Wat een rustige zondagmiddag moest worden, draaide uit in een 3 uur durend internationaal telefoongesprek met ZusJe... Terwijl ik op de computer bezig was, kwam er ineens een beeld op mijn scherm: de 'Deutsche Bundespolizei' (zoals het virus zichzelf noemde) zei dat ze verboden bestanden op mijn pc hadden gevonden en dat ik een boete van 100 euro moest betalen, voordat ik mijn computer weer zou kunnen gebruiken. Grrr, ondanks dat ik mijn virusscanner elke dag update, had dit vervelende virus zich toch in mijn computer weten te nestelen...
What was supposed to be a lazy Sunday afternoon, turned out to be a 3 hour international phone call with ZusJe... While working on my computer, all of a sudden a window popped up. The 'Deutsche Bundespolizei' (as the virus called itself) said they had found forbidden files on my computer and I had to pay a 100 euro fine before I could use it again. Grrr, eventhough I update my virus scan every day, this virus had found a way in...
Natuurlijk geloof ik niks van dit soort berichten (ik weet zeker dat ze met meer dan 'maar' 100 euro) waren gaan lopen, maar het bericht negeren ging niet, want heel mijn computer was geblokkeerd. Gelukkig is ZusJe een klein beetje computer-expert, dus heb ik haar meteen opgebeld. Na 3 spannende uren, waarin ik ervan overtuigd was dat ik alles van mijn pc kwijt zou zijn, vond ze de oplossing en konden we het virus verwijderen. Een scan van mijn hele systeem bevestigde dat het echt helemaal weg was. Oef, je kan je niet voorstellen hoe opgelucht ik ben dat het virus weg is en ik al mijn bestanden en foto's gewoon nog op de pc heb staan! Dankjewel ZusJe, zonder jou was het nooit gelukt!
Of course I don't believe these messages (I'm sure they would have taken more then 'just' 100 euros), but just ignoring wasn't an option, since my computer was blocked completely. Luckily, ZusJe is somewhat of a computer expert, so I immediately called her. After 3 hours of believing that everything on my computer would be lost, she found the solutions and we could remove the virus. A full system scan confirmed that it was completely gone. You can't imagine how relieved I am that the virus is gone and I still have all my files and photos! Thank you ZusJe, for your help!
18 opmerkingen:
Da's inderdaad schrikken en wat ben je dan gelukkig met zo'n ZusJe!!
groetjes janet
Wow! Leuk is anders!
Gelukkig heb je een handige zus en zijn al je bestanden er nog (toont nog maar n's het belang van regelmatig back-ups te maken op DVD of stick)!
Geniet nog van deze zonnige week (vrijdag is het er mee gedaan)!
Groetjes,
Ann
Ha, dat was schrikken...
Gelukkig kon het opgelost worden...
Maar moet toch wat van het hart...
Zuske lijkt niet echt op jou,he...
Gelukkig maar ;-).
Groetjes
Ohhh, Ellen, wat herkenbaar.....behalve dat ik helaas, heláás, geen zusje heb, zelfs geen ZUS.....
Ik krijg van mijn beveilig af en toe een bericht dat ze een virus hebben verwijdert, ik hoef er zelf nooit wat voor te doen, ik heb de mijne van Ziggo en daar hoef ik zelf niets voor te doen.
Groetjes
Ines
brr wat een schrik............
Graag gedaan ;)
Oh, I HATE when that happens! Your heart just stops completely until you figure out the next step. So glad that you are up and running again - and I love your photo :).
Je kunt maar blij zijn met je zusje !!
Ik heb mijn dingen die ik zeker niet kwijt wil ook nog eens opgeslagen op een externe harde schijf zodat, mocht er iets met de pc gebeuren, ook toch nog steeds alles wat me dierbaar is heb :-)
Ooh dat is zo vervelend en wat een geluk dat je Zusje had om je te helpen. Ik zou me ook geen raad weten.
Dat is schrikken, jakkes
Groeten Fien
Vreselijk, bah.
inderdaad grote schrik, ik hoorde Filip er ook al over bezig (hij is ict-er)
Oh jé, en of dat schrikken is. Dure telefoonrekening zul je hebben. Maar wel te gek dat je zusje je zo goed heeft kunnen helpen.
Aj, dat is schrikken zeg, gelukkig heb jij zo'n slim zusje.
Groetjes Roos
O ik kan me voorstellen dat je enorm geschrokken moet zijn, fijn dat je zo'n handig zusje hebt en het is opgelost je moet er toch niet aan denken.
Oei, wat een gemene virus, wat fijn dat ZusJe het heeft opgelost. Succes verder en de groetjes.
@ Ann, Carin: dat probeer ik geregeld te doen, maar je ziet altijd als er zoiets gebeurd dat de laatste back-up alweer van even geleden is...
@ Nanske: LOL :o)
@ Ines: de mijne update ook vanzelf, maar ik denk dat dit echt een heel recent virus was. Ik gebruik Avira, en dat is normaal een goede scan.
@ Marie: thank you :o) I do agree that your heart skips some beats when something like this happens. Especially when you don't know anything about computers...
@ Inge: altijd handig om zo iemand in de buurt te hebben ;o)
@ Marie-José: de telefoonrekening zal gelukkig nog altijd goedkoper zijn dan de reparateur, waar ik de pc heen had moeten brengen als ZusJe me niet had kunnen helpen. Het is vervelend, maar beter dan dat ik alles kwijt zou zijn...
Een reactie posten