24 september 2013

En toen was het alweer herfst...


En toen was het alweer herfst. Je zult me niet horen klagen hoor, want de herfst is nu eenmaal mijn favoriete seizoen, met alle mooie kleuren, pompoenen, regen die gezellig tegen de ruiten tikt, dwarrelende blaadjes, de geur van appeltaart - net uit de oven, en grote koppen kaneelthee.

And then, all of a sudden, it's Autumn. You won't hear me complaining because Autumn is my favorite season, with the beautiful colors, pumpkins, raindrops trickling against the windows, whirling leaves, the smell of freshly baked apple pie and large cups of cinnamon tea.


Met het nieuwe seizoen komt ook een nieuwe stitchery voor mijn lange-termijn-tussendoortje. Je vraagt je misschien af of je deze vorig jaar gemist hebt, maar met de hele huizenzoektocht heb ik er niets aan kunnen doen. Dus moet ik er maar snel mee aan de slag en het werk wat inhalen! Naast het nieuwe engelenquiltje heb ik de laatste tijd niet veel stitchery gedaan, dus die afwisseling vind ik wel leuk.

Together with the new season comes a new stitchery for my long-term-in-between-project. You might be wondering if you missed it last year, but with the whole house-hunting thing, I haven't been able to work on it. Therefore I have some catching up to do! Besides the new Angel quilt I haven't been doing much stitchery lately, so I'm ready for some change.


Ik zou haast zeggen dat er op deze stitchery 'natuurlijk' weer pompoenen te vinden zijn. Maar daar ben ik nu eenmaal gek op en ik kan dan ook niet genoeg pompoenenquiltjes hebben. Dit jaar zul je echter jaar geen echte exemplaren rond ons huis vinden, want de tuin is nog een te grote rommel en wat willekeurig geplaatste pompoenen gaan dat echt niet verbeteren. Dus dat is voor volgend jaar. In de tussentijd geniet ik van deze gestitchte versies, samen met de merel die aan is komen vliegen. Als die gestitcht is, zal hij niet zwart, maar 'DMC 3721 - rood' zijn, maar dat steken we dan maar op 'artistieke vrijheid' ;o)

Fijne dag!

I would almost say that this stitchery 'of course' contains pumpkins. I LOVE pumpkins and I can't have enough pumpkin quilts. You won't find any real ones around our house this year, because the garden is still a big mess and I don't think it would improve with some randomly placed pumpkins, so I'll keep that for next year. In the meantime I'll enjoy these stitched ones, together with the little blackbird that came flying in. When stitched, the blackbird will actually be 'DMC 3721 - red', but we'll just call that 'artistic freedom' ;o)

Have a nice day!

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Zelfs niet een paar pompoenen bij de voordeur?
Een beetje afwisseling is leuk,net als je stitcherietjes.Ga je er een quiltje van maken met alle borduurtjes erin?
Veel plezier vandaag.
groetjes,truus uit Drenthe

Ineke zei

De tijd vliegt! Maar het is wel mijn favoriete seizoen!

Ellie's Quiltplace zei

@ Truus: helemaal niks dit jaar... Het is best een rommel en dan nog pompoenen erbij, hoe mooi ook, gaat het echt niet verbeteren, zelfs niet naast de voordeur ;o) Maar dat is niet erg, dan heb ik weer wat om naar volgend jaar toe naar uit te kijken.
De stitcherys worden 4 aparte quiltjes, maar wel met dezelfde opbouw, zodat ze mooi bij elkaar passen.

@ Ineke: ik ben het helemaal met je eens!

Judy zei

I love your description of Autumn and like you I can hardly wait for it to come around. Your stitching sounds wonderful, just the thing for cooler weather.
Judy

Céleste zei

Oh yes, you're right ad I love Autumn too!
The colors, the perfume,the sweetness of the season...and pumpkins of course!!
Bises
Céleste

Marguerite zei

Gewoon stiekem een paar kleine kalebassen op een schaaltje kan/mag toch wel!
Groetjes Marguerite

Anoniem zei

Heerlijk deze herfst. Elke dag genieten van het mooie zachte weer en naar buiten en daarna, net wat je zegt kaneelthee, verse appeltaart (niet alleen de geur) en lapjes. Ik ben weer benieuwd wat het wordt. Groetjes Wilma

Ellie's Quiltplace zei

@ Judy: thank you! Today it's a lovely sunny day and a bright blue sky, but the first leaves are falling!

@ Céleste: for me just fabric-pumpkins this year, but they're lovely too :o)

@ Marguerite: hihi, als ze echt klein zijn, dan denk ik niet dat ze lang op het schaaltje blijven liggen... Dan is er een pluizebol mee weg :o)

@ Wilma: gisteren was het heerlijk weer, ik ben een hele tijd buiten geweest. Dan wordt er niet veel gequilt, maar wel genoten van het zonnetje. Vandaag waait het een stuk harder, maar het ziet er buiten nog altijd prachtig uit. Voor mij mag het elke dag zo herfst zijn. Die regen en wind, dat mag dan voor de avonden bewaard worden ;o)

Tatkis zei

Adorable stitcheries! I like the bunny and can't wait to see pumpkins!

Hugs,
Tatyana

Ellie's Quiltplace zei

@ Tatyana: wait 'till it's winter... Then it's my favorite theme: snowmen!

Tatkis zei

Hi Ellie - I plan to stitch your freebie snowman soon :)

Hugs,
Tatyana

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...