik ook wel wat creatiefs doen met een oude lijst en antieke quiltblokken :o)

And I? I went to the garage to chance my tires, did some shopping so I can make and send new patterns and I'm planning on working on my antique stars today. Well, not the antique ones, because as I had written before, they're way too fragile to use in a quilt again. Maybe the local thrift shop has a nice, old frame. I remember an elderly lady who saw me carrying an antique laundry basket, once told me it was "so nice to see how young people get creative with our old junk." Maybe I can get creative with an old frame and antique quilt blocks :o)


Wat ik dan wel nu met de sterren aan het doen ben? Ik ben ze aan het namaken! Want eenmaal terug op het terras in Ste Marie, met het 5e en 6e antieke blokje stevig in mijn handen geklemd, zei Philippe: "je moet ze namaken in jouw Past & Present stoffen. Dan zijn de antieke blokken de 'Past' en jouw nieuwe blokken de 'Present'."

What am I doing with the stars than? I'm reproducing them! Because back on the terrace in Ste Marie, with the 5th and 6th block in my hands, Philippe asked me: "why don't you reproduce them using our own Past & Present fabrics? Then the antique blocks will symbolise the 'Past' and your new blocks the 'Present'."


Toepasselijker kan het eigenlijk niet! En zo zijn de eerste sterretjes al (bijna) klaar. Het worden er 6, net zoals de 6 die ik heb gevonden. Ik weet niet hoe ze in de oude quilt aan elkaar zaten. Misschien gewoon, misschien met een tussenbaan, misschien afgewisseld met gekleurde stoffen,... Voor deze blokjes ga ik nog zien. Eerst maar eens allemaal af maken en dan puzzelen. 

Fijne winterdag!

I loved the idea! And now the first stars are (almost) finished. I will make 6 blocks in total, just like the 6 blocks I found. I'm not sure how the original quilt looked. Maybe the blocks were sewn together, maybe there was a sashing or maybe stars and colored squares alternated,... Regarding my stars, I'm planning on finishing them first and I will puzzle on how to put them together later.

Have a nice Winter day!


11 opmerkingen:

Dientje zei

Wat een leuk idee om de antieke sterren na te maken met jouw past en presentstoffen. Geweldig.

odette zei

Deze worden heel bijzonder in jouw past and present stofjes. Goed hoor !

Unknown zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Unknown zei

Wat een goed idee om "past" en "present" zo te verbinden. De sterren zijn heel mooi in jouw stofjes!
Mooie foto's ook van je buiten! Mijn DH zou dolgelukkig zijn met zo'n buurman:)
Fijn weekend voor jou en je (ook al) ideeënrijke echtgenoot!

maria zei

Ze zijn mooi in jou stofjes.
Wat een goed idee van Philippe(hij heeft al veel geleerd van jou)
hopelijk kunnen we ze bewonderen in januari.
Fijn weekend.

Mhalmavanwees zei

Wat een goed idee Ellen. Prachtig. Past heel mooi en dat jij nou ook die kleurtjes hebt. Ziet er heel mooi uit. Ik ben benieuwd. Gr. Maud.

Ineke zei

Wat een leuk idee van Philippe! En zoals ik het zie worden ze prachtig, je na gemaakte blokken!
Liefs, fijne avond en zondag

Marja Rijnsburger zei

De oude blokken in een lijst lijkt me erg mooi.
De nieuwe blokken in oude stijl worden prachtig.
Fijn weekend.
Groetjes Marja

Truus zei

Een heel mooi idee om de oude blokken in te lijsten en deze na te maken met jouw stoffen.
Nu afwachten hoe jij deze blokken tot een geheel gaat maken. Succes en dat komt vast goed.
Mooie foto's van de winterwereld.
Goed weekend
groetjes,Truus uit Drenthe

conny's quilts en creaties zei

Wat een mooie winterfoto's van je "buren" en poes heeft groot gelijk lekker in de vensterbank te blijven. Goede inval om de sterren met je eigen mooie stoffenlijn na te maken.

Marylène zei

J'espère et j'attends un joli patron 😏

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...