27 april 2014

Labels...

 

Als achterkant voor mijn quilts gebruik ik graag een mooi, bijpassend stofje. Voor mijn nieuwste mini quiltje - die ene waaraan ik op vakantie heb gewerkt en waarvan ik snel meer foto's zal laten zien - heb ik een mooi roze stofje gekozen, met bloemen en vlinders.

I like to use a nice, matching backing fabric for each of my quilts. For my latest mini quilt, the one I was working on during my holidays and of which I will soon show more pictures, I chose this lovely pink one, with butterflies and flowers.


Pas nadat de quilt gequilt en afgebiesd was, zag ik dat er twee kleine weeffoutjes in de stof zaten, waardoor er twee kleine gaatjes, net 'knipjes', in de stof zaten...

Only after the quilt was quilted and binded, I noticed two errors in the weaving process, leaving two small 'cuts' in the fabric...


Ik had echt geen zin om de afwerkbies er weer af te halen en het quilten uit te halen om dan een nieuwe achterkant te nemen (ik had trouwens ook niet genoeg roze stof meer), dus moest er een andere oplossing komen. Ik had nog wel genoeg ecru stof over om in plaats van één, twee labels te maken. Die appliceer ik dan op de achterkant, over de gaatjes. Simpel, maar het probleem is opgelost. En, het maakt het quiltje voor mij ook net weer iets specialer :o)

Fijne zon-dag!

I really didn't feel like removing the binding and quilting to add another backing (besides that, I don't have enough of the pink fabric left), so another solution came to mind. I do have enough of the ecru fabric left to make two labels instead of one, which I can appliqué to the back, to cover the errors. Simple as that. And it does make the quilt a bit more special :o)

Have a great Sun-day!

12 opmerkingen:

Anoniem zei

Ohh dat zou inderdaad wel zonde zijn geweest als je het weer uit had moeten halen. Goeie oplossing bedacht!!
Fijne zondag, groetjes patricia

ria vogelzang zei

Zo is dat, hoor! Een heel goede oplossing bedacht.
Wat een lief stofje, trouwens.
Groetjes, Ria.

Elizabeth zei

That's such a good idea. Which type of pen do you use and is it colourfast - I guess it would be or do you stitch over the pen marks?

Ineke zei

Daar zijn we goed in, als quiltsters.
Je vind altijd weer een oplossing, daar ben je echt een creatief persoon voor.

Liefs, Ineke

Anoniem zei

Leuk om het zo op te lossen met 2 labels erover heen.Je hebt er echt niet per ongeluk in geknipt?(lol)Het stofje doet me denken aan onze wieg waar m'n zusje en ik in lagen.
Je mag d kippetjes lenen hoor-maar niet te lang!
Wanneer kom je de kippen halen? Ze leggen ook eitjes-mini,want het zijn krielkipjes.
gezellige zondag!
groetjes,Truus uit Drenthe

Judy zei

That's a great idea! I always mean to put labels on my quilts, but then I usually move on to the next one before I do....

Tania zei

Dat is mooi opgelost zo!

Tania zei

Dat is mooi opgelost zo!

Ellie's Quiltplace zei

@ Patricia: ik vond het teveel werk om uit te halen. Het lapje had ik vast nog wel in een ander project kunnen gebruiken, maar toch... Nu is het opgelost ;o)

@ Ria: ik was er ook helemaal verliefd op. Het is van 3 Sisters, ik denk van de serie Paris Flee Market.

@ Elizabeth: I use the Pigma Micron 01 pen. It's waterproof and fadeproof. I use it for most of my labels.

@ Ineke: gelukkig wel! ;o)

@ Truus: ik schrok toen ik het eerste gaatje zag, ik dacht inderdaad ook dat ik in de stof geknipt had. Maar het bleek echt een weeffout te zijn. Het andere gat zit juist iets verder, op precies dezelfde hoogte.
Gisteren is de 'grondman' langs geweest. Over 14 dagen komt hij onze tuin omspitten. Dan zou het een feest zijn voor de kippen, met alle wurmen dat dan boven komen ;o)

@ Judy: I tend to do the same, but I find it a pity that later, I won't remember when I made the quilt. Therefore I try to put on the label immediately.

@ Tania: dankjewel :o) Je ziet er nu helemaal niks meer van!

Anoniem zei

Oke,dan zie ik je over een paar weken om de kippetjes op te halen! (lol)
gezellige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

Nynke zei

Oh, dat is bijzonder, die weeffoutjes. Wel balen dat je het achteraf pas zag, maar zo perfect opgelost.

Wat heb je trouwens ook een mooi handschrift!

Ik moet echt nodig de afwerkbies aan mijn boxkleed maken, helaas niet meer gelukt voor de geboorte, maar zou toch wel leuk zijn het kleed nog in de box komt te liggen ;-). Maar heb al zolang niet meer gequilt. Maar nu ik al jouw mooie werken weer zie, gaat het gelijk kriebelen ...

Ellie's Quiltplace zei

@ Truus: gezellig ;o)

@ Nynke: Proficiat!!!!
Gewoon oppakken en voor je het weet is het boxkleed klaar!
Weeffoutjes komen wel vaker voor, maar meestal worden ze tijdens de kwaliteitscontrole in de fabriek wel opgemerkt.
Nou ja, niks aan te doen, zo is het inderdaad opgelost, en 2 labels staat best leuk. Het is weer eens iets anders ;o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...