7 juni 2015

'Gewoon restjes'...


Velen van jullie hebben het al gekocht, ons nieuwe patroon 'Just Scraps'.
Weet je nog, dat ik een paar weken geleden, tijdens het opruimen van nog wat verhuisdozen, de schets voor dit quiltje tegenkwam? Ik heb de schets omgezet in een echt patroon, stofjes gezocht en ik ben meteen aan de slag gegaan.

Many of you already bought our new pattern 'Just Scraps'.
Do you remember how I found the sketch a couple of weeks ago while sorting out some boxes with quilting stuff? I turned the sketch into an actual design, choose fabrics and got started.


Het resultaat? Dit gezellige zomerquiltje dat ik dus 'Just Scraps' (Gewoon Restjes) heb genoemd. Die naam vind ik heel speciaal, omdat mensen die niet quilten vaak niet begrijpen hoe waardevol stukjes stof zijn. Ze zien een klein stukje stof dat je best maar gewoon weg kunt gooien. Immers, waar zou je dát nou nog voor kunnen gebruiken?

This resulted in this bright little quilt, which I called 'Just Scraps'. I love that name, because people who do not quilt mostly don't understand the worth of a piece of fabric. They see a scrap which could best be thrown away, because what on earth could you still need it for?


Nou, met die kleine stukjes stof weten wij quilt(st)ers wel raad! We gebruiken ze in hele speciale quilts. Speciaal omdat het voor een lieve vriendin of familielid is gemaakt, of, in geval van mijn quiltje, gewoon omdat het een leuk zomerquiltje is waar ik elke keer dat ik het zie, helemaal vrolijk van word.
Dus soms zijn 'Just Scraps' het enige dat wij nodig hebben om iets unieks en waardevols te maken.

Us quilters, we treasure these small pieces of precious fabric, to use them in a quilt that's special to the maker. Special because it's made for a dear family member or friend, or, in case of my quilt, just because it's a bright, Summery quilt that makes me happy every time I see it. 
So sometimes 'Just Scraps' are all we need to make a something unique and dear to us.


Heb je het nog niet in huis, dan kun je het eenvoudig bestellen via onze website of door ons een e-mail te sturen met daarin je naam en adres en het bestelnummer N15122 Just Scraps. 
Het patroon kost 6.50 euro voor nieuwsbriefleden (ben je nog geen lid, klik dan hier voor meer info). De verzendkosten hangen natuurlijk af van waar je woont.

Fijne zondag! Ik ga aan de slag met het Mini Quiltje voor Juli!

If you haven't got your copy of the pattern yet, you can simply order through our website or by sending us an e-mail containing your name, address and the pattern number E15122 Just Scraps. 
The price is just 6.50 euros for newsletter members (if you're not a member yet, click here for more info). Shipping rates, of course, depend on the country you live in. 

Have a nice Sunday! You'll find me working on the July Mini Quilt today!


3 opmerkingen:

Truus zei

Echt een vrolijk zomerquiltje is het geworden!
Heb ook nog een schoendoos vol 'scraps'--helaas moet van mij eerst de Tea Angel af voor er weer wat nieuws gemaakt mag worden.Ik ken me zelf-anders blijft het liggen en de tuin moet ook steeds weer.
Succes met je worsteling met t zevenblad-wist ik er maar iets op want hier is het ook zo erg.Je kunt een heerlijke quiche van maken van de jonge toppen-smaakt naar spinazie.
zonnige zondag
groetjes,Truus uit Drenthe

Ineke zei

Wat een leuk, vrolijk zomers quiltje is het geworden. Ja scraps, wie van ons heeft ze niet, er wordt van alles er mee gemaakt, vlinder quilts, vingerhoed quilts en hexagon bloemen quilts enz. Momenteel ben ik een quilt aan het maken van Lori Smits, met alleen maar restjes uit mijn voorraad. En er ligt nog een top klaar, ook gemaakt van restjes.
Liefs, Ineke

10 zei

Wat een mooi quiltje! Heel vrolijk en toch mooi in evenwicht. Je grote quilt wordt ook heel mooi- ben echt benieuwd naar het eindresultaat!
Groetjes, Martine

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...