1 september 2013

Over een rommelige week en nieuwe stofjes...

Je kent het gevoel waarschijnlijk wel: je hebt veel plannen, maar op de een of andere manier komt er niets van in huis.
Zo had ik deze week aan het nieuwe engelenquiltje willen beginnen, maar Thijsje werd weer ziek. Hij had opnieuw blaasontsteking (ik denk dat de vorige nooit helemaal weg is geweest) en hij deed pipi door heel het huis... Nu vind ik schoonmaken helemaal niet erg om te doen, maar mijn hele huis elke dag onder handen nemen en pipi-vrij houden, dat is toch niet mijn favoriete tijdverdrijf!

You probably know the feeling: you have many plans, but somehow you can't find time to put them into practice.
This week, I planned on making a start on my new angel quilt. But Thijsje got ill again. Again he suffered from a bladder infection (I guess he never really cured from the first one) and did pee-pee all around the house... I don't mind cleaning, but cleaning my whole house every single day to keep it pee-pee-free really isn't my favourite pastime!


Na een tweede bezoek aan de dierenarts voelt Thijs zich alweer wat beter. Hij heeft nu een speciaal dieet gekregen en we hopen dat dit helpt de blaasontsteking blijvend tegen te gaan. Hij is nu in elk geval weer heel knuffelig en hij geeft me niet de kans om naald en draad op te pakken. Hij vindt dat hij zeker nóg meer aandacht verdient nu hij zich wat zielig voelt ;o)

After a second visit to the vet, Thijs is feeling a bit better again. He has a special diet now, and we hope that will help him stay better. He's all cuddly again and he won't let me touch needle and thread. He thinks he definately deserves even more attention now that he's feeling piteous ;o)


Dus in plaats van aan mijn engelenquilt gewerkt te hebben, ben ik druk aan het nadenken geweest over een ontwerp voor de nieuwe stoffen die ik vorige week bij The Log Cabin kocht. Het is een Moda Charm Pack van de serie Field Notes van Blackbird Designs. De Blackbird stoffen vind ik elke keer weer mooi en ik gebruikte al twee eerdere series voor de Shades of Summer en de Tuscan Mosaic. Die zijn allebei prachtig geworden, dus ik ben ervan overtuigd dat het met deze lapjes ook wel goed zal komen.

So instead of working on my angel quilt, I've been thinking of a design for the new fabrics I bought at The Log Cabin last week. It's a Moda Charm Pack, from the Field Notes series by Blackbird Designs. I love the Blackbird fabrics and I used 2 of their former series for the Shades of Summer and the Tuscan Mosaic. They both turned out very lovely, so I'm sure this Charm Pack will too.


En als je je afvraagt wat ik vandaag ga doen: ik ga vandaag heel veel knuffelen (en proberen de nieuwsbrief van september te versturen) ;o)
Fijne dag!

If you wonder what I'm doing today: I'll be cuddling (and trying to send our September newsletter) ;o)
Have a great day!

8 opmerkingen:

Inge VH zei

Hallo Ellie,

Ik heb een kat die reeds 6 jaar speciale voeding gebruikt. Hij heeft nog geen enkele blaasontsteking gehad sinds de overschakeling dus Thijsje heeft mooie vooruitzichten. Ik vind het charmpakket trouwens heel mooi van kleuren
grtjs
Inge VH

Tania zei

Wat zielig voor Thijsje. Eenprachtige foto trouwens van hem. Ik wens hem veel beterschap!
En ooohhh, wat ben ik benieuwd wat er uit die lapjes gaat groeien!

Anoniem zei

Met de speciale voeding komt het helemaal goed met Thijs-heb het al eerder verteld,onze Gijs had het ook en met de speciale voeding is hij 22 jaar geworden.Nu vragen de 2 poezen steeds mijn aandacht-knuffelen!Maar ikke eerst....
Wat een prachtige stofjes heb je gekocht.Heb gister ook een miniversie van een Modapakketje gekocht-double chocolat.Zoiets kun je toch niet laten liggen???
gezellige zondag
groetjes,Truus uit Drenthe

AnitaS zei

De nieuwsbrief is binnen dus dat is gelukt. Veel knuffelplezier.

Ineke zei

Knuffel Thijs nog maar lekker, zodat hij zich snel weer helemaal beter voelt. Succes met alle nieuwe dingen die je nog wilt gaan ontwerpen en maken.

Fijne week

Céleste zei

Oh poor Thijs!! I hope it gets better!
Your new fabrics are charming and I'm sure that you are going to create a small marvel again!!
Bises de France
Céleste

Ellie's Quiltplace zei

@ Inge: wij hadden vroeger ook een kat die dieetvoeding kreeg (wel voor iets anders dan Thijs), maar dat ging inderdaad perfect. Ik merk nu dat Thijs veel meer drinkt dan anders (komt denk ik door het voer), dus dat is al een goed teken!

@ Tania: dankjewel :o)
Voor de lapjes ligt nu een concreet plan klaar. Ik heb Mams gevraagd achtergrondstof en randstof te kopen (jaja, toch weer een quilt mét rand) en als dat er is kan ik aan de slag!

@ Truus: ik vind het echt super, Gijs van 22! Wat een genot om zo lang een poezenvriendje in huis te hebben. Als de kwaaltjes goed behandeld kunnen worden, kunnen ze er inderdaad oud mee worden.
De Double Chocolat heb ik ook. P*R*A*C*H*T*I*G vind ik 'm!

@ AnitaS: dankjewel en veel leesplezier!

@ Ineke: aan aandacht komt hij normaal al niks tekort, maar nu wordt hij nog extra veel geknuffeld ;o)

Ellie's Quiltplace zei

@ Céleste: Thijs is feeling better, thanks to the special food and medication. I hope the food will be sufficient to keep the bladder infection away, after his antibiotics are finished.
I have a lovely design finished, now I only need background and border fabric to get started!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...