2 maart 2014

Goedemorgen!


Goedemorgen!

Good morning!


Ik vind het heerlijk om vroeg op te staan, als alle andere mensen nog slapen. We wonen op het platteland en de ochtenden hier zijn alles behalve stil. Niet dat ik dat erg vind hoor, want het ochtendconcert, gefloten door honderden vogels, is prachtig.

I love to be up early, when everyone else still is asleep. We live in the countryside and mornings are all but quiet around here. Not that I mind, the morning concert, sung by hundreds of birds, is just lovely.


Toen ik wakker werd, was de wereld nog bedekt onder een laag mist, maar even later was het donker verdwenen en kleurden de eerste zonnestralen de lucht lichtblauw, geel en roze. Meneer Fazant geniet van zijn ochtendwandelingetje door de wei achter ons huis. De paarden staan nog op stal, dus hij heeft de hele wei voor zichzelf.

When I woke up, the world was covered in mist, but a few moments later the darkness was gone and the first rays of sunlight colored the sky light blue, pink and yellow. Mr. Pheasant is enjoying his morning walk through the meadow behind our house. The horses are still in their stables, so he has the whole meadow to himself.


Ik zou de hele ochtend wel foto's kunnen maken, zeker als de wereld onder een laagje ochtendmist er zo vredig uitziet, maar het is veel te koud, zo in mijn pyjama ;o) Dus ga ik snel terug naar binnen en wens ik je een hele fijne zondag!

I could take pictures for hours, especially in the beautiful misty morning landscape, but it's a bit too cold in my pajamas ;o) So I'll go back inside and wish you a lovely Sunday!

7 opmerkingen:

ella zei

Je bent niet de enige vroege vogel hoor, heerlijk heh genieten van de rust voor de dag echt begint.

Guusje, zei

Wat een mooie foto's kan me voorstellen dat je zo graag vroeg opstaat met zo'n uitzicht.

Anoniem zei

Heerlijk zo'n ochtendconcert-geniet er hier ook zo van.
En eergisteravond om 7u zong de zanglijster nog volop een liedje in het schemerdonker-zo mooi!
zonnige zondag
groetjes,Truus uit Drenthe

10ekequilt zei

Ik deed m'n ogen dicht na het lezen en zien van de foto's en was even helemaal buiten, op het platteland! Een moment van intens genieten.
Gelukkig nog een maand en dan staat onze caravan in het mooie Twente en hoef ik alleen m'n ogen maar open te houden om te genieten van puur natuur!
Dank voor het delen van dit moois!
Groetjes 10eke



Sieneke zei

Hallo Ellen ,prachtige foto,s en ja heerlijk om de natuur wakker zien teworden ,overal zie narcissen ,viooltje enze
Heerlijk dat lente gevoel ,

Ineke zei

Lekker genieten van het vogelconcert, dat ontspant. Mooie foto's, Ellen!Fijne zondag

Liefs, Ineke

Ellie's Quiltplace zei

@ Ella: heerlijk he, niks zo fijn als een 'stille', vroege ochtend!

@ Guusje: we wonen hier nu bijna een jaar en ik heb nog geen enkele dag niet met plezier naar buiten gekeken. Er is altijd wel wat te zien en elke dag is anders.

@ Truus: wij hebben hier 's nachts een koppel bosuilen dat vrolijk met elkaar aan het 'babbelen' is. En ook een koekoek, maar die geeft nooit de juiste tijd aan ;o)

@ 10eke: nog even en dan kun je er ook weer lekker op uit! Geniet ervan!

@ Sieneke: bij ons alleen nog maar krokussen in de tuin. De narcissen zijn al wel op komst en ook een paar hyacinthen. Morgen 17 graden zeggen ze, heerlijk!

@ Ineke: daar kan geen muziek tegenop he!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...