11 september 2011

Welkom!


Web-log.nl is nog altijd aan het migreren en hoewel het web-log team er hard aan werkt, is er nog altijd veel onzekerheid of en wanneer ons blog weer online komt. We vinden het jammer om onze oude blog en alle verhaaltjes 'vaarwel' te zeggen, maar vanwege alle problemen bij web-log hebben we toch besloten een nieuwe blog te starten. We hopen dat we hier bij blogspot een fijne nieuwe 'thuis' vinden!

Web-log.nl is still migrating and although the web-log team is working very hard, there's still much uncertainty about when and if our blog will be online again. We're very sorry to say goodbye to our old blog and all the stories we shared, but because of all the problems at web-log, we decided it best to start a new blog. We hope to find a nice new 'home' here on blogspot!



Tijdens de migratie ben ik aan een nieuw project bezig geweest: mijn 'piramidequilt'. Als je mijn oude blog bezocht, weet je wellicht nog dat ik tijdens onze vakantie in Frankrijk een aantal patchworkblokken heb gemaakt. Het was eigenlijk niets meer dan een werkje om mezelf bezig te houden. Ik heb behoorlijk wat restjes stof en ik wilde ze graag in een scrapquilt gebruiken. Maar de meeste van mijn restjes zijn stroken, niet breder dan 3 à 5 cm, restjes van achterkanten en afwerkbiezen van quilts. Ze waren te klein voor hexagonnen en ik ben voor mijn 'Summer's End' quilt al met nine patches bezig, dus welk patroon kon ik dan kiezen?

While waiting for our blog to be online again, I worked on a new project, which I call my 'pyramid quilt'. If you visited my old blog, you know I made some patchwork blocks while on vacation in France. It wasn't more then a project to keep myself busy. I have lots of scraps and I decided to use them in a scrap quilt. But most of my scraps are strips, not more then 3 to 5 cm wide, leftovers from bindings or backings from my quilts. They were too small for hexagons and I'm already working on nine patches for my 'Summer's End' quilt, so what pattern should I use?


Na wat denkwerk stond het piramideblok op papier en ik maakte er 7 in Frankrijk. Ik had maar een paar restjes 'verknipt', want ik wist nog niet waarvoor ik deze blokken zou gebruiken.

After some thinking, I came up with the pyramid block, of which I made 7 in France. I cut only a few fabrics, not yet knowing what I would use these blocks for.


Maar dit 'werkje om mezelf bezig te houden' bleek een heel erg verslavend werkje te zijn. Het is niet alleen een leuk en makkelijk blok, maar elk van deze piramides heeft 5 lagen (stroken) herinneringen. Herinneringen aan de quilts die ik al maakte, maar ook herinneringen aan de dingen die ik tijdens het maken van die quilts heb meegemaakt. Er kon geen betere bestemming zijn voor mijn restjes dan dit blok!

But instead of 'something to keep myself busy', these small pyramids turned out to be a very, very addictive project. It's not only a fun and easy block, but these pyramids each contain 5 layers (strips) of memories. Memories not only of my quilts, but of all the things that happened in my life while I was making those quilts. There couldn't be a better destination for these scraps!


Omdat mijn blog niet beschikbaar was, had ik wat extra quilttijd, dus ik heb dan ook meteen mijn restjes erbij gepakt, de kreukels eruit gestreken en nieuwe lapjes geknipt. Zelfs het kleinste stukje stof is bruikbaar. Ik heb de smaak al flink te pakken en eht is fijn om nieuwe blokken voor te bereiden en ondertussen terug te denken aan de quilt(s) waarin ik deze stoffen eerder al gebruikte.

Because my blog was unaivalable, I had some extra time to quilt, so I took my scraps, ironed out the flaws and cut some more pieces. Even the tiniest scrap can be used. I've really acquired a taste for this project and I'm enjoying preparing new blocks and remembering in which project(s) I used these fabrics before.



Maar pas op! Deze piramides zijn érg verslavend en voor je het weet 'bouw' je zelf ook piramides vol herinneringen...

Happy stitching!

Now, beware! These pyramids are very addictive, and before you know it, you'll find yourself 'building' pyramids of memories as well...


Happy stitching!

26 opmerkingen:

chevremont zei

laat mij dan als eerste reageren op je nieuwe blog(heb ook een nieuw trouwens)
mooi die piramides!

Carin zei

Ook ik heb je gevonden op je nieuwe adres. Jammer dat web-log het nog steeds niet doet, maar als die weer werkt kun je altijd nog terug gaan en de dingen die je hier schrijft daar nogmaals plaatsen :-)
Ik was gisteren bij Jacqueline en heb je nieuwe projecten van Île aux Fleurs bewonderd. In het echt zijn ze nog mooier !!!!!
Succes met je pyramides, ik denk dat je een nieuw virus bent begonnen hahaha ...

