16 september 2011

Piramides...

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor alle reacties op mijn nieuwe blog en de Île aux Fleurs Collection. Ik wordt er een beetje verlegen van! Ik heb trouwens ontdekt dat ik via blogspot weer gewoon online op jullie reacties kan reageren (bij web-log lukt dit de laatste tijd niet meer, ik kon zelf geen reacties meer plaatsen), en ik vind het fijn dat we dus weer gezellig op mijn blog met elkaar kunnen babbelen.

First of all, I want to thank you all for your comments on my new blog and the Île aux Fleurs Collection. I'm a bit shy because of the compliments! By the way, I discovered I can comment on my own blog again (for some reason at web-log this option didn't work on my own blog). I'm happy we can 'talk' again, here on my blog.



Ondertussen is mijn stapeltje piramides met 12 nieuwe blokken gegroeid. De stoffen voor elk blok worden willekeurig gekozen: ik kijk niet naar de kleur of print, ik zorg er enkel voor dat er geen 2 dezelfde stoffen tegen elkaar komen te zitten. Het is leuk om deze stoffen, allemaal restje van quilts die ik heb gemaakt, samen te voegen tot nieuwe blokken en, uiteindelijk, tot een nieuwe quilt.

In the meanwhile, my pile of pyramids grew with 12 new blocks. The fabrics for each block are randomly picked: I don't look at color or print, I only make sure I don't sew 2 strips of the same fabric right next to each other. It's nice to combine these fabrics, which all remind me of the quilts I made, into new blocks and, eventually, a new quilt.


Gewoonlijk kies ik elk stofje voor een quilt zeer zorgvuldig uit. Deze manier van werken is dus nieuw voor mij, maar het scrappy effect is heel leuk. Soms lijkt de combinatie van stoffen wat vreemd, soms zelfs lelijk, maar als je nog eens kijkt, zie je een heleboel combinaties en mogelijkheden waar je in eerste instantie niet aan had gedacht.

Normally, I always choose each fabric with great care, so this is a new way of working for me, but I love the scrappy look. Sometimes the combination of fabrics might look a bit strange, or even ugly at first, but when I look at it again, I discover many combinations and possibilities of which I hadn't thought of before.


Elk stukje stof wordt bewaard in een zakje, keurig gesorteerd op grootte. Er is een voorraadje geknipt, dus als ik ga zitten om te quilten, moet ik enkel uit elk zakje 1 stukje nemen en kan ik meteen aan de slag met een nieuw blok.

Every piece of fabric is kept in a plastic bag, sorted by size. I have cut quite a supply, so when I sit down to quilt, alle I need to do is grab 1 piece of fabric from each bag to start working on a new block.




Je vraagt je misschien af wat voor quilt ik met deze blokken ga maken. Eigenlijk ben ik daar nog niet helemaal over uit. Ik maak gewoon een aantal blokken en ik zie wel hoe en wat. Ik denk niet dat het bij een mini quilt zal blijven, want ik heb veel te veel scraps en het werken aan deze kleine piramides is veel te leuk.

You might be wondering what quilt I will make with these blocks. Well, I'm not sure yet. I'll just make some blocks and I'll see where it will lead to. I don't think it will end up as a mini quilt, since I have way too many scraps and I love working on these small pyramid blocks.

14 opmerkingen:

Annelies vdB zei

Leuk dat ik je weer gevonden heb !
Mooi nieuw blog hoor !

Irena zei

as dinsdag begin ik bij Jacqueline curssus quilten ik kan niet meer wachten als ik zie wat je allemal doet kreeg ik ook zin groetjes irena

AnitaS zei

Zoals de piramides liggen vind ik ze eigenlijk al leuk. Dus met een efenstof ertussen. Je brengt me op een idee.

Ann zei

I am glad you have joined Blogger! Your work is absolutely beautiful Ellie, you are so talented.

els zei

He he, blij dat je er weer bent hoor, heb je blog gemist en je piramides zijn leuk zeg.groetjes van Els.

