4 december 2011

'Zomaar'...

Zomaar wat foto's van mijn piramidequilt. Dit weekend heb ik een aantal nieuwe blokken aan de rijen genaaid en de top groeit gestaag.

Just some pictures of my pyramid quilt so far. This weekend I've attached some new blocks to the rows and so the top is growing and growing.


Ik heb besloten om er een sprei van te maken, met een middendeel van 180 x 180 cm (18 rijen van 18 piramides). Ik heb zoveel restjes dat ik denk dat dat wel haalbaar is ;o)

I've decided to make a bed quilt, with a centre of 180 x 180 cm (18 rows containing 18 pyramids each). I have so many scraps, I think this size will be achievable ;o)


De rijen zijn nog niet klaar, en ze zitten ook nog niet aan elkaar. Zo kan ik blokken met nieuwere restjes (die bijna elke week toegevoegd worden), mengen onder de blokken met oudere restjes. Zo krijg je een leuk, scrappy resultaat. Één ding dat ik tijdens het maken van deze quilt heb geleerd is om wat meer 'outside the box' te kijken. Doordat ik de lapjes willekeurig pak en aan elkaar naai, zijn er soms ontzettend lelijke blokken gemaakt, maar in het geheel van de quilt, ziet zelfs de lelijkste piramide er mooi uit!

The rows aren't finished, neither attached to each other. This way, I can mingle in blocks with newer fabrics (which are added almost every week) with older blocks, which gives a lovely, scrappy result. One thing I've learned while making this quilt is to look a bit more 'outside the box'. Randomly picking fabrics and sewing them together sometimes results in ugly blocks, but in the total of the quilt, even the ugliest pyramid looks lovely!


Zo, nu verder aan weer wat nieuwe blokken. Ik heb vorige week 2 quilts afgemaakt (daarover later meer), dus er zijn weer wat restjes afwerkbies en achterkantstof aan de stapel restjes toegevoegd, om straks ook in piramides verwerkt te worden.

Fijne avond!

So, on with some new blocks. I've finished 2 quilts last week (pictures later), so some new pieces of binding and backing are waiting to be sewn into new pyramids.

Have a lovely evening!

16 opmerkingen:

inge zei

dat 'out of the box' is net het mooiste van scrapquilts! prachtig werk die piramides!

Fien zei

Dat wordt een enorme sprei en geweldig mooi.
Niet op de kleuren letten is erg moeilijk, normaal doe je precies het tegenover gestelde. Ik ben benieuwd hoe de zijkanten worden.
Groetjes Fien.

Anja.M zei

Zier er erg mooi uit Ellen, mooie vrolijke quilt wordt het.
Quilt groetjes Anja.

quilting Jeannet zei

Jeetje wat zijn ze leuk Ellen! ik heb net een vreselijk mooi boek gekocht over antieke quilts en daar stond het patroon ook in, moest meteen aan jou denken!

Erica zei

Hij wordt leuk!

Terray zei

Ik zie geen lelijke blokken hoor....ik zie gewoon een hele mooie piramidequilt
Juist door je ecru tussenblokken maakt de quilt weer rustig en toch heel scrappy. Scrappy aan kleur maar niet rommelig ;-)

Groetjes
Tertia

Ellie's Quiltplace zei

@ Inge: als ik een bepaalde combinatie pak, denk ik nog geregeld 'oej, zou ik dat wel doen?', maar het ziet er in z'n geheel zo leuk uit!

@ Fien: voor de rand wil ik denk ik één stof nemen. Geen scraps dus, maar ik denk dat het anders wat te druk wordt. Ik moet het nog eens goed bekijken, zover ben ik nog niet :o) Om de piramides vierkant te maken ga ik met halve blokken werken. Binnenkort zal het al tijd zijn om de eerste halve blokken aan de rijen te zetten!

@ Anja: dankjewel! Het wordt een lekker bont geheel.

@ Jeannet: leuk! Ik heb het patroon zelf getekend, naar aanleiding van de vingerhoedjes die ik zag. Dat vind ik mooi, maar wilde ik niet doen omdat dat teveel van hetzelfde was. Toen kwam ik met dit blok, maar het zou goed kunnen dat het al eens gemaakt is. Het is immers zo'n leuk blok!

@ Tertia: rommelig, daar hou ik niet van. Daarom heb ik ook voor één achtergrondstof gekozen. Of het dan een échte scrap quilt is, dat weet ik niet, maar in elk geval raak ik zo op een leuke manier van m'n restjes af!

AnitaS zei

Het wordt een leuke sprei. Een met herinneringen, mooi toch.

Anoniem zei

het wordt een hele mooie sprei met liefde gemaakt en alle combi's hoe dan ook samengesteld maken het zo helemaal je eigen sprei , het wordt beslist een beauty ;o)

Roos zei

Ik vind dit een heel gezellig project met een mooi resultaat.
Groetjes Roos

Carin zei

Wat ziet dit er prachtig uit, dat wordt echt een mooie quilt.

Ineke zei

Hey Ellie, eindelijk heb ik je gevonden in weblog-land. Ik was je toch zomaar kwijt en mistte je verschrikkelijk (je leuke verhaaltjes, maar dat snap je wel, nietwaar?)Wat een prachtige quilt in wording, je piramide-quilt, schitterend. Ik zie pachtige piramides en ik zie helemaal geen lelijke blokken. Ik heb eens een hexagonnen-quilt gemaakt, heel erg scrappy, geen een stofje is 2x gebruikt, heel erg bont, maar iedereen vind het prachtig geworden. Nu ga ik je dus weer volgen en zal weer vaker een reaktie achterlaten. Heb zelf geen weblog, maar ben wel lid van blogger (kon zelfs een foto plaatsen. Wens je een fijne week en tot de volgende keer. Groetjes Ineke Hulzebos (Apeldoorn)

Karen zei

Bed size, now that sounds wonderful! Looking good!!

Ellie's Quiltplace zei

@ Marjolein: dat hoop ik ;o) Maar ik vind het al een beauty, gewoon, omdat al mijn herinneringen erin zitten.

@ Ineke: fijn je weer te zien! Ja, met die migratie van weblog was iedereen elkaar precies kwijt, maar zo komen we dan toch weer terecht :o)

Anoniem zei

Het is een scrap en een mooie! Niks rommeligs aan door dezelfde achtergrondstof!
(als je restjes te kort hebt, mag je me mailen hoor ;-)

Ellie's Quiltplace zei

@ Sommeke: dankjewel, maar ik denk dat ik wel toekom. Over de afgelopen jaren heb ik al behoorlijk wat bij elkaar gespaard. Ik denk dat ik er minstens 2 piramidequilts van kan maken ;o)
Misschien is het blok een idee voor jou. Hij is makkelijk om met de machine te doen of om 'op verplaatsing' aan te werken!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...