29 augustus 2016

Bezoek de quilttentoonstelling GADEP in Herentals!


Gisteren pakte ik de bus naar Herentals, waar in het romantische kasteel Le Paige een tentoonstelling is van Gadep, georganiseerd door Therese Keppens. Er zijn schitterende quilts te zien die in de hoge kamers mooi tot hun recht komen.  Van de tentoonstelling laat ik nu nog niet te veel zien, je moet eigenlijk echt zelf een kijkje gaan nemen.

Yesterday, I took the bus to Herentals, to the lovely Le Paige castle to visit the Gadep quilt exhibitions, organised by Therese Keppens. The beautiful quilts really complement the high ceilings of the castle. I will not show you too much of the exhibition yet, because it's really worth the visit.



Tijdens de tentoonstelling is er over de weken heen plaats voor winkels om een standje op te zetten. De volgende weken was het plaatsje nog vrij. In eerste instantie al grappend stelde ik voor "wat als ik hier met mijn patroontjes zou komen staan?" De dames waren meteen super enthousiast en ik ook! De komende weken kun je dus de tentoonstelling bezoeken, snuffelen tussen onze patronen en een aantal van onze quilts bekijken.

During the exhibition there is room for quilt shops to set up a booth. There was an empty space the next couple of weeks. Jokingly at first, I offered to set up a booth with our patterns. The ladies were on board with the idea and so was I! So the upcoming weekends, you can visit the exhibition, and meet me there.


De tentoonstelling is elke vrijdag, zaterdag en zondag (t/m 18 september) open van 14 - 17 uur in Kasteel Le Paige, Nederrij 98 in Herentals (op wandelafstand van het station en bushaltes). Door ons drukke schema (open dagen, workshops en af en toe ook nog 'echt' werk ;o) ) ben ik zelf op de zondagen aanwezig. Marte, Gerda en de rest van het team helpen je de andere dagen graag verder.
O ja, had ik al gezegd dat de toegang tot al dit moois helemaal gratis is? Speel ook zeker mee met de tombola. Er is een mooie Bernina naaimachine te winnen en een hele mooie quilt! Ik doe alvast mee!

You can visit the exhibition every Friday, Saturday and Sunday until September 18, from 14 - 17 h in Le Paige, Nederrij 98, Herentals, Belgium. Because of our busy business schedule I will be there each Sunday. On Fridays and Saturdays Marte, Gerda and the team will be happy to help you.
Did I mention the entrance to the exhibition is free and when you enter the lottery, you can win a Bernina sewing machine or a beautiful quilt!



7 opmerkingen:

Marianne zei

Dag Ellen,

Ik was er gisteren ook, maar heb je net gemist. Het was echt genieten van al dat moois wat er gemaakt is. Groetjes

Dientje zei

Mooi. Beetje ver weg voor mij. gr. Dini

Ineke zei

Mmm...interessant...

Truus zei

Wat je laat zien is al prachtig en ook nog mooie bloemstukken die het opvrolijken.
Leuk dat ook quilts en patronen van jou daar te zien zijn.
Doe je mee voor de bernina of voor de quilt met de verloting?
Gezellige dag
groetjes, Truus uit Drenthe

Anoniem zei

Wat leuk, en niet zo ver van mij af. Ik zal er eens over nadenken. Groetjes Wilma

Ann zei

Bedankt voor het verwittigen! Lijkt me leuk om er naartoe te gaan maar weet niet of ik een gaatje ga vinden in mijn drukke agenda voor september :-(
Sta je toevallig ook op de opendeurdagen van de Potterije?
Groetjes,
Ann

Ellie's Quiltplace zei

@ Marianne: jammer! Maar het is ook best groot en er was veel publiek. Fijn ook dat we met het mooie weer buiten van thee en taart konden genieten!

@ Dini: ik plaats, als de tentoonstelling afgelopen is, wel wat foto's op mijn blog en FB, dan kan iedereen die niet kon komen ook meegenieten ;o) Ik heb er VEEL gemaakt, want er was dan ook veel moois te zien!

@ Ineke: :o)

@ Truus: het is prachtig aangekleed. Ik was ook fan van de antieke meubelen. Die komen kennelijk uit een winkel 2 dorpen verder... je weet vast wel waar ik eens een kijkje wil gaan nemen!
Jacqueline van The Log Cabin was er ook en zij stelde me dezelfde vraag. Ik heb meegedaan voor zowel de quilt als de machine, met de belofte dat als ik die win, ik bij haar cursus ga volgen ;o)

@ Wilma: nee, het is inderdaad niet ver en meer dan de moeite waard!!!

@ Ann: ik ben volgende week zaterdag ook bij De Potterije! 's Morgens geef ik een workshop Switch! (je kunt je nog opgeven moest je zin hebben om mee te doen) en 's middags heb ik een standje met mijn patronen. Tot dan?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...