Carin zei

Ze zien er prachtig uit. Ook ik deed eerst altijd mijn stofjes zorgvuldig uitkiezen maar daar ben ik helemaal vanaf gestapt hahaha .... ik heb gemerkt dat als je van alles onderling gaat combineren je juist heel bijzondere combinaties krijgt.
Zoals je de pyramides hebt liggen op de 1e en 2e foto, dat zou al een geweldige quilt worden. Ojee ... ik hoop niet dat ik aangestoken wordt :-)

Inge zei

Ik vind het een heel gaaf gezicht, die piramides zo bij elkaar. Jou kennende gaat dit vast een hele leuke quilt worden.
Ik ben ook erg blij met Blogger, denk niet dat ik terugga naar Weblog, maar hoop wel dat ik mijn oude archieven nog ooit terugzie.

Fijn weekend en groetjes,
Inge

PS: ik heb je Country Calender in mijn zijbalk gezet, ben van plan daar elke maand het betreffende quiltje te plaatsen.

inge zei

inderdaad een heel leuke manier om je restjes op te gebruiken!

Hubertine zei

Heerlijk om zo je restjes op te maken! Ziet er erg leuk uit!!!
Groetjes,
Hubertine

Ellie's Quiltplace zei

@ Annelies: leuk je hier te zien! En bedankt voor de complimenten :o)

@ Irena: veel plezier op cursus! en als je iets leuks ziet: gewoon aan beginnen! Het is heerlijk om steeds met lapjes bezig te kunnen zijn. De piramidequilt was ook niet 'gepland', maar wel ontzettend leuk om te maken!

@ AnitaS: ik vind ze ook heel leuk zo, maar de maten zijn niet goed om ze zo in een quilt te verwerken. Ik heb intussen een eenvoudig, maar mooi idee voor mijn quilt, ik zal het binnenkort laten zien.

@ Ann: thank you! I'm happy I've joined Blogger too. Web-log is still unavailable. I hope to recover my old stories some day...

@ Els: ik heb het bloggen ook gemist! De piramides zien er al lekker scrappy uit, precies hoe ik het wil.

@ Carin: haha, misschien toch binnenkort allemaal 'dezelfde' blokjes te zien op je blog ;o) Al zien de sterren er erg leuk uit, ik ga ze niet zo laten liggen. De maten worden dan heel onhandig om alles te berekenen. Maar wie weet, een idee voor een volgende scrap quilt...

@ Inge: een leuk idee, van de Country Calendar!
Ik ben ook heel blij met Blogger en ook ik weet niet of ik terugga naar web-log. Het hangt allemaal een beetje van de verdere ontwikkelingen daar af. Voorlopig is mijn oude logje nog niet terug te vinden en ik hoop dat de oude verhalen toch weer een keer online komen.

@ Inge & Hubertine: het is heel leuk om te doen en zo'n blokje is zó klaar!

Terenja zei

Hoi,
Ik vind je piramides erg vrolijk en aanstekelijk. Je blog staat,nu we je weer kunnen lezen terug in mijn favorieten!
groetjes, Terenja Hüpscher-Moree

By Pastries zei

Leuk dat je ook bij Blogger bent! Je hebt een heel leuk en gezellig Blog en je maakt natuurlijk prachtige quilts!
Groetjes Patricia

Ellie's Quiltplace zei

@ Terenja: leuk je hier te zien! De piramides zijn zeer aanstekelijk heb ik al gemerkt. Leuk, dan hebben we straks een hele piramideclub!

@ Patricia: dankjewel, al mis ik mijn oude plekje op het www ook wel hoor! Met 3 verhaaltjes is er nog niet zoveel te lezen op mijn blog, maar ik ben blij dat ik weer kan schrijven!

Ellen zei

Hoi Ellen
Dit ziet er zo leuk uit en handig voor je restjes inderdaad. Nu ben ik een beginner dus zal ik eerst restjes moeten verzamelen maar ooit ga ik er aan beginnen hoor.
Gr, Ellen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...