7 februari 2016

Over een 'lappenmand' en mijn Switch!


De afgelopen week lag ik in de lappenmand - helaas niet letterlijk... Een virus had me een lelijke verkoudheid bezorgd en mijn stem liet het een dag of 5 volledig afweten. Niet zo fijn, al leken de mensen rondom me dat niet zo erg te vinden ;o)

I've not been feeling well, this last week. A virus caused a nasty cold, leaving me voiceless for a day or 5... Too bad for me, although everyone surrounding me didn't seem to mind me being quiet ;o)


Gelukkig voel ik me intussen, ook al ben ik nog niet helemaal de 'oude', gelukkig toch al weer een stuk beter en ben ik weer met mijn Switch! aan de slag gegaan.
(Klik hier voor alle oudere Switch! verhaaltjes)

In the meanwhile, eventhough I'm not yet completely back the 'old' me, I'm feeling much better again, and I picked up my Switch! again.
(Click here for the previous Switch! stories)


Ik bewaar de quilt in een oude wasmand, naast mijn stoel. De mand vond ik twee weken geleden in de kringloopwinkel. Ik had eerder al een gelijkaardige gekocht bij De Potterije, maar omdat ze én handig én mooi zijn, vond ik dat er nog wel plaats was voor een tweede. 


I keep it in an old laundry basket, next to my chair. I found the basket two weeks ago at the local thrift shop. I had bought a similar one before, at De Potterije, but since they're both practical aswell as pretty to look at, I thought I would surely find a purpose for a second one.


Ik ging tegelijk met een ouder koppel de winkel uit. De man hield vriendelijk de deur voor me open, terwijl de vrouw opmerkt: "dat is een echt oude wasmand, zo hadden wij er heel lang geleden ook een!". Ik zei dat ik juist dat ouderwetse er zo mooi aan vind. Ze knikte en vond het ook veel mooier dan die plastic manden van tegenwoordig. "Ik heb hem gekocht om mijn quilts in te bewaren", vertelde ik. De vrouw lachte en zei: "Wat leuk om te zien hoe de jeugd van tegenwoordig zo creatief met onze oude spullen omgaag!" :o)

I left the thrift shop together with an older couple. The man gently opened the door for me, while the woman said: "that's a really old laundry basket, we used to have one just like that, long ago!" I said I love the rustic look. She nodded and agreed it was much prettier than the modern plastic ones. "I bought it to display my quilts", I said. The women smiled and said: "It's so lovely to see how young people make such creative use of our old stuff!" :o)


Na een grondige douchebeurt (ik kreeg er gratis een kilo stof bij - jammer genoeg niet het soort waar wij van houden!) heb ik hem naast mijn stoel gezet. De quilt kan er, als ik er niet aan werk, zo in. Zo is het niet nodig die grote lap van 240 x 240 cm elke keer helemaal op te vouwen. Gewoon, hups, erin en klaar.

After putting it in the shower (it came with about a kilo free dust!) and drying it, it found the perfect place next to my chair. I can put my quilt in it, without having to fold the 240 cm x 240 cm quilt each time.


Met quilten ben ik overigens bijna op de helft van het middendeel. Het is veel werk, maar dat is niet erg, want zo kan ik nog eens opnieuw genieten van elk van de 200 verschillende lapjes. Zoals die met de zonnebloemen. Als je mijn quilt al eens hebt gezien bij een Show & Tell of een Open Dag, dan ken je het verhaal achter de zonnebloemen al. Ken je het nog niet? Nog even geduld dan, dat is voor een volgende keer!

Fijne dag!

Regarding the quilting, I'm almost halfway the centre part. It's a lot of work, but I don't mind, since I can enjoy every single one of the 200 different fabrics again. Like the sunflowers. Those of you who have visited my Show & Tell or an Open Door day, know the story behind this piece of fabric. For those of you who haven't heard it yet, be a little more patient, I will tell you another time!

Have a nice day!


11 opmerkingen:

Dientje zei

Gelukkig weer opgeknapt. Ik blijf de Switch mooi vinden. Heb net weer lapjes gesneden, ben benieuwd hoe de mijne wordt. Mooie opbergmand, scheelt weer netjes opvouwen, haha. Groet, Dientje.