Hubertine zei

Welkom bij blogspot!! Wel triest dat het zo moet lopen bij web-log! Het is toch nog wel te hopen dat de oude berichtjes terugkomen! Oa. jouw tutorials en schattige quilts!!! Je piramides zien er erg leuk uit, en ik kan mij voorstellen dat ze verslavend zijn!!
Groetjes, Hubertine

realmenstitch zei

Ook ik heb je nieuwe blog gevonden. Ik ga je (ook) hier volgen, en lees vanzelf op welke blog je uiteindelijk verder gaat. Je bent met mooie projecten bezig.

Erica zei

Welkom bij de ex-webloggers LOL. ik ben ook maar opnieuw begonnen, zoals zovelen. Wat ben je goed ijverig geweest en wat heb je weer leuke projectjes liggen. Ik heb (had?...) het voornemen om niks nieuws te beginnen maar oh wat maak je het me moeilijk.....

Marina zei

Hallo Ellen,

Leuk dat we weer iets van je kunnen lezen. Ik ben een stille lezer, maar wel een trouwe. Elke dag klik ik je blog wel even open, dus het was wel even balen toen je blog maar niet terugkwam. Dus ik vind het top dat je een nieuwe bent gestart.
Ben wel benieuwd hoe je de piramides gaat verwerken.

groetjes,
Marina

Inge zei

Hé leuk Ellen, je bent ook een nieuw blog begonnen (ja, ik ook, gedoe bij Weblog....)Het ziet er leuk uit hier. Je bent al goed bezig.
Wat een leuk idee, die piramides. In je nieuwsbrief zijn trouwens ook weer allerlei gezellige dingen te zien en te lezen.

Groetjes,
Inge

Vero zei

hoi Ellen, leuk je nieuwe blog

gr, Vero

Rineke zei

oef! we kunnen weer lezen :-)
Jammer dat het zo lang duurt bij weblog, hopelijk kan je er binnenkort toch weer aan zodat niet alles verloren is.
De île aux fleurs heb ik natuurlijk al bewonderd toen je er aan bezig was, maar nu hij helemaal af is zal hij nog veel mooier zijn vermoed ik.
En die piramides zien er weer veelbelovend uit!
groetjes
Rineke

AnitaS zei

Hoi Ellen ik heb je weer gevonden. Ben ook weer met een nieuwe blog begonnen. Het is wat he dat weblog. Je piramideblokken zijn erg leuk. Ik wil hetzelfde gaan doe met zelfkanten.

Irena zei

Ellen ik heb jouw beetje gemist,vrijdag en zaterdag ben ik bij Jacqueline geweest,was er open dag,heel gezellig ik dacht misschien kom ik jouw tegen,
21-09 begin ik met mijn beginners curssus,dus spannend,groetjes irena

Monique zei

Dan gaan we hier toch gewoon verder? Fijn om weer van jullie te kunnen lezen.

Misschien kunnen jullie nog het kopje 'volgers' aan de sidebalk toevoegen?

Welkom op blogspot! Ik hoop dat jullie je hier ook snel thuis zullen voelen ;o)

Terray zei

Heee wat fijn om weer wat te kunnen lezen van je. Welkom bij blogspot en ik hoop dat je snel je plekkie hebt gevonden. Het ziet er nu al goed uit!!
Wat leuk die piramides zeg!

Groetjes
Tertia

Elly's freubel hoekje zei

yes... gevonden!
Jammer Ellen, dat het zo onzeker blijft over het oude blog
Maar wel super dat we je via deze weg kunnen volgen
En weer van je leuke verhalen en je prachtige creatie's kunnen genieten!
Je piramide's, tof... zullen er vast weer meerdere door verslaafd raken
ga je meteen volgen via dit blog
Freubelgroet, Elly

veerle zei

Ellen,
Ik vind je nieuwe blog nog mooier dan de vorige. Je foto's komen mooier uit. Je kan niet blijven wachten hé en blogspot is echt heel gemakkelijk.
Leuke stukken weer, ik begin te watertanden :)

Francien zei

Oh daar ben je weer gelukkig Ellen....wat en leuke quilt ga je weer maken...en wat een goed idee om al je scrapjes te gebruiken...het ziet er al heel goed uit zeg....mooie kleurtjes bij elkaar...succes er verder mee...ben benieuwd!!...groetjes Francien.

Anita - Vlijtige Handjes zei

Je bent weer lekker bezig op je nieuwe blog. Leuk idee de piramides. Heel veel plezier bij blogspot.
Groetjes Anita

katrien zei

Leuk je terug te vinden.
Leuk je piramides.Ook ik heb een nieuw blog

Yvonne aka sommeke zei

Haaa, hier ben je weer!
Hmmmm, mooie piramides!

