19 februari 2015

Sparkle...


Eén van de redenen waarom het hier de laatste tijd zo stil is geweest, is vanwege mijn nieuwe quilt. Ik begon er eind december aan en wilde hem graag klaar hebben voor februari. In gedachten houdend dat mooi niet per se moeilijk moet zijn, had ik een niet te ingewikkeld ontwerp gemaakt, iets met grote blokken en dat snel klaar zou zijn, maar wel met de uitstraling en warmte die ik zo graag zie in een quilt.

One of the reasons why it has been so quiet over here, was because of my new quilt. I've started the quilt in December and wanted to finish it before February. Thinking that beautiful doesn't necessarily needs to be difficult, I made a simple design with large blocks, so easily finished, but with the same warm look I love for my quilts.


Maar tijdens het maken veranderde het ontwerp en werd de quilt iets moeilijker, arbeidsintensiever en groter... Gelukkig zitten er verschillende blokken, technieken en lekker veel verschillende stoffen in, zodat ik elke avond automatisch naar deze quilt pakte en geen zin had om voor de afwisseling ergens anders mee aan de slag te gaan. Immers, afwisseling genoeg in deze quilt.

But during the making of the quilt, the design changed, the quilt became more difficult, laborious and larger... Luckily, there are used different blocks, techniques and lots of cute fabrics in the quilt, so I loved working on it and I didn't even feel the need to pick up another quilt in between every now and then.


En zo was, net op tijd voor de nieuwsbrief van februari, mijn quilt klaar. Hij heet 'Sparkle' vanwege de sterrenrand. De bloemen waren oorspronkelijk bollen, maar de bloemen zijn zoveel leuker! Ik heb ze met freezer paper geappliceerd, maar als je dat niet graag doet, dan kun je ze - eenvoudig en met hetzelfde patroon - ook maken met vliesofix en afwerken met de festonsteek.
Het middenblok is gepatcht, niet geappliceerd, maar omdat de mallen goed groot zijn, was het een heerlijk werkje en helemaal niet moeilijk.

So just in time for the February newsletter, I finished my quilt. It's called 'Sparkle' because of the star border. The flowers were actually dots in my first design, but I love the flowers so much better! They're made using freezer paper, but if you don't like to do the 'invisible appliqué', you can also make them using double sided interfacing and finish them off with a blanket stitch. 
The center of the quilt is sewn, not appliquéd, but because the pieces are quite large, it was 'piece of cake' and finished in no time.


Wil je de quilt in het echt zien? Kom dan dit weekend naar Antwerpen, want op zaterdag en zondag ben ik aanwezig bij Lisette in de stand van Calico House op het Hobby Salon in de Antwerp Expo. Ik neem mijn quilts en patronen mee en heb je vragen rond hoe ik mijn stoffen kies, hoe ik bepaalde technieken gebruik,... dan mag je ze altijd stellen!
En is Antwerpen te ver, maar wil je toch graag met 'Sparkle' aan de slag, kijk dan even in onze webwinkel.

Fijne dag!

If you want to see the quilt, come on over to Antwerp this weekend, because on Saturday and Sunday I'll be at the Hobby Salon in Antwerp Expo, together with Lisette from Calico House. I'll bring some quilts and patterns and of course I'm willing to answer all of your questions on how I work, how I choose colors,...
And if Antwerp is too far for you, you can also find the Sparkle pattern in our web shop.

Have a nice day!

8 opmerkingen:

Willemien zei

Heel mooi! Hoe krijg je het voor elkaar, en dat in zo'n korte tijd!

Truus zei

Het lijkt wel of je kunt toveren!
Waar heb je dat zakje met tijd gekocht?
Het is een prachtige quilt en ben er helemaal weg van.Helaas is mijn Angelquiltje nog niet eens af en eerder wil ik niet aan iets nieuws beginnen.
zonnige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

Ria A.-S. zei

Zo mooi....
Geweldige uitstraling.
Prettige dag en alle goeds, Ria

Ineke zei

Wat een prachtig ontwerp en mooie kleurtjes heb je gebruikt!

Liefs, Ineke

marga zei

Het is je goed gelukt om er iets mooi's van te maken.
Groeten
Marga

Judy zei

That's a lovely design and I can see why you enjoyed working on it so much!
Happy stitching,
Judy

Guusje, zei

Het is een erg mooie quilt en ontwerp geworden.

paulette zei

Your quilt top is STUNNING!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...