Guusje, zei

De switch is zeker prachtig. Fijn dat je weer een beetje beter bent. Nog veel beterschap.

Ineke zei

Hé gelukkig, je voelt je alweer wat beter, maar alsnog beterschap. En leuk om zo'n oude mand op de kop te tikken, ben zelf ook gek van leuke oude manden.
Succes verder met het door-quilten.
Liefs, Ineke

10 zei

Fijn dat het terug wat beter gaat! Ik denk dat je man en Thijsje het toch leuk vonden toen ze je stemgeluid weer konden horen!!!
Mooie mand en leuk idee om de quilt daar in te leggen- ziet er heel gezellig uit!
Ben alvast benieuwd naar het verhaal van de zonnebloemen. Toch fijn dat stofjes leuke herinneringen en verhalen kunnen bovenbrengen.
Verzorg je goed en/of laat je lekker verwennen...veel beterschapsgroetjes, Martine

tine zei

Ik heb juist dezelfde ellen maar bewaar daarin mijn plaids.groetjes gratienne

tine zei

Ik heb juist dezelfde ellen maar bewaar daarin mijn plaids.groetjes gratienne

Monica zei

Leuk zo'n oude mand, en je quilt netjes opgeruimd.
Succes met he quilten

Ellie's Quiltplace zei

@ Dini: waarom moeilijk doen als het makkelijk kan, toch? Haha! Jouw Switch! gaat prachtig worden. Ik denk dat door al die verschillende lapjes de quilts wat een gelijkaardige uitstraling gaan krijgen. Ik ben ook heel benieuwd! Heb je die van Els gezien op mijn FB? Die wordt ook heel mooi!

@ Guusje: dankjewel! Het is gewoon een kwestie van het uitzitten. Ik heb hoestdrank, pilletjes voor mijn neus, zuigtabletten voor mijn keel, haha, het lijkt hier wel een apotheek! Maar het helpt en dat is het belangrijkste.

@ Ineke: Ik zie ook graag oude manden, maar helaas hier in huis niet zoveel plaats voor een collectie. Maar zo'n wasmand, tsja, die kan ik echt niet laten staan, daar maak ik wel een doel voor, dat zie je ;o)

@ Martine: dankjewel. Philippe is een echte plaaggeest, dus ik heb heel wat grapjes moeten horen, zonder dat ik kon reageren. Gelukkig is lachen gezond, ook glimlachen ;o)

@ Gratienne: ze zijn heel handig he! Al ga ik niet bedenken wat er nog in zou kunnen, want dan weet ik dat een eventuele volgende die ik tegenkom ook weer mee naar huis gaat ;o)

@ Monica: bedankt :o) Het is vooral luiheid hoor, niet meer de quilt moeten opvouwen en toch opgeruimd ;o)

Anoniem zei

Ha ha, leuk die opmerking dat jouw omgeving geen last had, dat je geen stem had voor 5 dagen. Heb je wel gewerkt? en heb je daar je stem nodig? Wat een prachtige mand!!!! Ja, ik heb ook de nodige manden in de kringloopwinkels gevonden, waar quilts, etc. etc in liggen. Wat is je quilt toch mooi, echt genieten van die blokjes en kleurtjes. Goede beterschap verder. Groetjes Wilma

Truus zei

Beterschap met de laatste grieprestjes en goed uitzieken hoor.
Mooie mand heb je voor je quilt gevonden. En Thijsje heeft ook de mand ingewijd?
Succes met je quilt doorpitten.
Gezellige dag
groetjes, Truus uit Drenthe

Ellie's Quiltplace zei

@ Wilma: ik ben thuisgebleven. Ik heb een commerciële job en moet ofwel de baan op ofwel heel de dag bellen en praten... Niet zo handig!
Manden komen ons altijd van pas, voor quilts en andere dingen. Veel gezelliger dan plastic bakken!

@ Truus: Thijsje mag er niet in. Als de mand leeg is ziet hij de bodem als een krabpaal! Gelukkig is er geen reden om niks in de mand te doen, ik heb altijd wel wat leuks dat er in kan :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...