Ellie's Quiltplace zei

@ Inge: hoi! Welkom! ;o)

@ Carin: dankjewel! Een nieuw virus? Wie weet! Ik ben alvast besmet!

@ Hubertine: ik hoop ook dat web-log terugkomt, want het zou jammer zijn moesten alle oude verhaaltjes verloren gaan. Ik ben echt niet ongeduldig, maar het begon wel heel lang te duren en dan al die onzekerheid rond alles... We zien wel hoe het allemaal verder loopt. Ondertussen kan ik hier toch lekker verder schrijven over mijn bezigheden :o)

@ Gert: ik ben heel benieuwd wanneer en of alles goed komt. Leuk je hier te zien! ;o)

@ Erica: geen weerstand bieden en gewoon lekker meedoen. Het is echt een heeeeeeeeeerlijk werkje!

Ellie's Quiltplace zei

@ Marina: welkom! Leuk om van een stille lezer te horen :o)
De piramides liggen voorlopig nog even los, maar ik heb al wel een idee... Ik laat het nog even 'broeden'.

@ Inge: ik heb je log meteen toegevoegd aan m'n reader. Ik ben gisteravond nog even met de piramides bezig geweest. Het is leuk om de lapjes van verschillende quilts nu zo allemaal samen te zien. De stapel groeit snel, want zo'n blokje is helemaal niet veel werk. Echt een heerlijk werkje!

@ Vero: *zwaai* Leuk je hier weer te zien!

@ Rineke: De Île aux Fleurs lag al even klaar, maar ik vond het zo leuk om de bijkomende projecten erbij te doen, dat hij nog even heeft moeten wachten om geshowed te worden.
En pas maar op, straks heb je ook het piramidevirus te pakken ;o)

@ Anita: het is inderdaad een heel gedoe met weblog en ik hoop dat ze snel alle problemen kunnen oplossen.
Ik ben heel benieuwd hoe jouw blokken eruit gaan zien!

@ Irena: ik kon helaas niet komen. Ik vond het wel jammer, want de Open Dagen bij Jacqueline zijn altijd heel gezellig.
Veel plezier met de cursus!

@ Monique: *zwaai!*

Gonny zei

Ik kon ook helaas niet naar Jacqueline daarom ga ik er zo nog evem buurten. Mijn "verhaaltjes" zijn momenteel wat moeilijker te vinden :-(..... Als ik wat schrijf en publiceer wordt hij bij mijn volgers niet op de goede plaats geplopt maar blijft op de oude plaats "hangen". Zover ik het durf/kan van alles nagekeken, maar geen idee wat ik/het blog fout doet.... mar gelukkig kan ik wel de andere volgen.

Ieke zei

Hoi Ellie, gezellig dat je weer online bent (ook al is het op een ander plekje) Misschien kun je tzt. de berichten ook weblog importeren naar blogspot (of andersom) Zodat je je archoef weer beschikbaar hebt. Ik ga nu even mijn lijstje met favoriete blogs aanpassen ;-)
groetjes, Ieke

Ieke zei

Kijk, hier wat info over het importeren van blogs in Blogger.

http://www.google.com/support/blogger/bin/answer.py?hl=nl&answer=97416

Dus als weblog weer beschikbaar is, dan kun je daar een export maken van je blog & die importeren naar Blogspot.

Ellie's Quiltplace zei

@ Tertia: dankjewel. Vanavond weer wat piramides maken, er liggen nog genoeg andere quilts, maar ze roepen mijn naam en dat kun je moeilijk negeren he ;o)

@ Elly: wie weet, een clubje 'piramidebouwers', klinkt gezellig!

@ Veerle: dankjewel! Ik heb al gemerkt dat blogger heel gebruiksvriendelijk is. Dat is een voordeel, want ik ben niet zo super handig met computers. Geef mij maar naald en draad ;o)

@ Francien: ik ben heel benieuwd naar de piramides, want hoewel het wel allemaal stofjes uit eerdere quilts zijn, zijn het best veel verschillende kleuren en motieven bij elkaar. Maar over de eerste paar blokken ben ik alvast tevreden!

@ Anita: dank je! Ik begin mijn draai hier bij blogspot al aardig te vinden. Ik zag net dat mijn oude web-logje nog altijd niet online is... Even afwachten dus, of de oude verhaaltjes (hopelijk!) nog terugkomen. Ondertussen ben ik blij hier weer vanalles te kunnen laten zien en schrijven.

@ Katrien: Ik kom even bij je kijken >>>>>>>>>>>>

Ellie's Quiltplace zei

@ Yvonne: *zwaai* ik zie dat jij ook een nieuw stekje hebt ;o)

@ Gonny: vervelend he, als het niet werkt zoals je wil. Hoe was het bij Jacqueline?

@ Ieke: bedankt voor de tip! Ik ben niet zo handig met de computer, maar ik zal, als web-log het weer doet, eens proberen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...