19 april 2014

Maggie's Cottage Garden...


Net voordat we gingen skieën, maakte ik de laatste steekjes aan mijn Field Notes Charm Pack quilt. Ik ben heel blij met het resultaat want het ziet er vrolijk en zomers uit! De quilt is 88 x 88 cm geworden, niet te groot, niet te klein, ideaal om aan de muur te hangen of om op tafel te leggen. Ik hou ervan om mijn quilts zo nu en dan af te wisselen en ze een ander plekje te geven. Ik heb hem 'Maggie's Cottage Garden' genoemd, omdat er veel bloemen te zien zijn op de stoffen en er veel verschillende kleuren gebruikt zijn, net als in een Engelse cottage tuin.

Just before we went skiing, I finished the quilt I was making from the Field Notes Charm Pack. I'm so happy with the result, because it looks so bright and it's perfect for Spring and Summer! The quilt measures 88 x 88 cm, not too large, not too small, ideal as a wall quilt or a table quilt, I like to vary every now and then. I called it 'Maggie's Cottage Garden', since there are so many flower prints in it as well as a great variety of colors, just like in an English cottage garden.


Ik heb de blokken 'in the ditch' gequilt en voor de rand heb ik een soort geometrische kabel getekend. Je weet misschien nog wel dat ik oorspronkelijk een blauwe stof had gekocht, voor de rand van mijn Shades Of Summer quilt, maar aangezien ik die stof kwijt ben, kreeg de quilt uiteindelijk een paarse rand. Dat was helemaal niet erg, want door dat paars kreeg de quilt een hele mooie, warme uitstralling, maar het maakte wel dat ik bij deze quilt wél een blauwe rand heb gekozen.

I have quilted the blocks 'in the ditch' and designed some sort of geometric cable pattern for the border. You might remember I was planning on using a blue border for my Shades of Summer quilt, but since I misplaced that fabric, it ended up with a purple border instead. Not that I mind, because I'm very pleased with the warm look the purple border adds to the quilt, but I guess it did affect my choice for a blue border for this quilt.


Los van de quilt, vroeg ik mij af of iemand deze bloemen kent. Ze groeien van een struik in onze tuin, ongeveer 1,5 meter hoog en ze ruiken niet speciaal sterk. De bijen en hommels zijn er wel gek op. Deze bloemen zijn wit, maar op weg naar de bakker vanmorgen, kwam ik een gele versie tegen. Ik denk dat het een Deutzia is, maar omdat er zoveel variëteiten zijn, ben ik niet zeker...

Fijne dag!

Apart from the quilt, I was wondering if anyone knows these flowers. I cut them from a bush in my garden, about 1,5 meters high and they don't have a particular smell. They're well appreciated by bees and bumblebees. These flowers are white, but when I went to the bakery this morning, I saw a yellow one. I think it's a Deutzia, but since there are so many variaties, I'm not sure...

Have a nice day! 

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat is je quilt prachtig geworden!
Zal ik.....maar er is nog zoveel...waarom laat je toch steeds zulke mooie quilts zien?--zuuuuucht (lol)
Ben geen grote plantenkenner,maar de bloem en 't blad lijken veel op die van de prunus-familie hiervan?
goede Paasdagen
groetjes,Truus uit Drenthe
ps succes met het onkruid-hier is het net zo-er komt geen eind aan.
Gelukkig vinden de kippetjes de paardebloemen lekker.

Ineke zei

Eerlijk gezegd, ik weet het niet wat voor een bloemen dit zijn. Wat een schattig quiltje, toepasselijke naam.
Fijne Paasdagen.

Liefs,Ineke

Elizabeth zei

Beautiful colours and perfectly stitched - very inspirational.

Guusje, zei

Mooie quilt. Fijne Paasdagen.

Elvira zei

Los tonos y el modelo que has elegido son muy acertados .Estarás feliz por el resultado Un beso

Ellie's Quiltplace zei

@ Truus: wij dachten, naast Deutzia, ook aan een Prunus-familielid, maar we vinden niet welke?
Mag ik jouw kippen niet even lenen dan? Dan is er toch al íets van het onkruid weg ;o)

@ Ineke, Guusje: dankjewel!

@ Elizabeth: thank you!

@ Elvira: gracias!

Flickenstichlerin zei

This is a beautiful project with very well matching colors. Great work, congratulations to it.
greetings,
Sylvia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...